Besvarat

Iphone 11 pro max leveranstid?

  • 31 October 2019
  • 7 svar
  • 1118 visningar

  • Registrerad användare
  • 2 kommentarer

Detta är helt sjukt.

Jag har beställt en iPhone pro max spacegrey 64 gb för 1,5 mån sen.

Leveranstiden har ändrats varje vecka. Jag ringde till kundtjänst förra fredagen och fick bekräftad av en medarbetare att telefonen levereras den här veckan (alltså vecka 44). Jag frågade flera gånger om han kunde garantera detta. Jag får samma svar flera gånger “Jag kan garantera att din telefon kommer vecka 44”. Jag har inte fått något och nu såg jag att leveranstiden har ändrats till vecka 46….

 

Jag har kollegor och kompisar som har beställt samma telefon några dagar senare och har redan fått telefonen. Samma telefon, samma gb , samma färg….

 

Aldrig mer 3. Pinsamt. Ångrar så mycket att jag beställde hos 3.

icon

Bäst svar av Erik 5 November 2019, 13:12

Visa original

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @KL1234 !

Jag beklagar verkligen att leveransen har dragit ut på tiden! Vi gör allt vi kan för att alla ska få sina telefoner så fort som möjligt.

Om du önskar ångra beställningen kan du naturligtvis göra detta. Det gör du genom att kontakta vår returavdelning. Du når dom genom att ringa 0771 735 300 vardagar mellan 8-18.

Hej,  Uppdatering :

Jag ringer och frågar om min telefon har verkligen skickats och då får jag följande svar från eran kundtjänst :

Första personen säger att jag kan strunta i det som står , det är vecka 47 som gäller. Då frågar jag hur är det möjligt att det står att den är skickat från lager??. Nej strunta i vad som står i länken det är vecka 47 som gäller.

Andra personen säger : Den har skickats från USA och det kommer att ta en stund innan du får den. Avvakta bara.

Tredje personen säger : Du ,  jag tror att postnord har slarvat bort ditt paket…

Fjärde personen : Din telefon har inte skickats även om det står skickad från lager , jag kan tyvärr inte säga mer än så.

 

Har mitt paket skickats eller inte?!

 

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Jag ser att du har fått olika svar och förstår att man då blir frustrerad. Nedan gäller:

 

”Skickad från lager”
Det betyder att vårt lager har skickat din produkt. Det tar cirka 2-3 vardagar innan paketet kommer fram. För dig som har brevavisering kan det ta någon dag extra.

 

Eftersom paketet skannades in för upphämtning igår, lär paketet komma fram till dig under veckan.

Det står att paketet har “skannats” in den 2/11 09.54. Inte igår.

 

Hur länge ska ett paket hanteras av lager?

Användarnivå 7
Emblem +10

Hur länge ska ett paket hanteras av lager?

Alla ordrar behandlas i turordning och i vanliga fall skeppas beställningar dagen efter. Har lagret fått en större leverans av Apple och det är många mobiler som ska packas så kan det ta lite längre tid än vanligt. Det jag vet är att man jobbar för att få ut alla paket så fort det bara går. 

Hej!

Jag beställde en Iphone 11 Pro Max 64gb för över en månad sedan. Jag reser snart till Frankrike och frågade specifikt ifall jag skulle få den innan jag flög iväg då jag kommer vara borta i över en månad och självklart skulle jag få den inom bara någon vecka Men det har nu gått över månad och jag får samma svar från eran kundservice samt när jag söker på leveransen “Vi har det obekräftat från våran leverantör Apple”. Jag klagar aldrig på något men detta är bedrövligt. Och nämn inte att det är stor efterfrågan på mobilen och att det därav tar längre tid för oss att få våra mobiler, för jag kan gå till närmaste Elgiganten, Media Markt, Tele 2 etcetera och köpa/få mobilen på plats.

Och sluta nämn vad som gäller för leveranser, vi alla har förstått det och det är inte det vi undrar över eller är frustrerade över. Inte konstigt att ni har Sveriges mest missnöjda kunder och bland de sämsta recensionerna.

Vänligen, Adrian

Svara