Besvarat

Apple Watch och 3FrontOffice

  • 26 June 2018
  • 14 svar
  • 506 visningar

Ni säger att det kommer att fungera med företagsabonnemang att ha en Apple Watch LTE. Men så är ju inte riktigt fallet. Era tjänster är ju inte kompatibla fullt ut. Så när skall era programmerare för FrontOffice få den berömda ur och fixa till så man kan koppla AW-LTE till sitt befintliga abonnemang om man har tjänsten 3FrontOffice?

Om dom inte får den berömda ur, hur skall man då gå tillväga tycker ni?

undefinededigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 26 June 2018, 11:03

Visa original

14 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej och välkommen! Vad roligt att du hittade hit. 🙂
Precis som du skriver så fungerar Apple Watch med företagsabonnemang redan idag, dock inte om man har 3FrontOffice. Våra utvecklare har jobbat för fullt för att hitta en lösning på denna utmaning sedan start och jag kan berätta att de har hittat en lösning, så det är inte alls långt kvar nu!
Så fort vi har säkerställt att allt fungerar som det ska så säger vi naturligtvis till.
Användarnivå 7
Emblem +10
Glada nyheter!
Från och med idag ska Apple Watch fungera med 3FrontOffice. Testa gärna att aktivera anslutningen och återkom om du skulle stöta på några problem.☺️
Problem är det, för jag har ingen mejladress att kunna logga in med. Vi har enbart våra mobilnummer att logga in med. Så det funkar, men ändå inte.
Användarnivå 7
Emblem +10
Problem är det, för jag har ingen mejladress att kunna logga in med. Vi har enbart våra mobilnummer att logga in med. Så det funkar, men ändå inte.

Tack för att du testade!
Hmm.. intressant. Jag ska ta en vända till hos våra utvecklare och återkommer så fort jag vet mer.
Användarnivå 7
Emblem +10

Problem är det, för jag har ingen mejladress att kunna logga in med. Vi har enbart våra mobilnummer att logga in med. Så det funkar, men ändå inte.Tack för att du testade!
Hmm.. intressant. Jag ska ta en vända till hos våra utvecklare och återkommer så fort jag vet mer.


Skulle vilja be dig att testa logga in med alternativet "Mitt3-aktiveringskod på avtal" istället. Själva koden finner du på avtalet, längst upp till vänster. Själva avtalet ska finnas på Mitt3.
Jag följer denna tråden så säg gärna till när det fungerar så jag kan beställa lite klockor till jobbet... 🙂
@Erik
Pratade precis med er kundtjänst som säger att det inte fungerar ännu och kommer att dröja månader innan en lösning kan vara på plats.
Om det är som du skriver så vore det toppen!!!
Hittar tyvärr dock inte möjligheten att logga in med "Mitt3-aktiveringskod på avtal" i mitt3.
Varken på hemsidan eller när man går via Apple Watch.
Jag är gärna testperson om det behövs :-)
//Stefan
Användarnivå 7
Emblem +10
@Erik
Pratade precis med er kundtjänst som säger att det inte fungerar ännu och kommer att dröja månader innan en lösning kan vara på plats.
Om det är som du skriver så vore det toppen!!!
Hittar tyvärr dock inte möjligheten att logga in med "Mitt3-aktiveringskod på avtal" i mitt3.
Varken på hemsidan eller när man går via Apple Watch.
Jag är gärna testperson om det behövs :-)
//Stefan


Välkommen till 3Community @SAGun!
Vi har precis slagit på denna funktion men vill gärna testa det en tid innan, så informationen här är lite tidig kan man väl säga. 🙂
Jag skulle bli väldigt glad om du kunde testa att aktivera anslutningen och berätta hur det har gått så att vi kan rätta till ev. fel.

Det går alldeles utmärkt att logga in med din e-post adress om du har det som användarnamn på Mitt3. Annars kan du följa nedan steg.

Så här gör du:
  1. Gå in i Apple Watch appen och Välj "Mobilnät"
  2. Välj "Ställ in mobilnät"
  3. Om du inte har en e-post adress för att logga in på MItt3, välj "Inloggningsalternativ"
  4. Välj "Mitt3-aktiveringskod på avtal"
  5. Skriv in koden och tryck på "Logga in".



Ser fram emot ditt svar! 😃
Hej,

Jag orkade inte vänta på svar så jag köpte en klocka :)

Startade upp den imorse och det verkar fungera som det ska.
Jag loggade in med e-post och tror att jag har telefon i klockan nu.
Kan iaf ringa från klockan när telefon är avstängd.

Har 3frontoffice alltså. 👍🏻
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej,

Jag orkade inte vänta på svar så jag köpte en klocka :)

Startade upp den imorse och det verkar fungera som det ska.
Jag loggade in med e-post och tror att jag har telefon i klockan nu.
Kan iaf ringa från klockan när telefon är avstängd.

