Besvarat

eSIM i Samsung Galaxy Watch

Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tristan 13 september 2018, 08:10

Hej Cissi!

Tre har redan lanserat stöd för eSIM i samband med att man började försäljningen av Apple Watch Series 3.

När det gäller Samsung Galaxy Watch så fanns det för drygt en halv månad sedan ingen information om beslut i den frågan och jag har inte sett någon uppdatering än.
Galaxy Watch

Visa original

32 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Cissi!

Tre har redan lanserat stöd för eSIM i samband med att man började försäljningen av Apple Watch Series 3.

När det gäller Samsung Galaxy Watch så fanns det för drygt en halv månad sedan ingen information om beslut i den frågan och jag har inte sett någon uppdatering än.
Galaxy Watch
Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?
Användarnivå 5
Emblem +10
Cissi10 skrev:

Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?

Det är precis just vad jag menar.

Den lösning och det stöd 3 har tagit fram var specifikt för Apple Watch.

Givetvis kan de nyttja kunskap från denna process för att bygga upp liknande stöd för eSIM i exempelvis Galaxy Watch men det finns ingen information om ett sådant stöd än.
Cissi10 skrev:

Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

undefinededigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Hej

Hr ni någon uppdatering gällande e-sim för Samsung Galaxy Watch?

Mvh
Jonas
Någon uppdatering om esim?
Har fundering på att skaffa ny klocka och detta med esim vore mycket trevlig funktion så man slipper ha telefonen med sig.
Användarnivå 3
Emblem +6
Vi har inget nytt om det i dagsläget @TÖB.

Håll utkik vad framtiden har att komma med 🙂
På riktigt, hur går det? Har ni semester? Kanske dags att se över kompetensen om era utvecklare jobbat med det här i flera månader men bara står och stampar.
Användarnivå 2
Emblem +6
Halloj @Konungen!

Vi har nyligen förra veckan, den 4:e december med iOS 12.1.1 lanserat eSIM för iPhone XR, XS och XS Max och jag är övertygad om att stöd för eSIM till Samsung Galaxy Watch inte dröjer länge till.
@niiveus Vad är det som strular? Tekniska termer är ok.
Användarnivå 2
Emblem +6
Konungen skrev:

@niiveus Vad är det som strular? Tekniska termer är ok.

Det är nog ingenting som strular. Har tyvärr inte fått något bekräftat men min gissning är att vi behöver en mjukvaruuppdatering kompatibel med vårt nät för att kunna stödja eSIM i Samsung Galaxy Watch, precis som med iOS 12.1.1 till Apples iPhone XR, XS och XS Max vilket gjorde det möjligt för eSIM hos oss till dom mobilerna.
Kan någon som jobbar på 3 ta reda på fakta om hur det ligger till, då gissningar inte duger som svar. Som många andra här har man en produkt som man inte kan använda som det är tänkt fullt ut.
Användarnivå 2
Emblem +6
Konungen skrev:

Kan någon som jobbar på 3 ta reda på fakta om hur det ligger till, då gissningar inte duger som svar.

Ja, ja jobbar ju som moderator här i vårt forum - och som jag har skrivit så är det tyvärr ingen information som sitter på eller kan gå ut med. Så om du inte nöjer dig med spekulationer om vad dröjsmålet kan vara så är det helt enkelt bara att avvakta tills vi går ut med information gällande det. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +6
Konungen skrev:

Kan någon som jobbar på 3 ta reda på fakta om hur det ligger till, då gissningar inte duger som svar. Som många andra här har man en produkt som man inte kan använda som det är tänkt fullt ut.

Vi förstår frustrationen och är fullt medvetna om att många där ute vill få igång eSIM-kortet i sina Galaxy klockor, speciellt med tanke på nyligen släppta eSIM för iPhone.

Man kan naturligtvis tänka att om stödet för eSIM redan finns i andra produkter (iPhone, Apple Watch) bör det vara relativt enkelt att slå på samma funktionalitet även för ex. Samsung. Tyvärr ser provisioneringen / registrering olika ut för alla enheter vilket gör att man behöver utveckla stöd för varje enskild produkt / tillverkare.

Dessvärre kan vi inte ge ett datum på när det blir klart då många bitar behöver falla på plats och vi tummar inte på kvaliteten. Så fort stödet lanseras kommer vi att notifiera er om det i bl. a denna tråd.
Har klockorna stannat?
Användarnivå 6
Emblem +6
Konungen skrev:

Har klockorna stannat?

