Apple Airpods 2.0

  • 20 March 2019
  • 13 svar
  • 1273 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, i lite ovanlig Apple-maner så har det nu släppts för försäljning en uppdaterad version av AirPods. Det som ör nytt är lite snabbare uppkoppling mot telefon (osv) samt en timme mer samtalstid. Även ”hej, Siri” ska nu funka att bara kasta ur sig.
Men den största nyheten är att man nu kan köpa dom med trådlös-laddning i skalet.

Det kostar 2200kr för hela paketet men man kan även uppdatera sina nuvarande hörlurar genom att köpa det trådlösa fodralet för 995:-.

ingen stor nyhet men en härlig sådan för alla som jobbar mot en ”trådlös” framtid kan glädja sig! :)

https://AirPods med tradlost laddningsetui https://store.apple.com/se/xc/product/MRXJ2ZM/A kan man lösa mer!

13 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Men jäklar, man har ju läst om att det lär lanseras snart men jag var säker på att det skulle lyftas på kommande event som är nu på måndag. Snabbt spanat @Chipsgeneralen ! 💪🏻😃

Äntligen trådlös laddning men jag är nästan mer hajpad över snabbare uppkoppling. Även om jag upplever att det går nästan smärtfritt att byta mellan enheterna idag (iPhone / Apple Watch / Mac) så har det hänt att man får vänta ett tag. Nästan 2x snabbare kommer absolut göra skillnad, inte minst när man ska skicka över samtalet från klockan.

Nu återstår det att se om deras egna "laddplatta" ser dagens ljus inom snar framtid, man har ju hittat kod som refererar till det i senaste Beta av iOS, så vem vet! 😁
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag har upplevt lite krångel ibland med lurarna för klockan och mobilen.
Fick ”ansluta” om hela grejen några gånger.
Är klart sugen men blir om ett köp bara laddlådan!
Trådlös laddning är magiskt!
Användarnivå 3
Emblem
Totalt såld som jag är på airpodsen (dom gamla, ettan) men som nu börjar bli ett par år gamla, så blir det nog att köpa ett par 2:or. Så klart gillar den trådlösa laddningen, även om Apple själva inte kommer med en laddplatta, men de laddstationer man har hemma, skall ju fungera. Bra med snabbare koppling också. Synd bara att det inte blev lite mer vattentåligt (läs svettåligt) för oss som använder dom för träning. Men visst, de gamla har ju inte gått sönder, även om de kan ladda dåligt i fodralet ibland.

Nä, Airpods 2 får det bli..
Användarnivå 7
Emblem +38
Totalt såld som jag är på airpodsen (dom gamla, ettan) men som nu börjar bli ett par år gamla, så blir det nog att köpa ett par 2:or. Så klart gillar den trådlösa laddningen, även om Apple själva inte kommer med en laddplatta, men de laddstationer man har hemma, skall ju fungera. Bra med snabbare koppling också. Synd bara att det inte blev lite mer vattentåligt (läs svettåligt) för oss som använder dom för träning. Men visst, de gamla har ju inte gått sönder, även om de kan ladda dåligt i fodralet ibland.

Nä, Airpods 2 får det bli..



annars om du vill ha vattentåliga med med fokus på träning så släpptes häromdagen beats Wireless pro som är i princip AirPods 2 men med lite bättre ljud och större fokus på träning!

Utan trådlös laddning så vitt jag har förstått men bättre batteritid
Användarnivå 3
Emblem
Jag har lite svårt för lurar man typ tvingar in i hörselgången. Riktiga in-ear-varianten. Vet inte om Beats nya är sådana, men jag tror det? Sen är det ju bra med svettåligheten.
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag håller med, älskar verkligen passformen på AirPods då dem sitter bra i örat men verkligen inte är inne i örat som en in-ear är.

Böev lite sugen på beats då jag tränar sjukt mycket men airpodsen är för sköna och perfekta (utom ljudet som skulle kunna vara bättre.
Nya beats ser ut att gå en bit in i örat men verkligen inte långt. Skulle vara intressant att testa!
Användarnivå 3
Emblem
Ja, man kanske skall kolla in dom! Det är ju garanterat en bättre ljudupplevelse, men som sagt, jag gillar verkligen mina airpods. Har aldrig varit orolig att tappa dem, när jag springer. Funkar även om vädret kräver mössa på, osv.. det enda som oroar är ju då fukten, och det slipper man ju tänka på med Beatsen
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag håller med återigen!
Ja och de ska tydligen sitta som tusan om man kan ha dom. Riktigt sköna säger alla.
Minus är att fodralet/laddningsetuit är gigantiskt.
Kanske tanken är att man är gjord av pengar och endast har beats som träninglurar!
Användarnivå 3
Emblem
Ja, tänk om pengar aldrig var ett hinder 😊👍
Användarnivå 7
Emblem +40
Har idag testat de nya AirPodsen i USA. Ingen skillnad i ljud vad jag kunde märka. Har inte heller haft något problem att det ”tar tid” att byta enhet med mina nuvarande. Så köpte enbart det nya laddfodralet här. AirPodsen var dessutom slut i lager...

Men om jag känner mig rätt så kommer jag köpa de nya AirPodsen om de finns i lager när jag kommer tillbaka nästa vecka. Det är onekligen smidigt med ”Hej Siri”, kan tänka mig att användningen skulle öka för mig då. Hoppar idag mellan BeatsX och Airpods. 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Snyggt @Pettersson
har också hört att det egentligen inte är någon enorm skillnad,
mer ”life improvements”. Tänker nog köpa ett laddfordral lite senare. Könns lite väl dyrt. Har två gamla fodral som jag växlar mellan men det är mer idén med trådlöst man går igång på.

Har någon efter senaste uppdatering av iOS haft problem med synkningen av ena airpoden? Min vänstra vill inte funka överhuvudtaget, varken efter ny anslutning eller fortsatt. Den upptäcks inte alls. Tänkte om någon annan haft samma problem!
Användarnivå 3
Emblem
Jag har, sedan senaste uppdateringen, upptäckt att när jag sätter airpods i öronen, så kommer inte alltid den traditionella truddilutten, men det fungerar ändå. Sen har jag alltid haft problem med att höger lur inte alltid laddas. Trots att jag är noga när jag lägger i dem, laddar fodral+lurar, men vid senare tillfälle, när jag skall använda dom, så har bara vänster lur laddats, höger är mer eller mindre noll och jag får hitta alternativa lurar.
Användarnivå 7
Emblem +40
Tips: vid val av trådlös laddare bör ni testa med AirPods innan köp. Eftersom skalet är så litet så kan det vara svårt att få det att ladda. Har testat, bland annat några Samsung-laddare men också ZENS Dual Apple Watch laddstation. Det fungerade inte. Men en laddare från Mophie fungerade. 🙂

Svara