Besvarat

När kommer Android 10?

  • 13 February 2020
  • 3 svar
  • 168 visningar

Kommer det att komma en uppdatering för 3-brandade Galaxy S9/S9+? För övriga versioner här i Norden har den varit ute ett tag, men från 3 Är det knäpptyst? Kommer det en uppdatering, och i så fall när?

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 14 February 2020, 09:10

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, Samsung rullar ut i vågor. Samsung själva har sagt att det kommer i februari, så jag gissar att det inte är långt bort! Om vi får tro samsung, och de senaste åren har det blivit betydligt bättre med när de kommer. Håll tummarna! 

Det händer ingenting när du söker manuellt efter uppdateringen? Vet att jag fick söka några gånger, men att uppdateringen släpptes tidigare än väntat. 

Hej,

 

det handlar inte om Samsung, Android 10 är släppt globalt redan. Och du har rätt i att Samsung fick ut den tidigare än beräknat (sista veckan i januari). 

I Sverige har nordiska versionen (NEE) och Telenor (VDS) kommit sedan några veckor tillbaka. Den enda version som inte är släppt är HTS, dvs 3-brandade telefoner. Den som köpt sin S9/S9+ någon annanstans än direkt från 3 har i samtliga fall fått uppdateringen till Android 10/One UI 2.0. 

Och självklart söker jag manuellt…  

Som parentes kan nämnas att i sin roadmap för Android 10 tar 3 inte upp S9:orna, vilket är märkligt då Samsung själva var tidigt ute med att S9 skulle få den som sin andra (och sista) stora uppdatering. Varför ska då 3 som enda operatör inte skulle skicka ut den till sina lurar? Och om den kommer, vad tar sådan tid?  

Och bara för det släpptes den nu. :)

Svara