Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 21824 visningar

Visa första inlägg

130 svar

Användarnivå 1

Vad erbjuder ni för kompensation till era kunder nu när ni inte levererat?

Användarnivå 2

Någon form av transparens från 3 kring  vad de gör och när de räknar med en lansering vore önskvärt. 

Användarnivå 2

Någon som lyckats avsluta abonnemanget pga. detta (trots bindningstid)?

När jag pratade med Tre så bad dom om ursäkt, men sa att jag fick vänta till bindningstiden löpt ut, eller köpa mej loss med den summa abonnemanget kostar till bindningstiden löper ut :disappointed_relieved:

Dom borde fatta att sånt här beteende kommer leda till jävligt arga kunder. Jag har själv aldrig hört talas om en falskare tele operatör...

Användarnivå 2

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

Nu har det väl snart gått flera månader? Hur mycket är kvar att göra inför lanseringen?

Jag har haft behov av LTE på klockan ganska många gånger nu.

Jag blev tyvärr inlurad i nytt två årigt på grund av "någon gång under tredje kvartalet" 

Användarnivå 4
Emblem +6
Lansering nu?

Tjena @APN201! Välkommen till 3Community!

Det har inte lanserats ännu, men är på G och beräknas att göras nu under oktober 😁

Uppdatering: Vi har tidigare hoppats kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men jag har nu fått uppgifter om att lanseringen tyvärr blir försenad ett par veckor. Vi jobbar med att få ut det så fort vi kan.
Användarnivå 2
Emblem

Våran älskade Galaxy watch har inte vind i seglen bara vänta .. Man har Klarat att använda den ändå tror 3 snart är i mål . Låt medarbetarna få lite distans till o ro från arga kunder de finns värre saker att tänka på än data trafik mm

Användarnivå 7
Emblem +9

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Nu har även min Galaxy Watch 46mm blivit ansluten genom Wearables appen! :D

49 kr/mån och de första 6 mån gratis.

Nu fungerar det även för mig. Fungerade inte alls för mig för nån vecka sedan. Har bilder här också. Blev ett 6 mån kampanj, sen 49 kr/mån. Har en galaxy watch! 

Användarnivå 1

Har nu väntat i ett år på att Tre ska lansera Esim till Samsung-klocka, idag ska det äntligen fungera, MEN det går ej på min telefon.

Ringer då till Tre och får information att de endast väljer att ge Esim till de som har samsung-mobil. På riktigt, det var det sämsta jag hört på länge!

Samsung-klockan stödjer de flesta android, men Tre väljer alltså att blocka ut alla andra än Samsung. Esim till resterande Android kommer senare under 2020. 

TRE är det absolut sämsta bolaget, i eftermiddag byter jag bolag!!!

Användarnivå 7
Emblem +9

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:

Användarnivå 1

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:

Varför väljer ni att inte stödja alla Android när Samsung stödjer andra märken? Säkerligen visste ni om att ni endast skulle lansera till Samsung, då tycker jag att man kan gå ut med den informationen för då hade vi bytt bolag tidigare!

@camlov Som nämnt, samma utmaning finns hos andra operatörer. Så inte säkert att ett byte hade löst problemet. Vi vill naturligtvis att klockan ska stödja mobiler från alla tillverkare, samtidigt vill vi inte låta andra kunder som har en Samsung mobil vänta.

Igår var jag på både Telenor och Telia, de erbjuder båda 2 Esim till alla Android, så vilka telefonbolag är det du hänvisar till som har samma problem som er? 

Ni vill inte låta Samsung kunder vänta, men vi andra som har andra tycker ni uppenbarligen kan vänta, härlig inställning!

Användarnivå 2

Som någon tidigare nämner så kan det vara Apple som ligger bakom, fråga mig inte varför, och det kan man väl  inte skriva ut i klartext. Hört från hyfsat säker källa att de inte så populära bland telecom för att de styr rätt hårt. Kanske säljs för lite I-phones på Tre? 

Om så är, så har Tre lurat mej att byta leverantör. Jag bytte från Hallon till Tre bara för att Hallon inte stöder eSIM.

Tre är SÄMST.

