Fråga

Uppringningsproblem

  • 31 augusti 2019
  • 2 svar
  • 40 visningar

När jag försöker ringa upp kopplar det ner och jag får texten "ej registrerad på nätverket"
Det fungerar om jag startar om telefonen.
Är det fel på abonnemanget eller telefonen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +11
Hej,

det finns flera saker som kan orsaka detta - för att få reda på vad så finns det några saker man kan testa. Det är jättebra att du testat att starta om din mobiltelefon! Är det så att problemet uppstår oavsett var du befinner dig eller endast på någon specifik plats? Vet du om andra med Tre upplever samma problem som du gör? Detta är mest för att se om det kan vara något i nätet som påverkar detta.

Det skulle också vara bra att testa ett annat simkort från 3 i din telefon för att se om problemet uppstår då också. Det enklaste är att hämta ett nytt simkort i en 3Butik, då aktiveras det på ditt abonnemang och om det fungerar så behöver man inte göra något mer. Om det fortfarande inte fungerar kan det vara något som krånglar med din telefon.

Återkom med resultatet här! 🙂
Användarnivå 3
Emblem +4
Tjena @Benra48 och välkommen till 3Community! 😁

Hjälpte @Petterssons svar dig med detta? Återkom gärna med hur det har gått så får vi luska vidare annars 🕵

Svara