Besvarat

Hur registrerar jag ett kontantkort?

  • 16 August 2018
  • 8 svar
  • 6560 visningar

Hej! Hur registrerar jag ett kontantkort med personnummer och namn så det går att finna på Eniro och hitta?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 20 August 2018, 08:34

Visa original

8 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Miiiikke! Vad kul att du har hittat hit! :-)

Om du har ett anonymt kontantkort registrerar du det på ditt personnummer smidigt direkt på Mitt3! :-)

Vi har en guide med information om hur du kommer igång med det. Du hittar den här.
Den guiden visar inte hur man registrerar ett anonymt kontantkortnummer på sitt personnummer. Hur gör man det?
Ska jag registrera ett nytt konto på Mitt tre? Jag har ju redan ett.
Användarnivå 5
Emblem +36
Ska jag registrera ett nytt konto på Mitt tre? Jag har ju redan ett.

Yes! 👍🏻

Om du har ett konto med ditt personnummer sedan tidigare (så att du loggar in med din mailadress) behöver du skapa ett nytt konto med just mobilnumret för att kunna registrera det.

Du väljer med andra ord att du inte är betalningsansvarig enligt nedan, och anger kontantkortets telefonnummer:



Ett SMS skickas till dig med ett lösenord. Användarnamnet är då kontantkortets telefonnummer. När du sedan väl har loggat in på kontantkortet så kan du registrera det.

När registreringen är klar, och du loggar in som vanligt med din mailadress, så kommer kontantkortet dyka upp även där tillsammans med eventuella abonnemang du har sedan tidigare.
Jag har ett konto för kontantkortet. Hur gör jag för att registrera det på personnumret??
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Sverker!

Du hittar en jättebra guide här hur du gör för att registrera ditt kontantkort. 🙂
Hejsan @Sverker!

Du hittar en jättebra guide här hur du gör för att registrera ditt kontantkort. :)

Jag har samma problem med att registrera mitt kontantkort. Det står inte någonstans hur man registrerar sitt kontantkort. Aktiverar ja, men inte registrerar det till sitt personnummer. Jag trodde mitt kontantkort är registrerat på mig men tydligen inte. Jag behöver registrera det. Hur gör jag det?
Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj @MrsKing och varmt välkommen till forumet.👷🏻🔧

Det låter som att du loggar in på ett befintligt Mitt3-konto för dina abonnemang och/eller tidigare registrerade kontantkort.

Det ska du inte göra utan du behöver skapa ett nytt eget konto för det oregistrerade kontantkortet. Kika på mitt tidigare inlägg här i tråden, eller välj "Visa innehåll" enligt nedan bild i guiden så framgår det hur du skapar ett nytt konto.


När kontantkortet sen registreras, så kommer det att dyka upp på ditt vanliga Mitt3-inlogg 🙂👍🏻

Svara