Besvarat

e-SIM till Samsung Galaxy Watch

Hej, nu har jag köpt en galaxy watch med e-SIM funktion och frågade när jag beställde om det skulle funka när klockan levererades, svaret från försäljaren då va ja det kommer att funka. Nu har klockan kommit och det funkar inte, så min fråga är kommer det att funka och när kommer det att funka?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
icon

Bästa svar av Erik 29 september 2018, 11:02

Varmt välkommen till 3Community @Tekgirl och grattis till din nya klocka! Den är otroligt snygg måste jag säga. 😃
Våra utvecklare jobbar för fullt för att få det att fungera, tyvärr har jag inget exakt datum men av det jag hört så ska det inte dröja allt för länge. Ledsen att du har fått annan information av min kollega. 😥

Visa original

26 svar

Användarnivå 6
Emblem +6
Varmt välkommen till 3Community @Tekgirl och grattis till din nya klocka! Den är otroligt snygg måste jag säga. 😃
Våra utvecklare jobbar för fullt för att få det att fungera, tyvärr har jag inget exakt datum men av det jag hört så ska det inte dröja allt för länge. Ledsen att du har fått annan information av min kollega. 😥
Tack @Erik... Ja visst är klockan snygg, bara älskar den.
Vad bra att ni jobbar på det, då blir jag glad.
Ja lite tråkigt när någon säger att det skall funka och så gör det inte det, men huvudsaken är att ni jobbar på det och hoppas det funkar snart.
Vänliga hälsningar
Hej @Erik, Hur går det med utvecklingen? Nu har det gått över en månad
Användarnivå 6
Emblem +6
Tekgirl skrev:

Det sista jag hörde var att det jobbas för fullt med det, låt mig prata med utvecklarna så hör jag av mig direkt efter det, senast måndag. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +6
Erik skrev:

Tekgirl skrev:

Det sista jag hörde var att det jobbas för fullt med det, låt mig prata med utvecklarna så hör jag av mig direkt efter det, senast måndag. 🙂

Har kikat och vi har dessvärre inget datum ännu. 😞
Min klocka funkar också...förutom esim:et då ^^

Men om ni inte löser detta snart så lär ni ju få ett gäng sura kunder och det är ju oss ni lever på...! Klockan är inte gratis och just nu är det som att ni säljer en mobil som varken går att ringa eller sms:a på...!

Men om det inte löser sig snart kommer folk då kunna lämna tillbaka klockan eller kompenserar ni väntetiden då ni inte löst detta "snart". Jag bara undrar för jag är väldigt nöjd me klockan såhär långt:)

Tack på förhand
Tycker och undrar som @Salt här, jag gillar också min klocka men det första jag frågade va om den funktionen funkade när man fick klockan och eran försäljare sa att det skulle den göra. Nu har jag väntat ett tag och inget händer, så vad händer @Erik om ni inte får igång det? Och varför skall man betala för något som inte funkar som man har blivit lovad?
Användarnivå 1
Hej

Så fort Tre släpper funktionen kommer jag att köpa en klocka. Finns det någon uppdatering på när det kan ske?
Användarnivå 2
Emblem +6
Halloj @Bw55!

Jag kikade med teknikgudarna och tyvärr inget nytt än - men så fort vi vet något kommer vi att göra oss hörda! 🙂
Skulle köpa en i Black Friday men tog reda på att tre har inte släppt eSim:et än. Hoppas ni hör av er men bra nyheter snart.
Hur går det med då esim. Ni uppvisar tron på hemsidan om att allt skall fungera men det fungerar ju inte alls.
Användarnivå 3
Emblem +10
McAge skrev:

Hur går det med då esim. Ni uppvisar tron på hemsidan om att allt skall fungera men det fungerar ju inte alls.

Det går framåt! 👷🏻🔧

Idag lanserar vi som första svenska operatör eSIM för iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR men mer är påväg.

Vi jobbar för fullt på detta, så håll ögonen öppna här på forumet! 💯
Det låter ju bra men för samsung då?
Det är ju bra att ni jobbar på det. Men som för många andra så känner man sig grundlurad när säljaren i butik samt en person på kundservice påstår att det ska vara igång när klockan lanseras och man får pressa ur er en ursäkt för att man blivit lurad.
Sen så prioriterar man då att lansera till Apple innan man löst det till Galaxy Watch där större delen av era kunder som köpt klockan via TRE blivit lurade.
Roger skrev:

Det är ju bra att ni jobbar på det. Men som för många andra så känner man sig grundlurad när säljaren i butik samt en person på kundservice påstår att det ska vara igång när klockan lanseras och man får pressa ur er en ursäkt för att man blivit lurad.
Sen så prioriterar man då att lansera till Apple innan man löst det till Galaxy Watch där större delen av era kunder som köpt klockan via TRE blivit lurade.

Ja precis så känner jag också.
Användarnivå 1
Kan det vara så att Tre avtalat med Apple om att erbjuda esim endast för dem under en period.. Det känns onaturligt tyst från Tre. Nånting döljer man
Nu har jag köpt Galaxy Watch och missat att läsa här på detta forum innan inköpet. Inser vilken miss jag gjort när e-sim inte fungerar till Galaxy Watch på Tre. Kan man inte sätta ett datum för genomförande, så ser det mycket mörkt ut.
Får söka på andra operatörer och se om de stödjer e-sim, det går ju trots allt att byta operatör.
När kommer Esim till Samsung Galaxy att fungera ??
Användarnivå 1
Tyvärr har de andra operatörerna inte ens fått till esim mot någon annan enhet. Är nog så att det är Tre som kommit längst.
Användarnivå 1
Tele 2 lanserar stöd för esim i galaxy watch den 1/1
Ni hade skrivit detta om e sim.... Det är främst tillgång till produkter. Vi följer det som kommer och kan lansera efter tillverkarnas tidplaner... Tillverkarna i detta fall Samsung har släppt sin produkt men här följde ni inte tidsplanen.
@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.
Användarnivå 6
Emblem +6
Tekgirl skrev:

@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.

Jag vet att du har fått information av säljaren att funktionaliteten skulle lanseras strax efter att klockan levererades till dig och vill återigen be om ursäkt för att du har fått felaktig information. Som jag tidigare nämnt är vi medvetna om att många där ute önskar eSIM till sin Samsung klocka men vi har ännu inget datum som vi kan dela med oss av. Vi är oerhört glada över att du har varit kund hos oss så länge och vill naturligtvis inte att du ska tappa hoppet om oss. Jag och mina kollegor tackar för visat tålamod och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth.
Användarnivå 1
Nu var i alla fall Telenor lanserar det i Norge....
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/
Förlåt, men kommentarer av typen "... och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth" känns inte så konstruktiva och gör nog mer skada än nytta. Själva poängen är att klockan inte tarvar en mobiltelefon inom en radie på fem meter, det råkar vara ett av dess största mervärden och åtminstone för mig det bärande argumentet till att skaffa den. Det vill säga, så länge operatören lyckas erbjuda den relevanta tjänsten. Uttalandet riskerar att tolkas som "var nöjda med det ni har". Jag använder för egen del blåtandsfunktionen PÅ GRUND AV att Tre inte får det att fungera, i annat fall hade blåtand varit avstängt på mobilen.

Svara

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings