Besvarat

Apple Watch S3 Cellular - batteritid

  • 1 August 2018
  • 6 svar
  • 558 visningar

Jag köpte en Apple Watch series 3 stainless 3 av en privatperson. Den är inköpt 29/5 här på tre. Kvitto finns. Jag upplever batteritiden i klockan är dålig och tänkte därför kolla om det på något sätt går att lämna in klockan för reparation och att den eventuellt går på hans garanti. Gissar det är ett års garanti via tre?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 2 August 2018, 17:38

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej! Hur ofta behöver du ladda klockan? Om jag har den kopplad till mobilen hela tiden klarar jag ungefär två dagar, lite beroende på om jag tränar eller inte. Om jag lämnar mobilen och har klockan själv klarar den sig en dag. Har som vana att ladda den varje natt.

Det är ett års garanti på Apples produkter.
Hej,
Jag behöver ladda den efter 7-9 h om jag har den kopplad mot mobilen. Jag brukar inte hålla på med den mycket, får inte många notiser och tränar max 30-40 minuter där den används som mest aktivt. I natt hade den dragit 40 % när jag hade stängt av bluetooth, tagit bort appar i bakgrunden och tagit bort kopplingen mellan mobilen. Det känns inte riktigt optimalt.
Är det garanti även om den är köpt av en privatperson?
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,
Jag behöver ladda den efter 7-9 h om jag har den kopplad mot mobilen. Jag brukar inte hålla på med den mycket, får inte många notiser och tränar max 30-40 minuter där den används som mest aktivt. I natt hade den dragit 40 % när jag hade stängt av bluetooth, tagit bort appar i bakgrunden och tagit bort kopplingen mellan mobilen. Det känns inte riktigt optimalt.

7-9h låter ganska lite.

Att klockan dragit 40% under natten när du stängt av bluetooth och tagit bort kopplingen från mobilen är däremot inte speciellt konstigt eftersom den då letar mobilnät och använder det istället, det drar mer batteri.

Har du testat att avinstallera appar från klockan som du inte använder? Samt att se över de du använder om det är någon extra app som mäter steg osv hela tiden?

Är det garanti även om den är köpt av en privatperson?

Så länge du har kvittot på klockan har du garanti oavsett var den är köpt. Brukar gå att ordna ändå, men kan bli svårare 🙂
Jaha! Det hade jag inte en aning om. Är det bättre att ha den kopplad mot mobilen då även nattetid? Jag byter till tre i augusti så då har den nät tillgängligt hela tiden utan mobil. Jag har testat att ta bort parkoppling, plocka bort appar, stänger alltid ner alla appar, laddar inte den mer än nödvändigt.
Användarnivå 7
Emblem +40
Jaha! Det hade jag inte en aning om. Är det bättre att ha den kopplad mot mobilen då även nattetid? Jag byter till tre i augusti så då har den nät tillgängligt hela tiden utan mobil. Jag har testat att ta bort parkoppling, plocka bort appar, stänger alltid ner alla appar, laddar inte den mer än nödvändigt.

Ja, generellt sett är det bäst att alltid ha den kopplad till mobilen. Oavsett vad du gör. Detta sett ur en batterisynpunkt.

Mäter man sömn eller något med klockan drar detta också mer batteri än normalt. Apple Watch är egentligen inte gjord för det.

Om batteriet fortsatt tar slut snabbt, kan man testa att återställa klockan så att det blir som ny (och inte återskapa från säkerhetskopia) för att se om det hjälper innan man skickar in den för garanti. Detta eftersom det är det första verkstaden kommer att göra, så slipper man vara utan klockan i onödan om det skulle vara lösningen

Svara