Tutorial

Flytta ditt nummer till Tre

  • 14 mars 2018
  • 0 svar
  • 781 visningar
Flytta ditt nummer till Tre
Användarnivå 7
Emblem +8
  • Community Manager
  • 513 svar

När du skaffar ett nytt abonnemang hos oss får du alltid välja om du vill ha ett nytt nummer eller behålla ditt befintliga. För att lyckas med överföringen av ditt nummer finns det några saker som kan vara bra att känna till.

 

Att tänka på innan nummerflytt:


• Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad.
• Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn.
• Om numret ligger på ett kontantkort hos din tidigare operatör, behöver det vara registrerat i ditt namn.

 

:exclamation: Om du önskar att flytta över ett nummer som idag står på någon annan person, exempelvis förälder eller vän kan vi naturligtvis hjälpa till med det med hjälp av en fullmakt. Du behöver då inte överlåta abonnemanget hos din tidigare operatör innan du flyttar numret till Tre. För att göra det, ladda ned blanketten här och skicka det till den angivna adressen.

 

Hur byter jag nummer?


Oftast frågar vi dig om du vill flytta ett nummer redan vid abonnemangets tecknande, skulle vi mot all förmodan missa det eller om du redan har ett abonnemangs hos oss kan du enkelt lägga en beställning via Mitt3 genom att klicka på Abonnemang >Välj abonnemang> Nummerflytt och Nummervisning > Påbörja en nummerflytt

 

Hur lång tid tar det?


Så fort du har fått hem din nya telefon och vi märker att du har börjat använda abonnemanget kommer vi att påbörja processen. Oftast räcker det med att du startar telefonen och börjar surfa eller skickar ett sms.

Om ovan krav är uppfyllda tar det ungefär 4 till 6 arbetsdagar att flytta över ett nummer från det att vår begäran om flytt kommer in till din tidigare operatör.

 

 


Detta ämne har stängt för kommentarer