eSIM till Galaxy Watch

• 13 september 2018
  • 224 svar
  • 58453 visningar

Visa första inlägg

224 svar

Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?
Användarnivå 2
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!
Användarnivå 2

Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.Ja, det kommer att släppas.
Hur vet du det? Källa till den informationen?
Jag är moderator här på forumet, anställd på Tre och har fått bekräftat av källor här på bygget att en lansering kommer att ske.

Då vill jag bara få ur mig att ditt svar Jocke är ju inte bättre än någon av dina kollegors svar det senaste året. Det ni svarar från 3 är : "det kommer snart", "man jobbar på en lösning och det kommer inom en snar framtid" "det är nära nu" "man jobbar på en lösning men det finns ingen tidsplan" m.fl. till ditt svar nu "Ja, det kommer att släppas". Jag har sagt det förr och säger det igen, ni borde verkligen skämmas. På det sätt som 3 har hanterat detta gentemot sina kunder är verkligen under all kritik. När jag var i kontakt med ert Kundombud och delade med mig av ett axplock av de löften om nära släpp, och luddiga svar så svara dom därifrån att " man inte kan se att man har gått ut med ett datum" och tyckte då inte heller att man skött detta på ett småaktigt sätt mot sina kunder. Ni har verkligen lyckats med att få era kunder att gå från glädje, för att man har köpt en snygg klocka som inom kort kommer ha e-sim, till att vissa verkligen har valt att lämna er p.g.a riktigt dålig service, support och ärlighet i detta fall. Vi som än sålänge hänger kvar få glatt se på när operatör efter operatör släpper e-sim till Galaxy Watch medans ni jobbar på att få fram en lösning för detta. Tycker detta är så sjukt skumt och jag kan inte se logiken i varför det skulle ta så lång tid för ett företag i er storlek att lösa detta men jag är ju heller ingen tekniker inom detta område.

Långt inlägg från en trogen men smått besviken 3 kund
Användarnivå 1
Jag vill höja ett varningens finger att det inte verkar finnas någon gemensam ståndpunkt gällande lanseringsdatum för esim.
För jag var inne på Emporias 3Butik och frågade.
Gissa OM jag blev förvånad när personen sa att lanseringsdatumet är satt till någon vecka in i November.

Alltså jag påtalade att det står Oktober och det kunde han inte se i några system.
Så det låter som att olika datum fortfarande verkar florera internt hos TRE.
Jag tycker att det nu är dax för någon med befattning hos detta företag ställa sig och tala om vad som gäller och när vi kommer få det vi alla väntar på.
För nu är det enbart 3 som inte kommit till skott. Alla andra operatörer i Sverige har redan lanserat detta till sina kunder.
Jag kommer inte förlänga mina tjänster hos tre när de löper ut nästa gång.

Status på denna tre?

Hej!
Nu kommer den nya samsung galaxy Watch att börja säljas i Sverige inom kort. Jag är mycket sugen på att köpa en sådan med e-sim funktion. Jag undrar därför m 3 kommer att stödja den funktionen för samsung (jag vet att stöd för apple Watch finns redan).

MVH Veronika

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 7
Emblem +9
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)

Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!

Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!

Det blev den svarta 42mm varianten :)
Helnöjd med klockan, väntar ivrigt på stöd för e-SIM

/Roger
Användarnivå 1
Hej

Så fort Tre släpper funktionen kommer jag att köpa en klocka. Finns det någon uppdatering på när det kan ske?
Jag har också beställt en galaxy watch, under beställningen så frågade jag om det kommer att fungera via 4G när klockan kommer och jag kan använda den funktion direkt? Hans svar var att det skulle fungera utmärkt. Jag köpte mest klockan så jag kan använda den separat från mobilen. Hur lågt behöver vi vänta och det borde ligga på er att informera kunder som köpt klockan då ni kommer igång med tjänsten och inte att vi skall behöva kolla upp detta själva hela tiden.
På riktigt, hur går det? Har ni semester? Kanske dags att se över kompetensen om era utvecklare jobbat med det här i flera månader men bara står och stampar.
Användarnivå 1
Köpte en klocka idag eftersom Tele2 annonserar stöd för esim mot Samsung i sitt nät från 1 januari.
Har Tre inte lyckats att lösa detta så byter jag operatör när min bindningstid går ut sista februari. Trist om det blir så då jag varit kund sen Tre startade 2003, mycket beroende på att de alltid lett tekniken. Hanteringen av esim har dock varit en besvikelse och tystnaden gör att jag inte kommer att tveka om att byta leverantör för att få igång klockan
Användarnivå 1
Tele 2 lanserar stöd för esim i galaxy watch den 1/1
Användarnivå 1
Emblem
Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤️❤️peace love and understanding ❤️❤️ god jul På er❤️❤️

Jag förstår delvis den frustrerade andan i trådarna (som är ett gäng nu) angående E-Sim till Galaxy Watch. Men, faktum kvarstår att inte heller Tele2 lanserat e-sim den 1/1 som en rad personer pratat om. Vid min kontakt med Tele2 så kan man inte lämna mer information än att e-sim kommer att släppas någon gång under Januari. Man specificerar alltså inte något specifikt datum och inte heller till vilka enheter man har för avsikt att stödja initialt.

