Besvarat

Leveransfråga Iphone 11 Pro

  • 15 October 2019
  • 30 svar
  • 2132 visningar

Användarnivå 2

Hej Tre,

Jag ser att det är många frågor kring leverans gällande iPhone 11 pro, och jag förstår att ni har svårt att ge besked. Men en fråga som är intressant. De som fått sina telefoner (iPhone 11 Pro) idag eller slutet på förra veckan. Vilket datum beställde de?

Häln Fredrik Axell

icon

Bäst svar av Jocke 15 October 2019, 08:57

Visa original

30 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Figge.

 

Tack för att du har förståelse för leveranstiderna.
Att vissa har fått telefonerna och andra inte beror på många olika faktorer. En sak som är avgörande är hur många som har beställt en viss modell/färg samt hur stora leveranserna är från Apple.

Exempel: Det är inte omöjligt att person A som beställde en modell som 100 andra personer beställt fått sin telefon tidigare än person B som beställde en modell som 1000 andra också har beställt. Detta trots att person A beställde sin telefon senare än person B. 

 

Hoppas du blir nöjd med din nya iPhone :slight_smile:.
 

Användarnivå 2

Hej Jocke, 

Tack för svar.

Ok. En konkret fråga som jag önskar få ett konkret svar på. :smiley:

När fick ni senaste leveransen av iPhone 11 Pro Grå 64 GB? Och den lyckliga personen som fick denna telefon, vilket datum beställde han/hon denna? 

Kanske lite jobb för er att leta reda på detta men jag tycker att ni är skyldig ett svar, många är lite frusterade över att inte få några konkreta besked. 

Ha en bra dag!

Hälsn Fredirk

Användarnivå 5
Emblem +10

@Figge 

Leveranser kommer in titt som tätt. Exakt när vi fick den senaste och hur många enheter den innehöll framgår ej men de skickas i turordning. Det enda informationen vi har att förse dig med gällande din leveransinformation är den som du hittar på sidan för iPhone-leverans.

Användarnivå 2

Hej,

Och där står det inget. 

Vore intressant att få ngn indikation på hur länge de har väntat som får sina telefoner “idag”. Välj en vanlig telefonmodell. Det måste gå att kontrollera. Många skulle bli tacksamma om ni kunde göra detta. 

Nu vet vi inte om det är två veckor, två månader eller två år.

Hälsn Fredrik

Användarnivå 2

Idag fick jag ett sms från tre att jag inte var glömd. Att jag kan logga in på /sokorder för senaste uppdatering. Där står det ff inget! 

Vore intressant att veta om ngn fått sin iphone 11?!

När kom senaste leveransen och vid vilket datum beställde de?1 

 

 

Undrar också om leveranstiderna handlar om veckor eller månader…. 

Är väntetiden över 30 dagar har man som norm rätt till att häva köpet. 

Själv kommer jag häva köpet direkt om jag får besked att väntetiden är mer än 30 dagar från när jag beställde. Informationen jag fick i butik när jag besviket mottog infon att jag inte fick den med mig hem direkt, var att den skulle levereras direkt hem till mig. Detta tolkade jag som max ett par dagar i postgång. Det låter inte alls så när man läser kommentarer här. Oproffsigt att ge så missledande information och oproffsigt med svaren här på hemsidan där man inte lämnar konkreta svar och besked till sina kunder. 

Användarnivå 5
Emblem +10

@Bucky

 

Det är otroligt trist att du och flera andra behöver vänta på leveransen av sina beställningar. Vi gör det absolut bästa vi kan och skickar ut samtliga leveranser i den takt vi får in leveranser själva. Vi delar med oss av den konkreta information vi har kring era leveranser på leveranssidan. Det finns även information om vad de olika statusarna på beställningen betyder. 

Användarnivå 2

Hej Jocke. 
Leveranssidan säger inget.
Jag ser gärna att ni försöker svara på mina frågor ovan. Tack. 
Hälsn Fredrik

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej Jocke. 
Leveranssidan säger inget.
Jag ser gärna att ni försöker svara på mina frågor ovan. Tack. 
Hälsn Fredrik

 

Om du inte ser någon order på leveranssidan behöver du kontakta kundservice för att se över om allt står rätt till med den. När du knappar in ditt ordernummer samt personnummer ska det komma upp en status om din unika order nämligen. 

Användarnivå 2

Jag var möjligen otydlig. Det jag menar är att leveranssidan ger ingen info som betyder ngt. Antar att 99% av oss köpare får samma svar.

“Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple”

Det är inte alls speciellt roligt att behöva mata in sitt personnummer och ordernummer manuellt varenda dag och få samma tråkiga besked om och om igen

 

“Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple”,

Går det inte att lösa på något bättre sätt?

Jag fick information när jag beställde för exakt 30 dagar sedan att jag låg sent i kön, men en månad (och ytterligare okänd tid ) när man lägger en så kallad “förhandsbeställning” är rent av löjeväckande.

Hade man bara fått ett datum så hade man haft något att förhålla sig till, inte ens det har vi fått.

Användarnivå 1

Beställde min iPhone 11 Pro Space Grey 64 gb 14/9 kl 10 och har fortfarande obekräftad leveranstid. Fick först beräknad leverans v. 39/40 sen två dagar senare försvann det och det har stått obekräftad leveranstid sedan dess. Dessutom har en kompis, som beställde en hel dag senare, exakt samma mobil, hon fick den för två veckor sedan så det är helt omöjligt att de skickar i turordning eller så har det hänt något med min leverans. Det är vart fall inte okej över huvud taget. Förbeställde så pass tidigt och har ingen information alls.  

Användarnivå 5
Emblem +10

Beställde min iPhone 11 Pro Space Grey 64 gb 14/9 kl 10 och har fortfarande obekräftad leveranstid. Fick först beräknad leverans v. 39/40 sen två dagar senare försvann det och det har stått obekräftad leveranstid sedan dess. Dessutom har en kompis, som beställde en hel dag senare, exakt samma mobil, hon fick den för två veckor sedan så det är helt omöjligt att de skickar i turordning eller så har det hänt något med min leverans. Det är vart fall inte okej över huvud taget. Förbeställde så pass tidigt och har ingen information alls.  



Om du anar att det är något som inte står korrekt till med din leverans är du välkommen att kontakta kundservice så kan de dubbelkolla det. 

Användarnivå 1

Beställde min iPhone 11 Pro Space Grey 64 gb 14/9 kl 10 och har fortfarande obekräftad leveranstid. Fick först beräknad leverans v. 39/40 sen två dagar senare försvann det och det har stått obekräftad leveranstid sedan dess. Dessutom har en kompis, som beställde en hel dag senare, exakt samma mobil, hon fick den för två veckor sedan så det är helt omöjligt att de skickar i turordning eller så har det hänt något med min leverans. Det är vart fall inte okej över huvud taget. Förbeställde så pass tidigt och har ingen information alls.  



Om du anar att det är något som inte står korrekt till med din leverans är du välkommen att kontakta kundservice så kan de dubbelkolla det. 

Jag har redan kontaktat er flera gånger och frågat, även en gång där jag blev ombedd att skriva till er privat på Facebook för att få ytterligare hjälp men ingen mer information angavs, enligt personen jag var i kontakt med kunde jag inte heller få kontakt med någon som kunde mer om vart min beställning låg i kön. Riktigt trött på era monotona svar och att ni inte heller kan svara på frågan som ställs. 

Idag fick jag slutligen en ungefärlig leveransvecka. 44-45.

Det tog 4 veckor efter släpp att få detta datumet.

Det ska bli spännande att se om något ändras nu fram tills dess.

 

Idag känner jag mig som en vinnare...

För några veckor sedan fick jag tillslut besked om leveranstid vecka 40-41, vecka 40 fick jag obekräftad leveranstid igen.. sedan fick jag vecka 43-44 och nu vecka 43 fick jag vecka 44-45…. 😴 jag beställde då mobilen för MER än en månad sedan och har fortfarande inte fått mobilen än...

Användarnivå 1

Som detta har hållit på får vi vara glada om vi får våra telefoner strax innan jul! Hur tänker ni 3? Blir det någon kompensation för dessa galna förseningar? 

Användarnivå 2

Hej Alla,

Idag fick jag en leveransbesked, vecka 46-47.

Beställde den 17 sep.

Som detta har hållit på får vi vara glada om vi får våra telefoner strax innan jul! Hur tänker ni 3? Blir det någon kompensation för dessa galna förseningar? 

Hoppas verkligen det!!! Beställde den 17/9 och fick äntligen en leveranstid häromdagen, v. 44-45. Igår ändrades tiden till 45-46!!! Blir så trött på detta… Förvånar mig inte om det ändrar sig till ännu senare idag… Hur länge ska man behöva vänta egentligen?! 

.

