Samsung S10 - Beyond the Galaxy

  • 21 February 2019
  • 10 svar
  • 780 visningar

Användarnivå 5
Emblem +36
  • Moderator
  • 820 kommentarer


Revolution, inte evolution.


Det har gått 10 år sedan Samsung släppte sin första telefon i Galaxy-serien. Detta firar man med att släppa ett flaggskepp utan dess like. Förutom den otroligt snygga designen har man fokuserat på kameran på telefonerna. Med trippla kameror på baksidan får man knivskarpa Instagram-klara bilder på ett ögonblick.




Nyheterna:

  • Stora skillnader i design, samt introduktion av en mindre modell, S10e
  • Den nya Infinity-O skärmen, med en kamera snyggt placerad direkt i skärmen
  • Omarbetat kamerasystem
  • Fingeravtrycksläsare i skärmen (S10, S10+)
  • Device to Device-charging
  • Samtliga modeller är byggda i glas och metall

Specifikationerna:





Superhjälten @Chipsgeneralen inbjuden på Samsung release-event och testar nya S10.


Är det dags att förlänga abonnemanget med en ny telefon? Blir det kanske en S10? Vilken modell är du mest intresserad av? Kommentera gärna nedan 🙂



10 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Av någon anledning så facisnerade linjen i skärmen runt kameran mig otroligt.

Såklart är kamerans vidvinkel oerhört göttig.


Förutom att den saknar den otroligt häftiga ”supersonic” fingeravtrycksläsare så är S10E riktigt ball!

Man börjar snegla mer och mer på andra telefoner än iPhone!
Användarnivå 7
Emblem +10
Av någon anledning så facisnerade linjen i skärmen runt kameran mig otroligt.

Såklart är kamerans vidvinkel oerhört göttig.


Förutom att den saknar den otroligt häftiga ”supersonic” fingeravtrycksläsare så är S10E riktigt ball!

Man börjar snegla mer och mer på andra telefoner än iPhone!


Håller med! Nya kameran med vidvinkel är en väldigt fin nyhet som jag hoppas är här för att stanna. Skillnaden är enorm, när jag testade den själv kändes det som att man fick in ca 30% mer av motivet i jämförelse med andra mobiler.

Ja, S10E har också en väldigt trevlig storlek som jag tror många kommer att uppskatta. :)

PS
Blev lite nyfiken på hur den nya "supersonic" fingeravtrycksläsaren fungerar i praktiken, så här kommer det en video. 😁

Användarnivå 7
Emblem +38
Håller med! Nya kameran med vidvinkel är en väldigt fin nyhet som jag hoppas är här för att stanna. Skillnaden är enorm, när jag testade den själv kändes det som att man fick in ca 30% mer av motivet i jämförelse med andra mobiler.

Ja, S10E har också en väldigt trevlig storlek som jag tror många kommer att uppskatta. :)

PS
Blev lite nyfiken på hur den nya "supersonic" fingeravtrycksläsaren fungerar i praktiken, så här kommer det en video. 😁





Riktigt ballt, ska bli kul att se hur folk tycker om fingeravatruckläsare i skärmen, otroligt nyfiken på det.
Är
väldigt nöjd med faceid, men andra tekniker är riktigt häftiga.
Ska bli kul att kunna testa (en polare har precis beställt en s10+)

Håller med! Nya kameran med vidvinkel är en väldigt fin nyhet som jag hoppas är här för att stanna. Skillnaden är enorm, när jag testade den själv kändes det som att man fick in ca 30% mer av motivet i jämförelse med andra mobiler.

Ja, S10E har också en väldigt trevlig storlek som jag tror många kommer att uppskatta. :)

PS
Blev lite nyfiken på hur den nya "supersonic" fingeravtrycksläsaren fungerar i praktiken, så här kommer det en video. 😁




Riktigt ballt, ska bli kul att se hur folk tycker om fingeravatruckläsare i skärmen, otroligt nyfiken på det.
Är
väldigt nöjd med faceid, men andra tekniker är riktigt häftiga.
Ska bli kul att kunna testa (en polare har precis beställt en s10+)


@Erik @Chipsgeneralen

Hej på er!

