Besvarat

Ändra så att det står företag och inte privat på nummerupplysningar

  • 4 November 2019
  • 4 svar
  • 325 visningar

Hej, jag har en företagsmobil med företagsabonnemang men det är mitt privata namn och hemadress som står på hitta.se.

Jag vill få bort detta och att det endast ska stå företagsnamnet. Vet inte varifrån hitta.se har fått mina personuppgifter och att de är kopplade till mitt nummer men antar att det kommer från er då ni frågade efter mitt personnummer och inte org.nr. när jag förnyade abonnemanget häromdagen.

Tacksam för hjälp.

 

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Erik 5 November 2019, 14:23

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @ThereseL  och välkommen hit! :relaxed:

Kan det vara så att numret har flyttats in till oss från ett privat abonnemang? I sådant fall är det nog det som är orsaken. Självklart går det att ändra, mina kollegor på kundservice kan skapa ett ärende för att hitta.se och andra liknande tjänster ska få uppdaterad information.

Behöver därför be dig att kontakta 3Företag kundservice så hjälper de dig vidare med detta.

Nej, det har varit ett företagsabonnemang hela tiden. Nu har all information av någon anledning tagits bort från hitta.se så ärendet verkar löst! /T.

Däremot finns mina privata uppgifter kvar på eniro.se… 

Hittar ingen funktion på mina sidor som heter nummerupplysningar. Var hittar man den?

Användarnivå 7
Emblem +36

Däremot finns mina privata uppgifter kvar på eniro.se… 

Hittar ingen funktion på mina sidor som heter nummerupplysningar. Var hittar man den?

 

Halloj @ThereseL :rainbow:

Skönt att det löste sig på Hitta.se. För att uppdatera info som eventuellt är kvar på andra nummerupplysningssidor (Eniro) så kan du antingen ringa in till 3Företag - 0771 735 311 - eller ifall du manuellt kontaktar nummerupplysningen och ber dem ändra informationen som står.

Svara