Besvarat

eSIM till iPhone XS

  • 13 September 2018
  • 19 svar
  • 5182 visningar

Hej! Kan man anta att ni kommer kunna lägga in eSIM i iPhone XS? Har redan en X med abonnemang hos er, så kommer förmodligen köpa bara telefonen här borta i Canada. Kan man sedan kontakta er och få hjälp med att flytta över befintligt abonnemang till en ny SX?

Mvh.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Erik 4 December 2018, 09:40

Visa original

19 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Om du bara har ett abonnemang kan du flytta över SIMkortet från X till XS.
Apples Dual Sim Dual Standby-lösning med eSIM är mer tänkt till de som har behov av flera abonnemang i samma telefon.

Idag finns ingen information om stöd eller eventuell kostnad. Ha lite koll på Tre.se efter 09:01 i morgon, då det antagligen kommer att presenteras där vad som gäller i samband med starten av förköpet.
Nej, tanken är ju att ha två abonnemang, svenska Tre på eSIM och sen lokalt abonnemang där man befinner sig. Men det kanske går lika bra att göra tvärtom, har ej kollat vad som är vanligast hos operatörer i Nordamerika.
svarar Tre.se själva här i forumet?
Användarnivå 5
Emblem +10
Det är nog svårt att säga vad som är vanligast då funktionen aldrig har varit tillgänglig tidigare och förköpsdatumet är detsamma för alla länder som är med i den första leveransomgången, dvs den 14:e september och hos 3 är det från 09:00.

Ja, det finns anställda hos 3 som svarar i forumet både moderatorer och community manager samt enstaka 3medarbetare. Tror dock inte att någon av dem kommer att släppa ut någon som helst information före det att förköpet öppnar i morgon. Apple brukar styra dessa händelser rätt hårt och vill inte att information ska läcka ut i förväg.

Trots allt är det bara lite drygt 14 timmar kvar tills dess att förköpet öppnar och då bör mer information bli tillgänglig. Vi får hålla oss till tåls och vara nyfikna ännu en natt helt enkelt. : )
Hej,

Kan man använda sitt Tre abonnemang med esim på iPhone XS? Har nämligen ett jobbnummer hos Telia som jag måste ha plast-simkortet.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

Kan man använda sitt Tre abonnemang med esim på iPhone XS? Har nämligen ett jobbnummer hos Telia som jag måste ha plast-simkortet.


I dagsläget fungerar inte eSim med någon annan enhet än Apple Watch hos 3. Utvecklingen ska dock pågå och fler enheter bör börja fungera inom kort. Finns dock inga tidsangivelser, så du får hålla ut 🙂
Hej.
Undrar om ni vet nu något nytt om e-sim.

Har två abonnemang hos Tre och skulle vilja ha de i samma mobil.

Kan inte hitta något på Ert hemsida.

Mvh
Vore fantastiskt med eSim!! Fimpa jobbtelefonen.
Användarnivå 4
Emblem +9
Hej.
Undrar om ni vet nu något nytt om e-sim.

Har två abonnemang hos Tre och skulle vilja ha de i samma mobil.

Kan inte hitta något på Ert hemsida.

Mvh


Vore fantastiskt med eSim!! Fimpa jobbtelefonen.

Vi arbetar fortfarande för att utveckla stöld för denna fantastiska teknik. Håll utkik på vår hemsida för uppdateringar kring eSIM hos oss - förhoppningsvis dröjer det inte länge till! 🙂
Om jag har två stycken tre abonnemang, ett privat och ett genom arbetet. Kan jag då köra eSim på den ena? Vad jag fattat så finns stödet i telefonen från och med iOS 12.1. Installerar den just nu! :)

Hur har er framtagning av tjänsten gått?
Användarnivå 7
Emblem +10
Om jag har två stycken tre abonnemang, ett privat och ett genom arbetet. Kan jag då köra eSim på den ena? Vad jag fattat så finns stödet i telefonen från och med iOS 12.1. Installerar den just nu! :)

Hur har er framtagning av tjänsten gått?