Användarnivå 1

Jag beställde 17/9, befintlig kund. Idag hämtade jag ut telefonen. Men gissa om jag fick några AirPods på köpet?!? Nä jag fick Google home mini.. snacka om avtalsbrott! Fy skärpning 3! Efter 6 veckors väntan så kommer det helt fel… dessutom påstår kundtjänst att det är det jag beställt (en kampanj som inte ens fanns den 17 september den är aktuell NU!). 

Detta ska du verkligen ringa om! Stå på dig. Pinsamt att de håller på så här, overkligt... 

Jag beställde 17/9, befintlig kund. Idag hämtade jag ut telefonen. Men gissa om jag fick några AirPods på köpet?!? Nä jag fick Google home mini.. snacka om avtalsbrott! Fy skärpning 3! Efter 6 veckors väntan så kommer det helt fel… dessutom påstår kundtjänst att det är det jag beställt (en kampanj som inte ens fanns den 17 september den är aktuell NU!). 

Detta ska du verkligen ringa om! Stå på dig. Pinsamt att de håller på så här, overkligt... 

 

Vad najs att du hann citera texten innan den togs bort Lion3L. En liknande sak hände mig, Den 17 september så talade jag med Kundtjänst och fick då reda på att man kunde få Airpods med i paketet även dagen efter om man beställde senast den 18 September.

 

När jag ringde den 18:e September så kände ingen på Kundtjänst till detta erbjudandet längre, det hade tydligen avslutats ett par dagar tidigare. Man kan fråga sig varför samtalen spelas in av Tre, inte är det för att hjälpa kunderna i varje fall.

 

En annan lustig sak är att det inte finns några Airpods alls i Tre’s tillbehörsbutik. Hur kan det komma sig? De verkar alltså inte sälja dem.

Jag beställde 17/9, befintlig kund. Idag hämtade jag ut telefonen. Men gissa om jag fick några AirPods på köpet?!? Nä jag fick Google home mini.. snacka om avtalsbrott! Fy skärpning 3! Efter 6 veckors väntan så kommer det helt fel… dessutom påstår kundtjänst att det är det jag beställt (en kampanj som inte ens fanns den 17 september den är aktuell NU!). 

Detta ska du verkligen ringa om! Stå på dig. Pinsamt att de håller på så här, overkligt... 

 

Vad najs att du hann citera texten innan den togs bort Lion3L. En liknande sak hände mig, Den 17 september så talade jag med Kundtjänst och fick då reda på att man kunde få Airpods med i paketet även dagen efter om man beställde senast den 18 September.

 

När jag ringde den 18:e September så kände ingen på Kundtjänst till detta erbjudandet längre, det hade tydligen avslutats ett par dagar tidigare. Man kan fråga sig varför samtalen spelas in av Tre, inte är det för att hjälpa kunderna i varje fall.

 

En annan lustig sak är att det inte finns några Airpods alls i Tre’s tillbehörsbutik. Hur kan det komma sig? De verkar alltså inte sälja dem.


det står tydligt i avtalet vilket tillbehör som ingår i din deal. Kolla under Orderbekräftelse - tillbehör.

jag beställde min telefon den 17 september och har fått ändrad leveranstid från obekräftad till 42-43 till 43-44 till nu 44-45. 

katastrofal behandling av sina kunder och jag börjar lessna. jag förstår inte varför man ska ge falska förhoppningar. Vad är det som är så svårt med att bara ge besked när man till 100% VET?

Användarnivå 1

Jag beställde 17/9, befintlig kund. Idag hämtade jag ut telefonen. Men gissa om jag fick några AirPods på köpet?!? Nä jag fick Google home mini.. snacka om avtalsbrott! Fy skärpning 3! Efter 6 veckors väntan så kommer det helt fel… dessutom påstår kundtjänst att det är det jag beställt (en kampanj som inte ens fanns den 17 september den är aktuell NU!). 

Detta ska du verkligen ringa om! Stå på dig. Pinsamt att de håller på så här, overkligt... 

De levererar AirPods enligt lagerstatus, de kommer alltså skickas till dig seperat och Google Home Mini fick du då det också ingick. Så dina AirPods kommer att komma när de finns inne i lager igen, däremot kan det ta tid som man redan märkt med tre.. 

Användarnivå 1

Beställde 14/9 kl 14, har nu fått beräknad leverans v. 46/47, det vill säga samtidigt som er som beställde den 17/10?? Det kan ju inte stämma, men åter igen, en kompis som beställde EXAKT samma beställning som mig fast en dag senare fick ju trots allt sin mobil för en månad sedan så antingen skickar de inte ut i turordning eller så måste något ha hänt med min beställning. 

Svara