F.A.Q.

Problem med nummerflytt

  • 14 mars 2018
  • 0 svar
  • 920 visningar

Användarnivå 7
Emblem +8
  • Community Manager
  • 518 svar

Ibland kan det uppstå fel som gör att numret inte går att flytta. I dessa fall får du ett SMS av oss som berättar om vad som har gått snett. Men du behöver inte oroa dig här nedan finner du de vanligaste problem och hur du löser dem.

 

 

 

"Numret har en annan ägare hos din gamla operatör."

Din nummerflytt kan inte genomföras för att du inte är registrerad på abonnemanget eller kontantkortet hos din gamla operatör. Numret behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer hos din gamla operatör som hos Tre för att nummerflytten ska godkännas.
 

Gör så här:
1. Du och den nuvarande ägaren av numret behöver skriva under en nummerflyttsblankett där ni godkänner flytten. Välj mellan Privat eller Företag
2. Skicka blanketten till:

Hi3G Access AB
Box 30213
104 25 Stockholm

3. När vi på Tre har mottagit fullmakten påbörjar vi en ny nummerflytt
4. Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta in till oss

 

 

 

"Numret har ingen ägare hos din gamla operatör."

Din nummerflytt kan inte genomföras för numret inte är registrerat på något person- eller organisationsnummer hos din gamla operatör.

 

Gör så här:
1. Kontakta din gamla operatör för att registrera numret på ditt person- eller organisationsnummer.
2. Logga in på Mitt3, klicka på Abonnemang och välj sedan Nummerflytt och Nummervisning för att påbörja en ny nummerflytt
3. Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta in till oss

 

 

 

"Abonnemanget har bindningstid kvar hos din gamla operatör."

Din nummerflytt kan inte genomföras för att abonnemanget som numret tillhör har bindningstid kvar hos din gamla operatör.

 

Gör så här:
1. Kontakta din gamla operatör för att öppna upp numret för nummerflytt och få information om eventuella kostnader.
2. Logga in på Mitt3, klicka på Abonnemang och välj sedan Nummerflytt och Nummervisning för att påbörja en ny nummerflytt
3. Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta in till oss

 

 

 

"Numret tillhör ett oregistrerat kontantkort."

Din nummerflytt kan inte genomföras för att kontantkortet hos din gamla operatör inte är registrerat i ditt namn och vi kan därför inte säkerställa att numret är ditt.

 

Gör så här:
1. Kontakta din gamla operatör för att registrera kontantkortet på ditt namn och personnummer
2. Logga in på Mitt3, klicka på Abonnemang och välj sedan Nummerflytt och Nummervisning för att påbörja en ny nummerflytt
3. Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta in till oss

 

 

 

"Önskad tid för nummerflytt är inte möjlig."

Din nummerflytt kan inte genomföras till följd av någon av dessa anledningar:
- Önskad tid för nummerflytt är för nära eller långt ifrån nummerflyttsbegäran
- Din gamla operatör kan inte genomföra nummerflytten vid denna tidpunkt
- Maximalt antal nummer har begärt nummerflytt vid denna tidpunkt

 

Gör så här:
1. Logga in på Mitt3 och beställ en ny nummerflytt. Välj ett datum som är mellan tre dagar och 12 månader framåt i tiden.
2. Ett SMS med datum och tid för flytten skickas både till ditt tillfälliga 3Nummer och det nummer du vill flytta in till oss​​​​​

 


Detta ämne har stängt för kommentarer