Ja, rent teoretiskt så ska det fungera. Kan dock inte garantera något just nu då tjänsten inte är lanserad. Vi jobbar på det! 😃
Användarnivå 3
Emblem
Hej,
Hoppar in i tråden, och frågan gäller ju eSim och hur det går för Tre på den fronten?

Jag har ju privat telefon och jobbtelefon. Både jag och mitt företag har Tre som operatör. När eSim lanseras, så skulle man ju vilja lösa så man bara behöver bära med sig en telefon.

Jag har en fråga till, förutom, hur det går med eSim, och det är när det står "håll utkik på vår hemsida!" Var på tre.se är det man skall kolla? Blir det en banner väl synlig på första sidan eller finns det en speciell sida för nyheter och info, som jag har missat?

Ha det bra!
Användarnivå 7
Emblem +40
@pjnorman Finns ju en Blogg på hemsidan som du hittar här. Tror dock att det kommer bli ganska tydligt när man kör igång med eSIM. Är ju en efterlängtad teknik, frågan är ju bara vilken operatör som hinner först 🙂
Användarnivå 3
Emblem
Sparar bloggen! Och heja Tre. De vann ju eSim-racet till Apple Watch-klockorna, så nu håller vi tummarna!
Användarnivå 7
Emblem +10
UPDATE
Nu är eSIM för iPhone lanserat! ;)

Läs mer om det här nedan:
eSIM till iPhone är här!
Pressrelease

@pjnorman @Monophonic @przemocfiz @Canadian
Användarnivå 7
Emblem +38
Snabb fråga kring e-sim.
Om man har ett litet företag med en telefon. Kan man ha det numret som företaget har fördelat på två e-sim i två olika telefoner?
Användarnivå 7
Emblem +10
Snabb fråga kring e-sim.
Om man har ett litet företag med en telefon. Kan man ha det numret som företaget har fördelat på två e-sim i två olika telefoner?


Jag förstår vad du är ute efter! :)
Då behöver du ha två olika abonnemang (3Företag), ett per mobil samt en växel som fördelar inkommande samtal till dessa två nummer.

Du kan läsa mer om det här.
Användarnivå 7
Emblem +38

Snabb fråga kring e-sim.
Om man har ett litet företag med en telefon. Kan man ha det numret som företaget har fördelat på två e-sim i två olika telefoner?
Jag förstår vad du är ute efter! :)
Då behöver du ha två olika abonnemang (3Företag), ett per mobil samt en växel som fördelar inkommande samtal till dessa två nummer.

Du kan läsa mer om det här.




jag förstår, nu har dom företagsabonnemang hos er, därför jag tänkte om det fanns möjlighet till just sagda lösning, för som det såg ut nu var dom inte intresserad av växel eller så har dom egentligen inte tänkt igenom det ordentligt. . Därför jag tänkte om det fanns en sådan lösning, med e-sim som gör att man kunde dela upp numret på två. 🙂
Användarnivå 2
UPDATE
Nu är eSIM för iPhone lanserat! ;)

Läs mer om det här nedan:eSIM till iPhone är här!Pressrelease
@pjnorman @Monophonic @przemocfiz @Canadian


Varken 3 Kundservice / 3Butiken i Västerås hade information om eSim
Användarnivå 7
Emblem +38

UPDATE
Nu är eSIM för iPhone lanserat! ;)

Läs mer om det här nedan:eSIM till iPhone är här!Pressrelease@pjnorman @Monophonic @przemocfiz @Canadian
Varken 3 Kundservice / 3Butiken i Västerås hade information om eSim



Det är var nigningen så konstigt då det precis lanserades vid skrivande stund, min lokala 3butik fick informationen av mig vilket kändes drygt av mig, men dom var superhjälpsamma och beställde ett kort till mig!
Tror att det är svårt att få ut all info till alla i ett så stort företag med en just nu relativt nischad produkt, som såklart växer som tusan!

Svara