Samsung S10 rykten (samling, SNART smäller det)

  • 6 February 2019
  • 6 svar
  • 889 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, jag kanske är ensam i min otroliga entusiasm för presskonferensanen och de nya telefonerna som kommer visas upp den 20 Februari. Men jag tänkte bara för skoj samla ihop de olika rykten som florerar brett och vilt.

Vi har i princip sett hela Telefonerna som dem kommer se ut.
Det rör sig om tre modeller, en S10Lite, S10 och S10 plus.
Det vill säga en lite billigare modell med 2 kamera linser och lite lägre upplösning skärm.
Sedan har vi s10 som kommer bli deras "säkert" mest sålda flaggskepp. Den har 3 linser och en selfie-kamera som enligt vissa rykten kommer kunna spela in i 4K. Selfie-kameran är av en rätt ny och häftig tekonolig då man har "slagit" hål i skärmen, Så istället för den numera branschstandard "flärp" eller notch i mitten av skärmen högst upp så är detta hål fristående från hörnen men ligger uppe i hörnet. Väldigt häftigt. Då detta är första telefon med Oled som har den här typen av kamera.

S10 plus är som namnet antyder den större modellen med en dubbel-selfie-kamera på framsidan så en lite bredare "hålkamera"samt 3 linser på Baksidan. Alla tre telefonerna kommer ha fingeravtrycksläsare under skärmen.

Tydligen så är den störta lagringen man ska få sin nya s10 i 1tb minne. Vilket är en helt sjukt hög mängd Gb. Telefonerna ryktas även få en ny Wi-fi standard, "Wifi 6" som ska göra att räckvidd, positionering och andra funktioner fungerar mycket bättre än innan. Framtids-säkrat med andra ord då Wifi6 fortfarande är i sin linda.
Telefonerna till vad jag tror är mångas lycka kommer ha ett vanligt hörlursuttag.

Det finns såklart en uppsjö fler rykten och liknande. Men detta är ett litet axplock.
Det ryktas även om ett par "AirPods" liknande hörlurar med trådlös laddning till Samsungs telefoner.

The Verge har såklart skrivit utförligare och mer professionellt

6 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Snyggt @Chipsgeneralen! 😁

Det ska bli så spännande att få se, klämma och känna på luren

Användarnivå 7
Emblem +38
Verkligen, även om jag är lite väl Apple-fanboy så är det alltid väldigt kul med ny teknik och samsung är riktigt vassa just nu!
Användarnivå 7
Emblem +38
Liten update (spoiler alert)
det har även läkt bilder på en ny klocka samt hörlurarna

Här är den en läcka via en samsung-app
Användarnivå 7
Emblem +10
Liten update (spoiler alert)
det har även läkt bilder på en ny klocka samt hörlurarna

Här är den en läcka via en samsung-app


Oj oj! Klockan ser riktigt läcker ut! Tror vi att det släpps i samband med nya mobilen eller längre fram?
Sitter själv inte på någon info. :)
Verkar också som att den roterande "Bezeln" är borta, vad tycks om det?
Användarnivå 7
Emblem +38
Oj oj! Klockan ser riktigt läcker ut! Tror vi att det släpps i samband med nya mobilen eller längre fram?
Sitter själv inte på någon info. :)
Verkar också som att den roterande "Bezeln" är borta, vad tycks om det?


Jag tror i alla fall att hörlurarna släpps i samband med telefonerna. Klockan är lite osäkert. Kanske någon månad efter för att inte överskugga telefonerna?

Klockan ser riktigt bra ut. Har själv aldrig testat galaxy Watch men tycker att den roterande ”bezeln” har sett smart ut. Men det kanske är typ ”rörelse”känsligt runt om eller något. Samsung brukar ju ha spännande lösningar!
Användarnivå 7
Emblem +38
Ny reklamfilm
läckt. Där visas det att man kan ladda telefonen med en annan telefon trådlöst (som huaweis mate 20 pro) samt man får se hörlurarna lite närmare. Väldigt roligt.
Snart är det dags!
Här på instagram kan man se video

Svara