Samsung Note 8 VS Samsung Note 9

  • 28 August 2018
  • 0 svar
  • 593 visningar

Användarnivå 1
Hej på er,

Här kommer lite information om Samsungs nya telefon. Många ställer sig frågan idag om varför man ska byta telefon och vad är skillnaden från en tidigare modell.

Generellt så ser telefonerna likadana ut men väldigt ofta så är det insidan som har förändrats. Jag tänker lista några frågor nedan som jag stött på och i slutet kommer jag även att skriva några korta rader om varför det kan vara värt att byta upp sig.

Frågor:

  • Jag har en Samsung galaxy Note 8 idag varför ska jag byta till en samsung Note9 ?
Svar: Pennan har fler funktioner tex att man kan ta kort med pennan(Bra för er som gillar att ta gruppbilder), Det är större internminne (128GB samt 512GB) Note9 har en snabbare processor än Note8. För er som har använt den externa DEX stationen så är den numera inbyggd i Note9.

  • Vilka fäger kommer telefon i ?
Svar: Telefonen finns i färgerna Blå & Svart

  • Vad använder telefonen för operativsystem ?
Svar: Android

  • Hur stor är skärmen ?
Svar: 6,4 tum

  • Hur mycket väger telefonen?
Svar: 205 gram

  • Har telefonen DUAL-SIM ?
Svar: Ja telefonen har plats för antingen 2 st simkort eller 1 simkort och ett minneskort.


Ovanstående frågor har jag fått personligen och jag vet att många har undrat över detta. Samsung Galaxy Note 9 är en telefon med väldigt mycket kraft, Den klarar av att hantera flera saker samtidigt. För er som tycker om att spela spel så är telefonen fantastik med dess stora skärm! Det som även är exklusivt för just Note 9 är spelet Fortnite och ett skin som dem skapat enbart för dem som köper note 9.

jag har haft telefonen sedan den släpptes den 24e Augusti och är otroligt nöjd med Designen, prestandan samt kameran.

Jag kan rekomendera telefonen varmt till vilken användare som hellst!

Vill ni veta mer kring abonnemang och telefonen går det bra att titta på nedan länk:

https://www.tre.se/privat/webshop/mobiltelefoner/samsung/galaxy-note9-128gb

Med vänliga hälsningar

Adam

Svar

Var först med att svara här nedanför!

Svara