Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 maj 2019
  • 130 svar
  • 21283 visningar

Användarnivå 1
  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
icon

Bästa svar av Erik 27 februari 2020, 08:13

 

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

Visa original

130 svar

Användarnivå 3

Eftersom Tre inte ens orkar svara på våra inlägg och inte någon avisering om androidanslutning för Galaxy watch eSim syns ens i stärnornaa har  jag idag tagit steget över till Telenor som har fixat klockans eSim.

Synd på ett mångårigt abbonnemang men….. , kostnaden blir bara 9:- högre , och jag får mer surf, så det jämnar ut sig

Undrar hur många kunder Tre har förlorat på detta dravel. Varför inte tala om vad det är som hindrar en anslutning.

Adjö’

B.E.

Användarnivå 3

Varför alla dessa undanglidande svar på raka frågor?

Tre som företag borde skämmas över att inte kunna ge ett rakt svar - NÄR? - avses stöd för Android och eSim kunna presenteras. Tre:s tekniker kan rimligtvis inte vara ,mindre kompetenta än Telias, Telenors och Tele2:s.

Slutsats, det ligger ett annat kanske  pekuniert problem som man inte vill torgföra.

Jag vidhåller att Tre hanterat detta ärende ynkligt och nonchalant mot sina kunder.

Eftersom mitt abb hos Tre har fungerat bra i många år vill jag inte gärna skifta operatör, men för att avstå från det begär jag bara ; GE ETT KONKRET SVAR, NÄR????

B .E.

Användarnivå 1

Suck, nu över ett års väntan på e-sim för Galaxy Watch som typ utlovades under första kvartalet för 2019. Blir nog en jul med funderingar på hur länge man ska orka vänta eller om det är dags att ge upp och byta operatör.

Användarnivå 2

-Jaha Tre! Hur går det med E-sim till Samsung som Ni så dyrt och heligt lovade innan november månad slut skulle finnas tillgängligt. 

Användarnivå 1

Jag är verkligen besviken på er (Tre)! Att ni nte lyckats lansera e-sim till Galaxy Watch under det senaste året när ni tidigt gick ut med att det skulle komma inom kort är under all kritik. Jag beställde min Galaxy Watch så fort den gick att förhadboka. Jag såg verkligen fram emot att använda LTE-funktionen och förväntade mig att ni snabbt skull släppa e-sim till den så förlängde mitt abonnemang med en Galaxy Note 9. Nu har jag väntat i ett år och känner mig lurad! Jag känner för att byta operatör men är fast i ytterligare ett år. Ni har svikit era kunder som vill använda och är intresserad av ny teknik!!

Användarnivå 2

Kan man inte gå ihop på något sätt för att trycka till Tre? Eller gruppsägaupp våra abonnemang med samma "hashtag" för att de ska hajjar att det är koordinerad uppsägning för att de är sämst o skiter i sina kunder? Kanske en gemensam reklamation och be om kompensation eller chansen att bryta kontraktet. Jag känner mig grundlurad. Förlängde mitt abonnemang i tron om esim snart. Vill verkligen bryta mitt kontrakt på något sätt nu. Nästan oavsett om de fixar esim eller inte. Riktigt arg över dehär.

Användarnivå 1
Efter månader av tomma ord kring att "det är på gång" "snart så kommer det". För min del sedan november 2018. Så har jag varit i kontakt med Samsung och de uppger att sedan månader tillbaka så ligger bollen hos Tre att lösa de sista detaljerna. Samsung vet inte varför ni väntar med detta och påpekar samtidigt att konkurrenterna ex telia har löst detta.
Jag har haft telia hela mitt liv och det var tre saker som gjorde att jag valde att gå över. Ett lägre pris (ca 8%), Samma täckning i storstad (Uppsala och stockhom) där jag bor och jobbar, Och Esim till samsung klockan. Att vissa platser i inlandet skulle var 0% täckning hade jag räknat med och upplevt men inget jag klagar över då jag visste om detta.
Nu i efterhand så var det inte värt lite billigare då jag har sämre täckning i storstad och inget Esim. Men framför allt att ni inte håller vad ni lovar.
Det går inte annat än att vara besviken på er och på mig själv att jag trodde på detta.
Användarnivå 2

Hur går det för er Tre egentligen?

När ska ni lyckas med det vi alla går och väntar på?

Har ni satt ut nån ny tid detta ska vara löst?

Så länge som vi alla väntat tycker jag att ni borde bjuda oss med klockan på några månaders testperiod när det väl kommer igång.