Hur menar du nu @Konungen ?
Användarnivå 1
Köpte en klocka idag eftersom Tele2 annonserar stöd för esim mot Samsung i sitt nät från 1 januari.
Har Tre inte lyckats att lösa detta så byter jag operatör när min bindningstid går ut sista februari. Trist om det blir så då jag varit kund sen Tre startade 2003, mycket beroende på att de alltid lett tekniken. Hanteringen av esim har dock varit en besvikelse och tystnaden gör att jag inte kommer att tveka om att byta leverantör för att få igång klockan
Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤️❤️peace love and understanding ❤️❤️ god jul På er❤️❤️
Även jag kommer överge tre för tele2 till anledning av detta.
BessoMesso skrev:

Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤️❤️peace love and understanding ❤️❤️ god jul På er❤️❤️

Jag förstår delvis den frustrerade andan i trådarna (som är ett gäng nu) angående E-Sim till Galaxy Watch. Men, faktum kvarstår att inte heller Tele2 lanserat e-sim den 1/1 som en rad personer pratat om. Vid min kontakt med Tele2 så kan man inte lämna mer information än att e-sim kommer att släppas någon gång under Januari. Man specificerar alltså inte något specifikt datum och inte heller till vilka enheter man har för avsikt att stödja initialt.

Vi får helt enkelt samla oss en smula och vänta.
Då får jag ta tillbaka mina ord och be om ursäkt på grund av min bristiga information om tele2 och ser detta som ett race mellan Tre och Tele2 ❤️🤣
Användarnivå 1
Jag har anmält mig till att få information om de olika operatörernas om stöd till Samsung watch på Samsungs hemsida.
Det var den vägen jag fick informationen så nog kommer stöder att gälla Samsung watch. Slarvigt nog läste jag tidpunkten januari som första januari, vilket kanske var fel.

Faktum kvarstår dock att stödet är på väg under januari. Lämnar Tre så fort det lanseras av en konkurrent då jag valde Tre för deras höga tekniska nivå och inte för priset, efter att ha varit kund sen Tre lanserade sig på marknaden. Trist att Tre inte ens kan binda sig för ett datum? Känns inte som man ens är nära en lösning om man fortfarande inte törs tidssätta ett lanseringsdatum. Eller litar man inte på den egna utvecklingsavdelningens tidsplaner, för jag utgår från att de finns sådana.
Bästa sättet att hålla en plan är att lova kund ett datum och sedan styra in de resurser som behövs för att nå målet. Den som leder utvecklingen är den som kommer att vinna kunderna. Utmana er själva och ge kunderna ett löfte. Det skulle uppskattas
Utan utmaningar sätts inga rekord eller man lyckas inte ens behålla sin position.
Apple mutade tre topparna å vips så lanserades esim i deras nät med apple watch 😇 Kostar nu efter 6 månader gratis nu 99 kr i månaden extra om man vill kunna nås på äpple klockan när man glömt mobilen hemma. Men man får snabba sig hem då lte suger ur batteriet fort.Har man även gps på så kan man glömma att hinna hem innan batteriet dör.Tänker i samma banor som er andra att galaxy watch med esim vore guld att ha.Med bra batteritid även med lte å gps på å bluetooth hörlurarna på högsta volym (airpodsen då förstås)Men hur bra batteritid har galaxy watchen igentligen ??Tror inte man kan klara sig en hel dag utan laddaren om man pillar på klockan ständigt,ringer samtal,lyssar på musik,betalar med klockan osv.Kommer såklart testa den med esim när väl samsung mutat 3 topparna med guld å gröna skogar.Att inte 3 eller nån operatör kan ge svar när skiten ska lanseras må väl vara så.Men att operatörerna säljer skiten på deras hemsida och butikerna säljer skiten utan att man kan använd skiten fullt ut.
Apple watch är rektangulär. Redan där tar suget stopp. Batteriet är grymt bra med 46mm-variant. Kan jämföras med Huawei watch 2 4G som drar batteri snabbt.

Själv orolig att tele2 inte riktigt kommer stödja g. Watch initialt, även om de säger att stöd kommer nu i jan.

Bättre om tre fläskar fram ett datum. Kommer lugna en del kunder. Sen har tre musikstreaming för tidal och Spotify mm. Grymt bra.
Användarnivå 3
Emblem +10
Halloj alla! 👋🏻

Det är många som sitter och väntar spänt på lanseringen, så även jag! 🕵🏼

Vi vill släppa det så snabbt det bara går, men det är vissa detaljer som behöver falla på plats innan vi kan släppa det till kunderna. Vi vill inte släppa det, innan funktionen är så smidig och bra som möjligt.

Anledningen till att vi inte kan sätta ett datum för lansering är helt enkelt på att vi inte har ett klart datum i dagsläget. Vi vill inte ge kunder som väntar på detta falska förhoppningar och slänga ut ett datum redan nu.

Så snart vi har någon mer information, kommer vi självklart att lägga upp detta här på forumet och även i denna tråd! 😊
Skriv gärna tydligt på eran säljsida att ni inte har en aning om när esim kommer till galaxy watch.Många som köpt väntar förjäves.De kunde
köpt gear s3 för 2000 kr idag istället.s3 an är trevlig
med mst betalning där inte nfc fungerar tex på coop forum södertälje. Betala 2000 istället för 4000 kr så länge Å så hinner nog nästa gen smartwatch lanseras .Galaxy xxx innan 3 är med:
🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠

Svara

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings