Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 21876 visningar

Visa första inlägg

130 svar

"Går inte ansluta till tjänsten. Kontrollera anslutning och försök igen." 

Hittar dessutom inte S10+ i listan. 

Känns nästan som ett skämt om. S9+ fungerar men inte 10an.

Användarnivå 7
Emblem +9

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Men det gör det inte. Försökt allt. Återställt. Rätt version i klockan och telefon. Ingenting funkar. 

Besviken efter all väntan. 

Användarnivå 1

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

Användarnivå 7
Emblem +9

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

Hej @Gert - Okej, tack för att du testade. Vill nu be dig att starta om båda enheterna och testa lägga till tjänsten på nytt, om du får samma felmeddelande - prova gärna ett par gånger till.

Vi har också eskalerat ditt ärende till kundservice via mail. Om problemet kvarstår, titta gärna i din inkorg för vidare instruktioner från kundservice så ska vi tillsammans göra allt vi kan för att hitta en lösning.

Svara