Användarnivå 2

Vad är det som är så svårt att berätta om ett färdigdatum? Ni borde vara vana vid planering av  release-släpp. Att bara flytta fram och hoppas tyder bara på dålig planering och nu är det väldigt nära att byta leverantör.

Peter Ö

Användarnivå 2

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

 

Hejsan@Unaben:slight_smile:

 

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

 

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Ja, så var vi där igen med huvudet på sned och en till pudel. Ni har snart en hel kennel. Det räcker inte med några klämkäcka saker om att ni är ledsna osv. Tala nu om vad som försenar detta. Det är klart att ni vet varför det dröjer. Vet ni inte det så har ni ganska mycket att jobba på avseende er internkommunikation. Dessutom har era kunder under resans gång fått olika svar från olika håll, både gällande tidsschemat och om tjänsten ska introduceras över huvud taget. Hade jag i mitt företag betett mig som ni gör mot era kunder, hade jag inte blivit så gammal på marknaden. Nu har oktober månad gått och vi har fortfarande inget besked om varför det finns förseningar och när tjänsten ska introduceras.

Ja, så gick även november. Ja, vad ska man säga. Det som är rätt i detta är att Tre inte sagt vilket år. Jag vidhåller teorin med påtryckningar från Apple. Sorglig sak det här. Tre har ju stor empati, de förstår våra känslor, men de gör inget åt det. Det blir en annan operatör nästa gång.

Användarnivå 1

Berätta var/vem högre upp i organisationen som vi ska vända oss till? Er information till ledningen lindas in el fastnar på vägen. 

Jag har inte haft någon operatör sedan Vodafones glada dagar, alltid varit nöjd, men det här är riktigt dåligt, och skadar ert renommé ordentligt. Förstår inte era chefer det?

 

 

Användarnivå 7
Emblem +9
❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.
Användarnivå 2

Vi är ju en hel hop som har Samsung watch som väntar på esim och jag tycker ni kan skicka SMS närdet finns.

Användarnivå 1

Finns det någon ny update i ämnet? Jag har varit trogen kund i över 10 år och vill inte lämna tre. Men jag har varit sugen på en Samsungklocka sedan de lanserade galaxy watch. Nu väntar jag bara på beskedet som skulle komma i oktober att ni lanserar esim, då köper jag active 2 direkt. Blir dock nervös att det skall bli lika som när förra året, då esim hela tiden också “var på gång”. Tycker ni kan vara mer transparenta i frågan. Så jag (och säkert många fler) behöver byta operatör.  

Användarnivå 2

Borde väl vara så att ni får bjuda på några månader E-sim till alla som väntat och blivit lovade "inom kort". Det är väl inte för mycket begärt iaf.

Användarnivå 2

Provade precis att avsluta abbet i förtid med hänvisning till att Tre lurat oss. Det gick sådär kan jag säga :disappointed:

Killen jag pratade med gick in här och läste bla. denna tråd. Han tydde det till att Tre inte alls ljugit, utan det enda dom lovar är att dom jobbar på att få igång stödet för Samsung Galaxy watch… :joy:

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

var är esim till galaxy watch active 2 snart kommer fan den nya galaxy watch och vi har inte kunnat utnyttja vår galaxy watch på grund av er tre suger verkligen jag bara längtar att min bindningstid är över sedan kommer jag att försvinna att vara kvar som kund oss treeeeeeeeeee. aldrig mer oss tre den suger verkligen och lurar folket:angry::angry:

Användarnivå 2
Emblem

Provade precis att avsluta abbet i förtid med hänvisning till att Tre lurat oss. Det gick sådär kan jag säga :disappointed:

Killen jag pratade med gick in här och läste bla. denna tråd. Han tydde det till att Tre inte alls ljugit, utan det enda dom lovar är att dom jobbar på att få igång stödet för Samsung Galaxy watch… :joy:

Klockan kommer vara urgammal (;)) innan Tre får igång eSIM = Tre suger och ljuger!!

På hemsidan påstår de att tjänsten skulle komma i oktober till galaxy warch active 2 ( https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/galaxy-watch-active2/  ) så nog ljuger de alltid. Gör ett nytt försök att reklamera abonnemanget för det tycker åtminstone jag är rimligt. Kommer snart själv göra det om de inte uppfyller sina löften om att vi skall få esim. Jag tycker det är pinsamt att vara kund hos operatören som är sist med en sån funktion. Vad mer är det de inte är kompetenta att lösa? Jag rekommenderar inte Tre till någon i dagsläget.

