Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 21876 visningar

Visa första inlägg

130 svar

Användarnivå 2

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Vad händer när du försöker lägga till den igen? Om du kollar i inställningarna på klockan, har du några nätinställningar kvar där? 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

Användarnivå 7
Emblem +9

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

@Samuelb Det kan bero på att tjänsten är ej lanserad officiellt ännu och är i testfas. CK Hutchison är våra ägare, varför du förmodligen får upp det namnet. När allt är klart ska det naturligtvis stå “Tre”. :slight_smile:

Beställde galaxy watch när den först kom till tre pga esim funktionen, försäljaren sa att det snart skulle komma, hoppas detta stämmer.
Användarnivå 2

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

Användarnivå 2

Jag har sett CKH Sweden, H3G Sweden (inte Hi3G) och 3 som operatörsnamn 😊

Användarnivå 1

15 månader sedan jag köpte klockan och två månader efter utlovadt senaste releasedatum (som redan då var senare än kokurenterna) och det är helt tyst från tre! Det hela är så sorgligt och patetiskt hanterat av Tre att man inte kan bli annat än förbannad!

Har senaste versionen av klockan 42mm men får fortfarande detta felmeddelandet...

Kan rekommendera alla att ta kontakt med tre kundombud. De verkar inte bry sig men om tillräckligt många hör av sig så kanske. 

Användarnivå 2

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Användarnivå 2

Är det någon fler än Mikael som lyckats få igång tjänten?

Användarnivå 7
Emblem +9

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Användarnivå 2

Jag har kollat en gång om dagen ett bra tag nu så jag hade väl bara väldigt mycket tur att det var öppet just när jag kollade 😊

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Hur funkar det för Apple Watch idag? Får de användarna också dubbla SMS om utlandssurf? Kan de surfa utomlands med klockan? 

Användarnivå 7
Emblem +9

Jag har kollat en gång om dagen ett bra tag nu så jag hade väl bara väldigt mycket tur att det var öppet just när jag kollade 😊

Hur funkar det för Apple Watch idag? Får de användarna också dubbla SMS om utlandssurf? Kan de surfa utomlands med klockan? 

All kommunikation går till abonnemangets nummer, men då klockan speglar alla notiser som dyker upp i mobilen så ser man SMS:et även där. 

Mobildata-roaming med Apple Watch Series 3/4/5 (GPS + Cellular) har inte stöd utanför täckningsområdet för Tres mobilnät i Sverige. Läs mer

Lansering nu?
Användarnivå 2

@Erik nån idé om hur långt bort det är innan ni slår igång detta för alla? Verkar ju fungera fint för de som hittade av luckan då det gick regga sig. :)

Användarnivå 2
Ja då har Telia oxå lanserat esim till samsung watch. Nu hoppas jag att det kommer här i oktober o inte senare.
Användarnivå 2

Jag får CKH Sweden stöds fortfarande inte.. @Erik kan du förklara vad man gör för att det ska gå igenom ordentligt?

Användarnivå 7
Emblem +9

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Användarnivå 2
Emblem

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Ja! Helt suveränt trevligt.

5 försök var inga problem för mig. Jag misstänkte att det var slumpmässigt i och med att det är en testperiod varpå jag fortsatte försöka. 

Notera att jag först sökte efter en mjukvaru-uppdatering manuellt i Galaxy Wearable appen, vilket resulterade i en uppdatering. Därefter tryckte jag på mobilnät och lät processen fortgå tills att jag antingen fick ett felmeddelande eller att jag den femte gången fick upp prenumerationsinformation där jag erbjöds 6 månader kostnadsfritt. (Schysst!). När jag accepterade det laddades operatörsinställningar över till min klocka varpå klockan kopplade upp mot LTE-Nätet. 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Riktigt trevligt.

Jag har för dom som undrar en Watch Active 2. 

Användarnivå 2

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Användarnivå 1

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Har du fått det att fungera Samuelb? Jag har fick också igång det tillslut, fick klicka i att jag ville ha esim för 49 kr/månad och att första 6 månader var gratis. Det funkar att ringa och skicka sms från klockan när den inte är kopplad till mobilen, men jag kan ej ta emot sms eller andra aviseringar, dessa kommer bara till mobilen.

Jag får även upp felmeddelandet på mobilen “Det går inte att ansluta till nätverk CKH (Sweden)” när klockan är kopplad till mobilen via bluetooth.

Användarnivå 1

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

Användarnivå 2

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Användarnivå 2
Emblem

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

Hej Johan,

Jag ser detta i Mitt3-appen, under abonnemang. Där ligger nu abonnemangsposten “Galaxy Watch-anslutning” som aktiv. “Rabatt T.o.m 2020-08-12” 

Vänligen /

Falken

Svara