Nattläge i Messenger

  • 7 March 2019
  • 3 svar
  • 917 visningar
Nattläge i Messenger
Användarnivå 5
Emblem +9
  • Pensionerad Moderator
  • 403 kommentarer
Varje kväll stänger jag av notiser på Messenger, men just denna kväll la jag märke till en ny funktion när jag var inne på inställningar i Messenger. Nattläge!

Jag läste givetvis på om funktionen online, till min förvåning finns det flera olika alternativ för att aktivera funktionen.

Första alternativet,

  1. Öppna Messenger Appen
  2. Tryck på Din profilbild i vänstra hörnet
  3. Bocka i alternativet Nattläge
  4. För att stänga av funktionen gör samma sak fast bocka ur alternativet

Andra alternativet,
  1. Skicka Mån Emojin som ni finner nedan i en Messenger chatt

  2. Tryck på Mån Emojin i Messenger efter att du skickat den.
  3. Nattläget kommer nu att aktiveras automatiskt.


Varför aktivera tjänsten?
Det är inte en hemlighet att om man utsätter sig för starkt ljus innan sömn så försämras chansen av att somna markant. Funktionen bidrar till lägre ljusintag för ögonen innan det är dags för att välkomna John Blund. Du kan nu skicka dina sista meddelanden över Messenger utan att riskera att insomningen blir svårare.

Funktionen kan givetvis också användas av människor som har favoritfärgen svart, precis som mig!





Kompatibilitet
Nattläge är tillgänglig för både Android och IOS användare i Messenger.

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Plus att dessa mörka lägen med skärmarna på de flesta moderna telefoner sparar massa batteri. 🙂
Användarnivå 5
Emblem +9
@Chipsgeneralen Exakt! Kör du också True Tone förresten? Om den sparar mer batteri är jag osäker på, däremot är den standard på kvällen för mig 🌇
Användarnivå 7
Emblem +38
@Chipsgeneralen Exakt! Kör du också True Tone förresten? Om den sparar mer batteri är jag osäker på, däremot är den standard på kvällen för mig 🌇


True Tone suger lite mer batteri som jag fattat det eftersom sensorerna är igång mer men skärmen blir oerhört mer behaglig (lite märklig när
man kollar på typ video eller likande) brukar stänga av det när jag kollar på typ youtube!

Ja verkligen, night-shift och True Tone på kvällen är riktigt fint!

Svara