Innan jag köpte min Galaxy Watch så kollade jag med tre, och ni sa att ni skulle släppa esim inom kort. Det är snart ett år sedan, och det är väl snart dax att byta klocka….

 

///Peter!

Användarnivå 1

Jag skiter rätt blankt i esim då jag inte har användning för det just nu. Dock blir man lätt irriterad på den stackars praktikanten som måste försvara Tre i tråden. 

Tre borde vara transparenta nog att ge ett svar på vad det är som strular. Kom med ett rakt och ärligt svar så kommer kunder ha överseende och förståelse. Låta någon liten praoelev lova att det snar kommer räcker inte.

 

Först tyckte jag synd om 3 som inte löste det med esim.

Sen började bli pinsamt i ca 1år.

Nu är det bara löjligt!

Och den dagen det kommer så tar de säkert bra betalt....så ingen vill ha esim .

Användarnivå 2

Vi vill naturligtvis vara transparenta med er men samtidigt inte ge falska förhoppningar.

Vi såg verkligen fram emot att kunna erbjuda tjänsten nu i oktober men stötte dessvärre på utmaningar som gör att vi behöver flytta fram lanseringen.

Utan att säga för mycket med tanke på omständigheterna så handlar det inte om flera månader tills lansering.

Med risk att låta som en papegoja så vill jag understryka att vi förstår hur viktig denna tjänst är för er och arbetar för att kunna slå på det snarast möjligt.

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

Fortfarande ingenting gällande esim för galaxy watch. Kompensera oss för guds skull! Ett är då säkert. Aldrig mera tre när bindningstid gått ut. Ni som var så duktiga på att säga samma sak om och om igen, varför är ni nu så tysta och inte ens ger ett svar? Är det möjligtvis för att ni inte kan stå för vad ni säger och era lögner? Sitter själv dock inte i sjön. Har fått ta ett till abb för att kunna köra esim för klockan vilket jag numera kör helt och hållet. Nu ligger mitt abb hos er vilande tills dess att jag kan säga upp skiten. Riktigt riktigt dåligt! Har aldrig varit med om liknande. Att man så totalt och konsekvent vägrar ge ett svar på en enkel fråga och istället sitter helt tyst och inte säger något är helt sjukt. Är det inte bättre att ni rent ut säger att ni inte kan leverera det ni lovat och stå för det? Tydligen inte. 

Användarnivå 1

Haha vilka banditer. 

Haft 3 i minst 6 år. 

Blir INTE 3 nästa gång kan jag säga. 

 

Principsak. 

Användarnivå 2

 

Det är faktiskt så att ni inte alls är transparenta mot era kunder. Ni anger inte någon som helst anledning till att det dröjer så, ni anger inget datum även om det är, enligt vad ni säger, nära förestående, Det finns ju ingen information på hemsidan att det är nära förestående, trots att det handlar om ett par veckor cirka. Hade det varit så nära som ni säger, hade det varit på hemsidan som en kommande tjänst nu. Detta kallar jag inte transparent. Jag tycker att ni är skyldiga era kunder att informera om fakta och inte några halvtaskiga bortförklaringar. Det räcker inte längre med att lägga huvudet på sned och pudla längre. Eller har Apple er i så hårt grepp.

Säg som det är. Det brukar hålla i längden

 

 

Hejsan@Unaben:slight_smile:

 

Jag förstår verkligen att du får den upplevelsen,  beklagar för det. Jag har dessvärre inga uppgifter om varför det faktiskt dröjer, utan precis som Erik skrev här ovan så bör det inte dröja mycket länge till. Jag ser absolut till att föra vidare din feedback internt gällande att kunna ge ut mer info framöver om liknande tillfällen - för vi vill inte skapa missnöje naturligtvis.

 

Håller tummarna om att det är här inom kort! :fireworks: Tack för ert tålamod!

Ja, så var vi där igen med huvudet på sned och en till pudel. Ni har snart en hel kennel. Det räcker inte med några klämkäcka saker om att ni är ledsna osv. Tala nu om vad som försenar detta. Det är klart att ni vet varför det dröjer. Vet ni inte det så har ni ganska mycket att jobba på avseende er internkommunikation. Dessutom har era kunder under resans gång fått olika svar från olika håll, både gällande tidsschemat och om tjänsten ska introduceras över huvud taget. Hade jag i mitt företag betett mig som ni gör mot era kunder, hade jag inte blivit så gammal på marknaden. Nu har oktober månad gått och vi har fortfarande inget besked om varför det finns förseningar och när tjänsten ska introduceras.

Svara