F.A.Q.

Problem med nummerflytt

  • 14 March 2018
  • 0 svar
  • 12905 visningar
Problem med nummerflytt
Användarnivå 3

 

 

 

Det finns redan en påbörjad nummerflytt.

Din nummerflytt kan inte genomföras för att det redan finns en påbörjad nummerflytt av numret eller nummerserien.

Gör så här:

  1. Kontakta den operatör som numret är på väg att flyttas till och be dem avbryta nummerflytten
  2. Kontakta den operatör som äger numret nu och be dem öppna upp numret för nummerflytt
  3. Sedan, Klicka här för att logga in på Mitt3
  4. Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
  5. Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
  6. Nu är det klart! Du får snart ett SMS med bekräftelse och mer information till ditt tillfälliga 3Nummer och numret som ska flyttas över

Numret ingår i en nummerserie.

Din nummerflytt kan inte genomföras för att numret ingår i en nummerserie hos din gamla operatör, enstaka nummer kan inte flyttas.

Gör så här:

  1. Ägaren av nummerserien behöver kontakta den operatör där numret finns nu och be om hjälp att flytta ut numret
  2. Därefter, Klicka här för att logga in på Mitt3
  3. Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
  4. Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
  5. Nu är det klart! Du får snart ett SMS med bekräftelse och mer information till ditt tillfälliga 3Nummer och numret som ska flyttas över

Numret har en annan ägare hos din gamla operatör.

Din nummerflytt kan inte genomföras för att du inte är registrerad på abonnemanget hos din gamla operatör. Numret behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer hos din gamla operatör som hos Tre för att nummerflytten ska godkännas.

Gör så här:

  1. Logga in på Mitt3 med mobilt bankID
  2. Skrolla ned och klicka på Påbörja nummerflytt
  3. Klicka på Jag äger inte numret, sedan läs och acceptera kraven
  4. Välj vilket abonnemang hos oss som numret ska flyttas till
  5. Ange samt bekräfta din mejladress
  6. Ange numret du vill flytta in och ifall du vill flytta över den ett specifikt datum
  7. Skriv in nuvarande nummerägaress uppgifter och ifall blanketten ska skickas per mejl eller SMS
  8. Signera slutligen med bankID. Du får ett SMS så fort den nuvarande nummerägaren har signerat blanketten.

Vi saknar information.

Din nummerflytt kan inte genomföras för att vi saknar nödvändig information som personnummer eller datum för när flytten ska genomföras.

Gör så här:

  1. Klicka här för att logga in på Mitt3
  2. Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
  3. Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
  4. Nu är det klart! Du får snart ett SMS med bekräftelse och mer information till ditt tillfälliga 3Nummer och numret som ska flyttas över

Önskad tid för nummerflytt är inte möjlig.

Din nummerflytt kan inte genomföras till följd av någon av dessa anledningar:

  • Önskad tid för nummerflytt är för nära eller långt ifrån nummerflyttsbegäran
  • Din gamla operatör kan inte genomföra nummerflytten vid denna tidpunkt
  • Maximalt antal nummer har begärt nummerflytt vid denna tidpunkt

Gör så här:

  1. Klicka här för att logga in på Mitt3
  2. Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
  3. Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
  4. Nu är det klart! Du får snart ett SMS med bekräftelse och mer information till ditt tillfälliga 3Nummer och numret som ska flyttas över

Abonnemanget har bindningstid kvar hos din gamla operatör.

Din nummerflytt kan inte genomföras för att abonnemanget som numret tillhör har bindningstid kvar hos din gamla operatör. Det är viktigt att åtgärda detta för att förhindra onödiga kostnader från din gamla operatör.

Gör så här:

  1. Kontakta din gamla operatör för att öppna upp numret för nummerflytt och få information om eventuella kostnader
  2. Därefter, Klicka här för att logga in på Mitt3
  3. Välj det abonnemang du vill att numret som du vill flytta in ska ersätta
  4. Fyll i numret hos din gamla operatör som du vill flytta över och klicka på Flytta nummer
  5. Nu är det klart! Du får snart ett SMS med bekräftelse och mer information till ditt tillfälliga 3Nummer och numret som ska flyttas över

 

Vill du påbörja en ny nummerflytt till Tre?

Klicka här.

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer