Besvarat

Vill flytta nummer från Hallon till mitt Tre Kontant.

Jag hade sedan många år ett nummer och kontantkort hos Tre. Jag såg Hallons villkor och tyckte de var bättre och flyttade mitt nummer dit. Men nu har det visat sig att det är oerhört mycket som inte fungerar där. Så jag vill flytta tillbaks mitt nummer till Tre. Jag har sedan ca en vecka sedan fått ett kontantkort hos Tre, men vill naturligtvis behålla mitt gamla nummer, vilket innebär att det måste flyttas från Hallon.

Hittar ingen funktion för detta på min admin-sida där jag har både mobil och bredband. Finns det något enkelt sätt att fixa detta på eller måste jag beställa ett nytt kontantkort och ange nummerflytt där?

Det måste gå ganska fort eftersom det är det numret alla använder.
icon

Bästa svar av Tristan 10 september 2018, 07:00

Hej Oscar!

Ditt problem kan lösas genom ett samtal till 3:s Kundservice på 0735 300 400.

Tråkigt att höra att du har haft en sådan negativ upplevelse av Hallon.

Jag är själv kund hos såväl Tre som Hallon och har bortsett från det vanliga problemet med att nå Hallons kundservice inte upplevt några problem. Det är möjligt att jag har haft tur men då Hallon enbart är en virtuell operatör i 3:s nät så ska användarupplevelsen av nätet vara densamma.

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Oscar!

Ditt problem kan lösas genom ett samtal till 3:s Kundservice på 0735 300 400.

Tråkigt att höra att du har haft en sådan negativ upplevelse av Hallon.

Jag är själv kund hos såväl Tre som Hallon och har bortsett från det vanliga problemet med att nå Hallons kundservice inte upplevt några problem. Det är möjligt att jag har haft tur men då Hallon enbart är en virtuell operatör i 3:s nät så ska användarupplevelsen av nätet vara densamma.
Skrev ett svar här, men det försvann... Nåja. Tack för tipset men jag lyckades fixa det själv i en annan browser. Får det flyttat 13/9 redan. Det kallar jag service!

Vad det gäller Hallon och täckning så är det uppenbara problem, och även om Hallon använder sig av en del av Tre's nät, så är det inte likvärdigt med att täckning och annat är likadant. Det gäller tjänsterna också. Men det finns ju massor att läsa om den mobila tekniken på nätet. T.ex. Artikel

Tyvärr är kritiken mot Hallon enorm både på forumet, Facebook och på andra ställen. Och i huvudsak är det täckningen och tjänsterna. Själv har jag väl haft tur när det gäller supporten, men man får ligga på med både chatten, meddelande, email och på forumet.

Har ett bredband kvar hos Hallon som funkar bra för mina behov. Man får väga priset mot behovet.
Användarnivå 5
Emblem +10
Bra att höra @Oscar att problemet löste sig för dig.

Jag delar dock inte vare sig din upplevelse eller uppfattning om Hallon.

Ja, jag har sett att kritiken varit både omfattande och hård men samtidigt kan jag också se många användare som inte förstår att en operatör med enbart 3G/4G-nät inte kommer att fungera i en GSM-telefon eller där man inte klarar av att följa enkla instruktioner för att rätta till sådant som mobilens operativsystem har orsakat, vilket inte kan beskyllas operatören ifråga.

En nischad virtuell operatör ställer också lite andra krav på den som är användare och det är kanske inte alla som är bekväma med den tanken eller det bemötandet - för att parafrasera Hamilton en aning "Hallon är inte för alla blåbär". : )

Vi får väl hoppas att du ska trivas lika bra hos Tre denna gång som under din tidigare vistelse här.
Givetvis har vi olika förutsättningar rent tekniskt och på andra sätt, så hur vi upplever det blir väldigt individuellt. Men nu är det så, att de flesta användare inte är insatta i HUR det fungerar och det kravet kan man inte ställa. Speciellt inte om man vänder sig till de som söker ett "prisvärt" alternativ.

Om man ska skuldbelägga någon, så är det i så fall leverantören som inte i klartext förklarar vilka detaljer som kanske inte kommer att fungera. Så hinner de kanske göra sitt val mer eftertänksamt både vad det gäller mobil och operatör. Hos Hallon lockas kunderna av priserna och de generösa villkoren och förväntar sig att allt ska fungera som det gjort för de förut. Och resultatet blir att det för väldigt många inte blir som man tänkt sig. Bevisligen fungerar det inte för majoriteten av alla som är på forumet, och supporten går på knäna.

Att det sedan finns nördar som kanske du och jag, som har jobbat inom IT i 30 år, är en helt annan sak. Vi kan hantera det, så långt vi själva kan bemästra vår mobil eller platta. Och väga in vad som vi kan stå ut med och vill betala för.

Och du kanske ska fundera lite på vem den där Hamilton är...

Tja, min vistelse här kommer väl mest att vara lite nyfiken på vad som händer, kanske ställa enkla frågor, men några ambitioner att uppnå nivån Geni, som Hamilton, har jag inte. Så jag kommer säkert att trivas.

Svara

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings