Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 21876 visningar

Visa första inlägg

130 svar

Nu får det väl snart vara dags att få fram e sim till samsung

Användarnivå 2

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

Vad får du för fel?

Användarnivå 2

Jag bytte abb från Hallon till Tre för att kunna få eSIM i min Samsung active2-klocka. Ni lovade mej eSIM under Oktober - nu är det November och inget eSIM i sikte…

Snabba på eller så byter jag abb igen.

En till besviken kund.

Användarnivå 7
Emblem +9

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

Användarnivå 1

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:

Varför väljer ni att inte stödja alla Android när Samsung stödjer andra märken? Säkerligen visste ni om att ni endast skulle lansera till Samsung, då tycker jag att man kan gå ut med den informationen för då hade vi bytt bolag tidigare!

Användarnivå 2

Ja det e ju sagt att det ska lanseras nu i oktober, men som man kan läsa här i tråden så verkar det nu som det skulle bli försenat. Varför e man inte förvånad?

Användarnivå 2

Jag blev också lovad av säljare och vid flera tillfällen senare av deras telefonsupport att detta kommer inom ett par veckor. Är otroligt besviken och kommer flytta över ett antal abonnemang så snart jag lyckas få tag på någon chef som kan lösa bindningstiderna. Om man krånglar med telefonsupporten ett tag kan man be att någon chef ringer upp och då bör de ha möjlighet att lösa bindningstider mm så man kan flytta till någon av de konkurrenter med bättre esim stöd.

Användarnivå 6
Emblem +10

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

widget

Just "gammal" om.du syftar på Galaxy watch som.gammal kan jag säga inte stämmer. Då den senaste modellen "active 2" har samma processor som Galaxy watch. OCH Galaxy watch kommer få i princip alla funktioner som active 2 i och med en uppdatering som Samsung just nu rullar ut. :) Så där behöver du inte oroa sig alls! 

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

//Jonte

Användarnivå 7
Emblem +9

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.

Fick precis min galaxy watch som jag beställde för några dagar sen, har samma problem som några andra i denna tråd. Har anslutit till esim men endast nödsamtal o 3g/4g fungerar ej. Står att jag är ansluten till tre i galaxy wearable men verkar inte fungera som det ska. Testat återställa klockan samt ominstalera wearable appen, men ingen lycka. Några tips?

Nu fungerar allt, behövde återansluta när mitt 3 börja fungera igen.

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.

Mobilen har varit på alla gånger jag testat, har prövat att göra om hela esim anslutnings processen, men det står fortfarande "Det går inte att fjärransluta till telefonen. Anslut med Bluethooth". Att ringa och ta emot samtal fungerar problemfritt.  Drygt att inte få eller kunna skicka sms från/till klockan /:

Det pratas om att 3 använder en annan teknik för att hosta igång 4g på Samsungs klockor. Den tekniken var kanske inte så bra som 3 hade hoppats. Förmodligen var en tillhörande korean med specialsändare till varje klocka för dyrt för 3.

Användarnivå 2

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Användarnivå 2

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Just nu utför vi tester tillsammans med Samsung vilket gör att vissa kan få upp möjligheten att aktivera tjänsten, man ska dock inte se det som en slutgiltig version då vi är inte riktigt klara ännu. Vi återkommer när allt är klart! :relaxed:

Då testar jag på för fullt 😁

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Användarnivå 2

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

Användarnivå 1
Hej

Det här gillar vi. Äntligen

Tack för svar
Användarnivå 7
Emblem +9

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Användarnivå 2

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder har du uppdaterat med firmwaren som kom för nån dag sen?

Användarnivå 2

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Jag installerade senaste firmwaren för klockan samt en uppdatering för Wearables-appen i min Samsung-telefon, som kom idag. Sen la jag bara till det i den appen 😊 Inget annat som behövde göras, man köper tjänsten direkt i Wearables-appen. 

Användarnivå 2
Det va på tiden. Det håller vi tummarna för.
Användarnivå 2

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Svara