Besvarat

Leverantid apple 13 pro

  • 11 October 2021
  • 4 svar
  • 221 visningar

hej,jag undrar varför leveranstiden är 4 veckor på iPhone 13 PRO jag har kontaktat Apple och dom säger att dom har skickat, vilket betyder att tre borde ha i lagar varför så lång leveranstid?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 19 October 2021, 09:10

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @ellenhummerhielm, välkommen till forumet :rainbow:

Anledningen till att det dröjer beror på att det är många som förbeställt telefonen och att de skickas i turordning i en kö-situation ungefär. Det är även anledningen till varför din leveransstatus du har via mitt3 kan vara annorlunda till den du ser över tre.se :nerd:

För att Tre köper 2 Iphones åt gången från Apple.

Alltid kass leverans tid som vanligt. 

Varje gång har beställt mobiltelefoner från TRE har fått vänta i 2-3 mån. 

 

Användarnivå 7
Emblem +36

För att Tre köper 2 Iphones åt gången från Apple.

Alltid kass leverans tid som vanligt. 

Varje gång har beställt mobiltelefoner från TRE har fått vänta i 2-3 mån. 

 

Jättetråkigt att det blivit sådana leveranstider på sistone. Det har varit högt tryck vid iPhone-lansering där väldigt stor mängd har beställt dessa telefoner. Jag förstår verkligen att man blir frustrerad över att det tar sådan tid (har själv varit där), men dessvärre är det bara att ha is i magen och invänta att den skickas från oss :slight_smile:

Ett tips är att ladda ned postnords app så skickas en notis därifrån i samband med att telefonen lämnar oss, så har du det spårningsbara paketet där direkt i appen.

För att Tre köper 2 Iphones åt gången från Apple.

Alltid kass leverans tid som vanligt. 

Varje gång har beställt mobiltelefoner från TRE har fått vänta i 2-3 mån. 

 

Jättetråkigt att det blivit sådana leveranstider på sistone. Det har varit högt tryck vid iPhone-lansering där väldigt stor mängd har beställt dessa telefoner. Jag förstår verkligen att man blir frustrerad över att det tar sådan tid (har själv varit där), men dessvärre är det bara att ha is i magen och invänta att den skickas från oss :slight_smile:

Ett tips är att ladda ned postnords app så skickas en notis därifrån i samband med att telefonen lämnar oss, så har du det spårningsbara paketet där direkt i appen.

Men varför köper inte TRE från början många Iphone´s så det räcker för alla, varför tar man lite åt gången`?? ni har säkert nåt kass avtal med Apple bara för att det ska vara lönt för TRE vänta hamna sist i kö.. Det är 2021 man ska inte behöva vänta i 2-3 mån för en mobiltelefon.

Detta är sista Mobiltelefon jag beställt ifrån er!! 

Varje gång samma sak nu räcker det

Svara