Vi får helt enkelt samla oss en smula och vänta.
Användarnivå 4
Emblem +10
Halloj alla! 👋🏻

Det är många som sitter och väntar spänt på lanseringen, så även jag! 🕵🏼

Vi vill släppa det så snabbt det bara går, men det är vissa detaljer som behöver falla på plats innan vi kan släppa det till kunderna. Vi vill inte släppa det, innan funktionen är så smidig och bra som möjligt.

Anledningen till att vi inte kan sätta ett datum för lansering är helt enkelt på att vi inte har ett klart datum i dagsläget. Vi vill inte ge kunder som väntar på detta falska förhoppningar och slänga ut ett datum redan nu.

Så snart vi har någon mer information, kommer vi självklart att lägga upp detta här på forumet och även i denna tråd! 😊
Användarnivå 1
Kolla den här länken...

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/

Nu har en konkurrent släppt det i Norge och Sverige kommer snart
Förlåt, men kommentarer av typen "... och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth" känns inte så konstruktiva och gör nog mer skada än nytta. Själva poängen är att klockan inte tarvar en mobiltelefon inom en radie på fem meter, det råkar vara ett av dess största mervärden och åtminstone för mig det bärande argumentet till att skaffa den. Det vill säga, så länge operatören lyckas erbjuda den relevanta tjänsten. Uttalandet riskerar att tolkas som "var nöjda med det ni har". Jag använder för egen del blåtandsfunktionen PÅ GRUND AV att Tre inte får det att fungera, i annat fall hade blåtand varit avstängt på mobilen.
Användarnivå 1
För att väcka tråden till liv igen, undrar jag likt föregående talare om det numera finns ett datum för esim till samsung watch att meddela?

Jag chattade med en Brianna från er kundtjänst idag och hon sa att det inte finns ett datum och att OM tre ens släpper esim till samsung får kunderna reda på det via tv och sociala medier.

stämmer det att det numera inte ens är säkert om tre överhuvudtaget kommer släppa esim till samsung watch?

tacksam för svar!
Användarnivå 6
Emblem +10
Hej, e-sim bygger väldigt mycket mjukvarusystem och region-känsligt.
samsungs mjukvara måste stödja vissa bandbredden osv .
Som jag förstått det är det inte bara att ”Flip a switch”
utan det är en hel del jobb bakom och om inte stödet från OS finns så blir det svårare. Men det är på gång. Så inte en alltför avlägsen framtid borde det finnas. Men jag har ingen aning om något egentligen.

Förutom just att det är regions-könsligt inom operativsystem. Och att då utvecklarna (dvs android/Google/samsung) måste lösa sitt först.
Jag tror det stämmer inte att Google/Samsung behöver fixa nåt.
Android Pie är ute till Samsung lurarna(S8 och nyare) och också klockan har fått en uppdatering häromdagen(4.0.0.1 som var ingen säkerhetsuppdatering)
Esim finns redan till Galaxy Watch i Norge, Finland och Tyskland mm Jag tror inte att det finns något Google eller Samsung fixar speciellt för Sverige. Marknaden är alldeles för lite.
Det är närmare nånchalans eller något annat hos de svenska operatörerna.
Troligen är det enda som behöva fixas i någon mjukvara operatörernas hemsidor och billingsystem att man äntligen kan beställa esim.
Och så klart kundservice folk behöver också träning.
Största anlednigen är nog att slipsarna och marketing folk inte fattar vad det handlar om och inte vet hur de ska sätta priset och marknadsföra allt.

Man känner sig lite som i en tredje världs land när man ser att det går mer framåt i flera länder runtomkring.
j men frågan nu var juh vad ni skulle göra för oss som ni fått känna sig lurade av er?
Esim till klockan är inget att vänta på.
Har apple watch idag och var standalone när jag
glömde mobilen hemma.
Batteriet dog bara efter 5 timmar och jag hade bara kollat vad klockan är😈😈

Helt onödigt svar, då det inte gäller Apple watch. Du har ju ingen aning om hur någon annan använder sin klocka, vilket inte heller spelar någon roll.
Klockan salufördes med försäkran att den skulle gå att använda "stand alone" och då är det ju upp till tre att uppfylla sin del.
För övrigt laddar jag min Samsung klocka var fjärde dag, var tredje om jag använder den mycket.
Användarnivå 6
Emblem +10
Hej, i dagsläget så stödjer inte 3 e-sim galaxy Watch.
förstår känslan av frihet från mobil man vill uppnå. Skulle nog gissa på att det kommer komma
information kring enheter som får
stöd för e-sim
fortlöpande under året. Det är fortfarande en teknik som kräver sitt jobb. Och olika enheter samt länder kräver ibland olika mjukvaru-stöd osv.
Ja nu kom det mail från Samsung att Telenor har esim till Galaxy Watch.
Vad händer Tre???
Tre, hej då... Telenor år först med stöd till galaxy watch esim...

Svara