Kan bidra lite gällande fingeravtryckssensorn i skärmen (har en S10+ sen någon månad nu). Det är absolut en cool funktion, däremot är den tyvärr inte lika lättupplåst som sensorn på min gamla Honor 8, eller på Apples. Det är helt enkelt lite lite svårare att låsa upp med fingeravtryck. Du måste hålla fingret stilla längre än på andra telefoner, och du behöver även träffa relativt rakt med fingret. Med det sagt så lyckas jag i snitt på andra försöket när jag ska låsa upp med sensorn i skärmen 👍

Kanske inte helt oväntat i och med att det är relativt nytt, och att det är direkt via skärmen. Vi får se hur det utvecklar sig!

Jag använder mig mest av ansiktsupplåsningen som funkar grymt bra (väldigt snabb i grunden och en kan även ställa in snabb-upplåsning), dock känner den inte alltid igen mig utan ifyllda/sminkade ögonbryn. Hehe. 😅🙄
Användarnivå 7
Emblem +38
@Linnea

jag har också sett lite olika ang just fingeravtrycksläsaren.
Men det ska ha kommit någon uppdatering nyligen som förbättrade läsaren lite. Men som du säger, ny teknik.

Det som hade stört mig med snsiktsupplåsning på s10 (och liknande lösningar) är säkerhets-risken som de lite mindre sofistikerade lösningar ger.
Jämfört med faceid kanske det är snabbare men det räcker väl med en bild för att låsa upp!?


Dock älskar jag att företagen vill peta in massor med teknik under och bakom skärmen. Snart hoppas jag att ”the notch” försvinner helt.
Men kan leva med den om jag får vika ihop mina telefoner!
@Chipsgeneralen

Ja, jag väntar ivrigt på min uppdatering, haha! Den sägs även åtgärda zoomsituationen på Snapchat/Messenger/Instagram med frontkameran. Den är ju automatiskt fruktansvärt inzoomad nu. 😐

Ja alltså, du kan välja gällande ansiktsupplåsningen. Den varnar när du sätter igång snabbupplåsning att det kan räcka med en bild eller dylikt. Men det fungerar inte med det som är standardinställt när jag har provat 👍
Användarnivå 7
Emblem +38
@Linnea utöver fingerläsaren. Hur nöjd är du med själva telefonen då? Storlek batteri osv?
@Linnea utöver fingerläsaren. Hur nöjd är du med själva telefonen då? Storlek batteri osv?

Tjena! 🙂

Jag ber om ursäkt för sen återkoppling, har varit väldigt mycket att göra för mig.

Jag är verkligen väldigt nöjd fortfarande. Storleken är toppen, jag har alltid haft lite mindre telefoner då jag har små händer men tycker denna fungerar bra ändå. Batteriet håller fint, har flera bra strömsparlägen som gör att jag kan använda telefonen mycket och under längre resor exempelvis.

Kameran är otroligt bra! Älskar fish-eyekameran som finns, samt skärpan som blir. Riktigt grym, såhär 2 månader efter köpet! 😊
Användarnivå 1
Jag har bara haft min S10-a drygt en vecka. Men jag är otroligt nöjd med den.
Batteriet verkar hålla längre på S10-an än det gjorde på S8-an när den var ny, det är ett stort plus. Då jag sitter med mobilen stora delar av dagen.
Användarnivå 7
Emblem +38
@Linnea

ingen fara, jag kopplar ännu senare!

Vad kul, Samsung är farliga just nu. Ska bli spännande och se vad nästa lur blir (jag kommer garanterat skaffa fold). Börjar bli mer och mer sugen på Samsung. Deras ”oneUI” ser väldigt bra ut. Även själva byggkvaliten mm.

@Åza
kul att du också är så nöjd. Verkar som otroligt kompletta telefoner!

Svara