Huawei P40 Series - Live stream

  • 25 March 2020
  • 8 svar
  • 349 visningar
Huawei P40 Series - Live stream
Användarnivå 7
Emblem +36

Den tidigare Huawei P-modellen lanserades tidigt 2019 och togs emot med bravur hos de som skaffade den. Huaweis P-skepp har alltid fokuserat sig på just det grafiska och fotografi, och den senaste Huawei P30 Pro har bästa foto-möjligheterna med sina tre stycken kameror i samarbete med “Leica” - En 40 MP Super Sensing kamera, en 16 MP ultravidvinkellins och en 8 MP telefotolins. Du har en hel systemkamera i telefonen!

Idag tar Huawei sats mot nya höjder. Det nalkas en ny P-modell, och kommer just att kallas Huawei P40. Vad kan man förvänta sig här tro - Ännu bättre kamera? Mera Zoom?

Vad har du för tankar / förhoppningar om den nya modellen till P-familjen? Tänker du uppgradera?

Välkommen tillbaka hit för diskussion! 

 

Live-stream:

Startar 26 mars 14:00

 


8 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Tycker att P40 pro verkar vara något av ett monster i prestanda. Skulle va kul att se hur bra det går nu när google är ute ur bilden. Som sagt, byggkvalitet mm verkar galen. Kul, huawei är superstarka! 

Användarnivå 7
Emblem +36

@Chipsgeneralen Håller med!
Sen förstod jag naturligtvis att kameran skulle vara bra - men wow :money_mouth:

Användarnivå 7
Emblem +10

@Chipsgeneralen Håller med!
Sen förstod jag naturligtvis att kameran skulle vara bra - men wow :money_mouth:

 

Ja verkligen, gillar också de nya funktionerna som finns i deras kamera-app. Ska bli spännande att få se hur de presterar IRL. Tänker på:

  • Hör det man zoomar in på
  • Remove Passersby - där den tar bort andra personer i bakgrunden
  • Remove Reflection - grymt om det funkar som i videon!

I övrigt, övertygad om att den nya, större sensorn kommer att generera hittills bästa bilder (tagna med en mobil).

Användarnivå 7
Emblem +38

Är det så? Note10+ hade ju också den funktionen att om man Zoomade in så isolerade telefonen på det man Zoomade in på. Fungerar ok där. 


Ah, men sjukt spännande. Jag gillar verkligen Huawei att dem är så otroligt fokuserade.  Riktiga “challengers” hehe 😉 Men, ja. Synd att det inte kommit mer intryck från XS mate dock! 


Att P40 pro har i princip Face-id Sensorer gör ju säkerheten där riktigt spännande. Skönt med en utmanare där med. Det om något kommer bli kul att jämföra! 

Användarnivå 7
Emblem +40

Kollade igenom lanseringen nu, min första reaktion: otroligt effektfullt med applåderna 😅

 

Telefonerna verkar otroligt lovande, otroligt utmanande mot de andra som finns på marknaden idag. Ser man på priserna är även de konkurrenskraftiga. Huawei AppGallery verkar även lovande, de verkar få in appar som behövs där. 

Tycker att P40 pro verkar vara något av ett monster i prestanda. Skulle va kul att se hur bra det går nu när google är ute ur bilden. Som sagt, byggkvalitet mm verkar galen. Kul, huawei är superstarka! 

It seems AppGallery is the alternative place to download Apps, and the platform names APK, Amazon store also work. 

Jag är jättebesviken på min nya Huawei P40. Jag tyckte att Huawei p30 var minst lika bra. Kameran tycker jag är sämre fast alla säger “wow”. Samt har jag ett stort problem med streaming.. Får använda min gamla trasiga iPhone 7 för att streama till tv.. Har någon något tips?

Tack

Har testat alla appar som rekommenderas men ingen funkar bra..

Svara