Besvarat

iphone 11 pro - leveranstid

  • 17 October 2019
  • 5 svar
  • 694 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Hej!

Beställde en iPhone 11 PRO 16/9, alltså snart 5 veckor sedan och har fortfarande inte fått någon info om leveranstid? 

Det står bara ”inväntar leverans från Apple”. Kan det stämma att det ska ta över 5 v? 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till mobil[/i] - [i]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre[/i]

icon

Bäst svar av Jocke 18 October 2019, 15:11

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @LouiseH och välkommen hit till 3Community.

 

hemsidan finns det möjlighet att se vad de olika statusarna har för betydelse. 

Just din status beror på att det för tillfället inte finns någon beräknad leveranstid för din beställning. 

.

Aa samma är det med mig. Beställde den 15/9 och har ännu inte fått någon bekräftad leveranstid. 

Hej!

Beställde en iPhone 11 PRO 16/9, alltså snart 5 veckor sedan och har fortfarande inte fått någon info om leveranstid? 

Det står bara ”inväntar leverans från Apple”. Kan det stämma att det ska ta över 5 v? 

 

Du har rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen 7 § om det tar mer än 30 dagar att få din vara. Ingen seriös säljare levererar något senare än 30 dagar utan att ha informerat om det vid köpet. 

Beställde min IPhone 11 pro den 14/10. Det stod oberäknad leveranstid i 10 dagar, sen ändrades det till “leverans inom 1-2 veckor”. Redan dagen efter ändrades det till oberäknad leveranstid igen, tillslut stod det “leverans v.46-47 vilket är nästa vecka, min mobil just nu är sprucken och funkar knappt längre så väntan på en mobil jag betalat för är frustrerande. Idag skulle jag snabbt kolla på leveransen och det har ändrats till “leverans om 3-4 veckor”. Jag beställde den i mitten av Oktober, inte fan vill jag ha den levererad till jul direkt. En Ferrari från Italien går ju fan att beställa och få levererad snabbare än en mobil.  Börjar tappa min tålamod.

Svara