Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 20731 visningar


Visa första inlägg

130 svar

Användarnivå 7
Emblem +9

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

@Flaffkapp, intressant. Skulle du kunna återkomma och berätta vilken mjukvaruversion din klocka har idag? Bör se ut enligt format: R8XXXXXXXXXXX

 

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

 

Att tillägga här, tjänsten är även registrerad på tre.se som ovan skribenter nämnt. 

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

 

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

Användarnivå 2

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

 

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

 

Vad får du för fel?

 

Nu fungerar det även för mig. Fungerade inte alls för mig för nån vecka sedan. Har bilder här också. Blev ett 6 mån kampanj, sen 49 kr/mån. Har en galaxy watch! 

 

Användarnivå 1

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

 

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

Användarnivå 7
Emblem +9

@Erik har du någon update på hur det får för er med testningen och alla vi andra släpps på.

@Samuelb, du har säkert sett att vi var på väg att lansera ett par gånger men stött på utmaningar, därför vi inte lova något datum igen. Man vet aldrig vad som kan hända. :grin: Men som det ser ut i skrivande stund.. så är det nära. 

Användarnivå 2

@Erik har du någon update på hur det får för er med testningen och alla vi andra släpps på.

Nu har även min Galaxy Watch 46mm blivit ansluten genom Wearables appen! :D

49 kr/mån och de första 6 mån gratis.

 

Användarnivå 7
Emblem +9

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

 

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Användarnivå 1

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

 

 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

 

Hej Johan,

 

Jag ser detta i Mitt3-appen, under abonnemang. Där ligger nu abonnemangsposten “Galaxy Watch-anslutning” som aktiv. “Rabatt T.o.m 2020-08-12” 

 

Vänligen /

Falken

Tack, nu såg jag att det stod så för mig också. Hur funkar det för er som fått igång detta? Får ni notiser som sms och andra former av notiser till klockan när den är uppkopplad enbart genom 4g? Jag kan endast ringa, ta emot samtal samt skicka sms. Svarar någon på sms ser jag inte det på klockan. Jag får inga notiser alls till klockan, men det får jag om den är kopplad till klockan via bluetooth.

Mvh Johan 

Användarnivå 2

Jag får fortfarande "nätverket CKH(Sweden) stöds ej av klockan" på min galaxy active 2. Nåt nytt från er på 3 om när ni går live på riktigt? Verkar ju fungera fint för de som släppts in. @Erik 

Användarnivå 2
Emblem

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

 

 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

 

Hej Johan,

 

Jag ser detta i Mitt3-appen, under abonnemang. Där ligger nu abonnemangsposten “Galaxy Watch-anslutning” som aktiv. “Rabatt T.o.m 2020-08-12” 

 

Vänligen /

Falken

Användarnivå 2

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Användarnivå 2
Emblem

Våran älskade Galaxy watch har inte vind i seglen bara vänta .. Man har Klarat att använda den ändå tror 3 snart är i mål . Låt medarbetarna få lite distans till o ro från arga kunder de finns värre saker att tänka på än data trafik mm

Användarnivå 1

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

 

 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

Användarnivå 1

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Har du fått det att fungera Samuelb? Jag har fick också igång det tillslut, fick klicka i att jag ville ha esim för 49 kr/månad och att första 6 månader var gratis. Det funkar att ringa och skicka sms från klockan när den inte är kopplad till mobilen, men jag kan ej ta emot sms eller andra aviseringar, dessa kommer bara till mobilen.

Jag får även upp felmeddelandet på mobilen “Det går inte att ansluta till nätverk CKH (Sweden)” när klockan är kopplad till mobilen via bluetooth.

 

Nu får det väl snart vara dags att få fram e sim till samsung

Användarnivå 2
Emblem

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

 

Jag gissar i och med att det rör sig om en testperiod, att man begränsat antalet enheter som kan aktiveras och att tilldelningen till viss del är slumpmässig.

Jag uppdaterade som jag skrev först enheten, sen tryckte jag på mobilnät och följde stegen. 4 försök sa att nätet på ett eller annat sätt inte var tillgänligt. Det var väntat. Men, till min stora förvåning så fungerade det som sagt den femte gången - Så jag kanske knep en slumpmässig plats där. 

Alltså garanterar varken jag eller Tre att det fungerar vid varken det 1:a eller 25:e försöket. 

Med det sagt kan du naturligtvis försöka några gånger om det är viktigt för dig, annars misstänker jag att funktionen är nära med tanke på hur väl det fungerar för mig. 

Användarnivå 2

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Användarnivå 2
Emblem

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

Ja! Helt suveränt trevligt.

5 försök var inga problem för mig. Jag misstänkte att det var slumpmässigt i och med att det är en testperiod varpå jag fortsatte försöka. 

 

Notera att jag först sökte efter en mjukvaru-uppdatering manuellt i Galaxy Wearable appen, vilket resulterade i en uppdatering. Därefter tryckte jag på mobilnät och lät processen fortgå tills att jag antingen fick ett felmeddelande eller att jag den femte gången fick upp prenumerationsinformation där jag erbjöds 6 månader kostnadsfritt. (Schysst!). När jag accepterade det laddades operatörsinställningar över till min klocka varpå klockan kopplade upp mot LTE-Nätet. 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

 

Riktigt trevligt.

 

Jag har för dom som undrar en Watch Active 2. 

Användarnivå 7
Emblem +9

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

 

 

 

Användarnivå 2

Jag får CKH Sweden stöds fortfarande inte.. @Erik kan du förklara vad man gör för att det ska gå igenom ordentligt?

Svara