Fråga

messenger

  • 28 November 2022
  • 5 svar
  • 52 visningar

jag har en huawei p30 pro och min messenger funkar inte, har provat starta om mobilen, uppdatera appen och ominstallerat appen men de står bara ett fel har inträffat försök igen senare


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @huawei p30 pro 

Eftersom det är en Android , så kan det vara bra att se så allt i “Play Store “ är uppdaterat .Beroende på om du behöver göra en uppdatering av android till senaste . Så kan det vara bra att kika i “Play Store “ även efter installation . Om det finns något att uppdatera.

Har du kikat något över om mobilen har senaste mjukvaran för operativsystemet ? Att det möjligtvis ligger en uppdatering kan vara bra att kika och göra . ( Bra att ha sim-kort pinkod redo , och även sin lösenkod , för undvika strul att logga in igen , när mobilen startar om efter uppdateringen.

Ibland kan man behöva tömma “ cache “ minnet för respektive app , men bör ju ha tömts i samma veva du avinstallerade & sedan gjorde en ny installation av appen.

Hoppas detta kan vara någon lösning för dig 🤗

Mvh F

 

 

Tack för tipsen men nej ingen uppdatering finns varken för messenger eller mobilen och jag har testade tömma cache oxå men ingen framgång.

Användarnivå 6
Emblem +40

Så som det ser ut . Så är det Messenger själva som verkar ha problem . Ser ut som dom haft det ett tag också. Även en del folk har problem med notiser / aviseringar.

Det som man kan göra , för att gå runt “problemet “ i väntan på en lösning från Meta/Facebook/Messenger. Är att använda messenger i webbläsaren på mobilen. Där bör dom inte ha samma problem .

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.orca&hl=sv&gl=US&pli=1

 

Det man kan göra , är att skriva i Playstore att den inte fungerar.  Samt även om det finns någon funktion för att fel anmäla appen . Tex i Play Store eller vid kontakt till messenger/facebook.

https://www.facebook.com/help/messenger-app/667469586681255

Sen får man hoppas dom löser det ifrån sitt håll inom kort !

 

Mvh F

Tack för din tid! Jag får vänta och hoppas på förbättring 😊

Användarnivå 6
Emblem +40

Tack för din tid! Jag får vänta och hoppas på förbättring 😊

Så lite så 🙂Ja det blir nog så tyvärr . Tills dom själva löst problemet. Så håll koll på en uppdatering , med så stort företag så borde det ske pronto .

/ F

Svara