Har 3frontoffice alltså. 👍🏻


Underbara nyheter @Marcus.A och stort tack för att du delade detta med oss!😃👌
Vad skönt att det gick så smidigt. Skriv gärna här om du skulle stöta på några utmaningar så kan vi reda ut det tillsammans och hjälpa andra på vägen.

@Erik

Pratade precis med er kundtjänst som säger att det inte fungerar ännu och kommer att dröja månader innan en lösning kan vara på plats.
Om det är som du skriver så vore det toppen!!!
Hittar tyvärr dock inte möjligheten att logga in med "Mitt3-aktiveringskod på avtal" i mitt3.
Varken på hemsidan eller när man går via Apple Watch.
Jag är gärna testperson om det behövs :-)
//Stefan
Välkommen till 3Community @SAGun!
Vi har precis slagit på denna funktion men vill gärna testa det en tid innan, så informationen här är lite tidig kan man väl säga. 🙂

Jag skulle bli väldigt glad om du kunde testa att aktivera anslutningen och berätta hur det har gått så att vi kan rätta till ev. fel.

Det går alldeles utmärkt att logga in med din e-post adress om du har det som användarnamn på Mitt3. Annars kan du följa nedan steg.

Så här gör du:
  1. Gå in i Apple Watch appen och Välj "Mobilnät"
  2. Välj "Ställ in mobilnät"
  3. Om du inte har en e-post adress för att logga in på MItt3, välj "Inloggningsalternativ"
  4. Välj "Mitt3-aktiveringskod på avtal"
  5. Skriv in koden och tryck på "Logga in".



Ser fram emot ditt svar! 😃


Det här låter ju lysande.
Tack för en mycket bra beskrivning. Men.... för mig finns inte alternativet "Inloggningsalternativ"
Bara Glömt lösenordet.

Väntar dock också på att få tag i aktiveringskoden från admin.
Får den förhoppningsvis på måndag.
Måste man kanske vara admin på sitt nummer för att inloggningsalternativ skall synas?

//Stefan
Användarnivå 7
Emblem +10


@Erik


Pratade precis med er kundtjänst som säger att det inte fungerar ännu och kommer att dröja månader innan en lösning kan vara på plats.
Om det är som du skriver så vore det toppen!!!
Hittar tyvärr dock inte möjligheten att logga in med "Mitt3-aktiveringskod på avtal" i mitt3.
Varken på hemsidan eller när man går via Apple Watch.
Jag är gärna testperson om det behövs :-)
//Stefan
Välkommen till 3Community @SAGun!
Vi har precis slagit på denna funktion men vill gärna testa det en tid innan, så informationen här är lite tidig kan man väl säga. 🙂


Jag skulle bli väldigt glad om du kunde testa att aktivera anslutningen och berätta hur det har gått så att vi kan rätta till ev. fel.

Det går alldeles utmärkt att logga in med din e-post adress om du har det som användarnamn på Mitt3. Annars kan du följa nedan steg.

Så här gör du:
  1. Gå in i Apple Watch appen och Välj "Mobilnät"
  2. Välj "Ställ in mobilnät"
  3. Om du inte har en e-post adress för att logga in på MItt3, välj "Inloggningsalternativ"
  4. Välj "Mitt3-aktiveringskod på avtal"
  5. Skriv in koden och tryck på "Logga in".



Ser fram emot ditt svar! 😃
Det här låter ju lysande.
Tack för en mycket bra beskrivning. Men.... för mig finns inte alternativet "Inloggningsalternativ"
Bara Glömt lösenordet.

Väntar dock också på att få tag i aktiveringskoden från admin.
Får den förhoppningsvis på måndag.
Måste man kanske vara admin på sitt nummer för att inloggningsalternativ skall synas?

//Stefan


Hmm.. intressant! Tror inte att du ska behöva vara admin men jag är osäker, ska dubbelkolla! Tror du att du kan dela med dig av en skärmdump på steg nr.3 enligt bilden under tiden?
@Erik

Användarnivå 7
Emblem +10
Efter en felsökning tillsammans med @SAGun fann vi att alternativet för inloggning med "Mitt3-aktiveringskod" är osynligt om företaget saknar ett Admin-konto på Mitt3.

Om man skapar ett admin-konto efter att man redan försökt aktivera "Apple Watch-anslutning" kommer alternativet fortfarande vara osynligt då en aktiverings session redan påbörjats.

Vi kommer naturligtvis att se över problemet men under tiden finns en workaround:
  1. Be administratören på företaget att skapa ett adminkonto på Mitt3 (med abonnemanget som ska anslutas till klockan)
  2. Logga in med E-postadress och det valda lösenordet vid aktivering av Apple Watch-anslutning.
När klockan är ansluten kan admin-kontot tas bort igen.

Tack till @SAGun som tog sin tid och felsökte med oss. 🌠☺️

Svara