Besvarat

Hjälp av val med telefon

  • 5 January 2021
  • 4 svar
  • 135 visningar

Har iPhone 7 abonnemang 199kr 12mån 2018-2021. Så lång tid. Skärm 4,7. Batteriet bör laddas varje dag hur mycket den används. den börjar bli seg. Funderar på en mobil med större skärm innan förlängning i maj 2021 samma märke eller annat. på Mitt3 sidan kan man byta abonnemang 199kr-299kr. iPhone SE 2020 skärm 4,7 men tackade nej. Är osäker. Behöver hjälp med nån som vet. Med vänlig hälsning Sivan 53:yum: .

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 January 2021, 08:45

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@sivan53 Hej,

 

kul att det börjar bli dags för en ny telefon! :)

 

Som du kanske redan vet, så har den nya iPhone SE en lika stor skärm som din nuvarande iPhone 7. Telefonens innehåll skiljer sig dock. Den har en nyare och energisnålare processor och en förbättrad kamera. Du kommer utifrån det att uppleva telefonen som snabbare och att den tar bättre bilder. iPhone SE kostar från 299kr/månad just nu. Jag är säker på att du skulle bli nöjd med iPhone SE, det är en bra uppgradering i jämförelse med din iPhone 7. Den är även riktigt prisvärd. 

Ett annat alternativ med större skärm är iPhone 11, den har samma processor som iPhone SE - men även ett större batteri. Den har dubbla kameror och stöd för nattläge, vilket gör att telefonen tar riktigt bra bilder när det är mörkt. iPhone 11 kostar från 429kr/månad just nu. 

Den senaste telefonen - med ett mindre yttre än din nuvarande - men en större skärm tack vare mindre kanter är iPhone 12 mini. Trots det mindre yttre har de fått in en nyare processor, ett batteri som räcker längre och en förbättrad kamera samt skärm. iPhone 12 mini kostar från 479kr/månad. 

 

Det är jättesvårt att veta vilken telefonstorlek som du känner dig bekväm med - det skiljer sig ganska mycket mellan de olika modellerna nuförtiden. Om du har möjlighet, kan du försöka att kika förbi en 3Butik och kolla på telefonerna fysiskt. Det kan ju dock vara lite svårt just nu, med tanke på hur världen ser ut. 

 

Ett tips är också att du ringer och pratar med 3Kundservice som kan hjälpa dig med välja telefon och direkt svara på de frågor och funderingar du har - men också att göra en beställning. Här finns kontaktuppgifter. Det går självklart även bra att fråga vidare här. :) 

Hej! 

Har haft iPhone 4, iPhone 4s sen blev det iPhone SE (2017). Hade gått och tittat på iPhone 7 i 3Butik i Falun där jag bor. iPhone SE (2017) kunde jag inte byta den var ju öppnad men inte använt skärm på 4,0. Jag har en iPad mini 3 sedan 2017 också den fungerar på wifi. Brukar variera mellan mobilen och iPad spar på batteriet till mobilen. När man har en 4,7 skärm på denna mobil med start knapp blir det kanske ovant med större skärm 6,1 iPhone11 eller iPhone 12 mini 5,4 skärm. Uppdaterar jag mig till en ordentlig mobil slipper jag det längre fram. Jag får ringa Kundservice och höra. Informationen var bra . Man är ju pensionär på heltid man lär tänka lite ekonomiskt. Finns det fler som har bekymmer att välja mobil som är pensionär hör gärna av er till Sivan53. 

 

 

Hej igen! 

Kom på en sak till. Vill ha information om prenumeration om det kostar? Sivan53.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej! 

Har haft iPhone 4, iPhone 4s sen blev det iPhone SE (2017). Hade gått och tittat på iPhone 7 i 3Butik i Falun där jag bor. iPhone SE (2017) kunde jag inte byta den var ju öppnad men inte använt skärm på 4,0. Jag har en iPad mini 3 sedan 2017 också den fungerar på wifi. Brukar variera mellan mobilen och iPad spar på batteriet till mobilen. När man har en 4,7 skärm på denna mobil med start knapp blir det kanske ovant med större skärm 6,1 iPhone11 eller iPhone 12 mini 5,4 skärm. Uppdaterar jag mig till en ordentlig mobil slipper jag det längre fram. Jag får ringa Kundservice och höra. Informationen var bra . Man är ju pensionär på heltid man lär tänka lite ekonomiskt. Finns det fler som har bekymmer att välja mobil som är pensionär hör gärna av er till Sivan53. 

 

 



Som @Pettersson Skriver så finns det ju en uppsjö med alternativ. Mitt tips är verkligen 12 Mini. Perfekt format och jag skulle ändå säga att priset är väldigt bra för paketet man får. 

Såklart så är det ur min syn, med vad telefoner osv kostar idag. Dock är själva telefonen kanske det mest prisvärda på marknaden just nu. Om man vill ha en telefon som kommer hålla länge. 

 

Svara