Användarnivå 2

Dehär e sämsta skiten. Köpte klockan till min sambo för över ett år sen. Blev lovad då att esim kommer väldigt snart. Hon förlängde abonnemang och är fast nu med den här skiten. Aldrig mer 3 när abonnemangen går ut. Av ren princip. För att ni skiter fullständigt i hur kunden känner sig efter att gång på gång bli lurad. Riktigt illa har ni skött dehär 3! Såhär gör man inte mot sina kunder.

Användarnivå 7
Emblem +9

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

Hoppas verkligen det finns ett uns sanning i detta:

https://www.mobil.se/nyheter/tre-forsenade-med-e-sim-for-galaxy-watch-narmar-sig-nu-lansering

Användarnivå 2

Oavsett om det finns sanning eller inte i artikeln (se länk nedan) så är det anmärkningsvärt att 3:s pressansvariga Joanna Röckner Lindgren uttalar sig om att förhoppningen var att man skulle lansera e-sim i oktober. I december 2018 så såldes klockan med löfte om att e-sim skulle fungera och sen har denna pinsamma följetong bara fortsatt. Det är helt sjukt att detta företag får behandla sina kunder som dom gjort det senaste året. Vi har gått från löften om “att snart sker det” till “om det överhuvudtaget ska lanseras eller ej” vid flera tillfällen under det senaste året. Jag har ställt in mig på att det inte kommer hända utan vi har helt enkelt blivit blåsta av 3 vid flertalet tillfällen vilket är helt absurt. Jag är verkligen så djupt besviken på min operatör som jag har stannat hos under så lång tid och som har behandlat mig/oss kunder som dom gjort i detta ärendet, och tyvärr så verkar vi vara för få som är drabbade annars så skulle väl ändå detta ha kunnat prioriteras och varit klart för längesen.

https://www.mobil.se/nyheter/tre-forsenade-med-e-sim-for-galaxy-watch-narmar-sig-nu-lansering

Användarnivå 7
Emblem +9

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Just nu utför vi tester tillsammans med Samsung vilket gör att vissa kan få upp möjligheten att aktivera tjänsten, man ska dock inte se det som en slutgiltig version då vi är inte riktigt klara ännu. Vi återkommer när allt är klart! :relaxed:

Användarnivå 4
Emblem +6

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

Hejsan@Unaben:slight_smile:

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Jag har en Galaxy Watch Active2, 44 mm 😁

Användarnivå 2

Är det någon fler än Mikael som lyckats få igång tjänten?

Jag har kollat en gång om dagen ett bra tag nu så jag hade väl bara väldigt mycket tur att det var öppet just när jag kollade 😊

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Hur funkar det för Apple Watch idag? Får de användarna också dubbla SMS om utlandssurf? Kan de surfa utomlands med klockan? 

All kommunikation går till abonnemangets nummer, men då klockan speglar alla notiser som dyker upp i mobilen så ser man SMS:et även där. 

Mobildata-roaming med Apple Watch Series 3/4/5 (GPS + Cellular) har inte stöd utanför täckningsområdet för Tres mobilnät i Sverige. Läs mer

Roamingen funkar ju fint nu så hoppas att det inte försvinner 😳 Fast det kanske räcker med ett SMS, som kanske är anpassat för klockabonnenter? 😋

Användarnivå 2
Emblem

HURRAAAAA!

Jag fick igång det även på min klocka! Vilken lycka!! 

Det fungerar helt suveränt. Uppstartsprocessen gick igenom efter ca 5 försök, så även jag lyckades nog knipa en testplats. 

Här ska testas, sanna mina ord! 

Tack Tre, äntligen är vi på rull!

Användarnivå 2
Emblem

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Jag gissar i och med att det rör sig om en testperiod, att man begränsat antalet enheter som kan aktiveras och att tilldelningen till viss del är slumpmässig.

Jag uppdaterade som jag skrev först enheten, sen tryckte jag på mobilnät och följde stegen. 4 försök sa att nätet på ett eller annat sätt inte var tillgänligt. Det var väntat. Men, till min stora förvåning så fungerade det som sagt den femte gången - Så jag kanske knep en slumpmässig plats där. 

Alltså garanterar varken jag eller Tre att det fungerar vid varken det 1:a eller 25:e försöket. 

Med det sagt kan du naturligtvis försöka några gånger om det är viktigt för dig, annars misstänker jag att funktionen är nära med tanke på hur väl det fungerar för mig. 

Svara