Besvarat

Fått ett nytt mobilnummer?

  • 18 November 2019
  • 1 svar
  • 457 visningar

Hej jag har precis bytt till tre från tele 2 och jag sa till att jag ville behålla mitt mobilnr och att det var extra viktigt då jag har ett flertal kunder som behöver nå mig. nu när jag i kväll satte in det nya sim kortet så händer det som inte får hända jag har fått ett nytt mobil nr. Detta måste fixas nu då jag mister en massa kunder och med det inkomst. jag är jätte besviken 

detta gäller även mobilnr till min son 

/ Mia

 

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar

icon

Bäst svar av Pettersson 19 November 2019, 08:27

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

när porteringen beställdes borde du ha fått ett SMS med tid och datum då nummerflytten genomförs. Det brukar ofta vara på natten/tidig morgon. Detta datum är det datum du bör byta SIM-kort till det nya du har fått från 3 för att slippa glapp.

 

Fram tills att numret har flyttats fungerar ditt tidigare abonnemang och simkort från Tele2.

 

Har du eller din son fått något SMS med tid och datum för nummerflytten?

Svara