eSIM till Galaxy Watch

• 13 september 2018
  • 224 svar
  • 58611 visningar

Visa första inlägg

224 svar

Hej nu undrar man igen hur det går, hur kommer det sig att Telenor lyckats men inte ni? Eller är det som andra säger att Apple har köpt rättigheterna hos er? Det enda jag vet är att det suger. Och hur blir vi kompenserade för detta, eller skall alla kanske byta till Telenor?
Användarnivå 2
Vi är många som har undrat samma sak under lång tid. Nu har Telenor släppt e-sim till Galaxy Watch så hur långt efter ska vi 3 kunder behöva vänta?
Användarnivå 3
Emblem +9
Nu har telenor lanserat esim till galaxy watch. När ska tre haka på samma spår? Ovanligt tyst från tre som annars brukar vara tidiga med nya lanseringar. Om ni inte avser att lansera detta så borde ni vara transparenta med det också.

Vi jobbar på med att lansera stöd för eSIM till Galaxy Watch. Vi hoppas att kunna återkomma med ett datum inom en snar framtid. 🙂
Fick idag ett mejl att esim till Galaxy watch nu finns hos Telenor.
Nu är sommaren i antågande, fram med mtb cykeln sticka ut i skogen ta en svöng till jörvsö å köra Downhill. Fan va smidigt att inte behöva ha med telefonen å riskera å smasha den nör man rotar å ändå kunna ha en viss säkerhet o kontakt med omvärlden om något går fel, tack vare Galaxy watch o esim. Men tji fick man för man har abonnemang hos Tre. Vad händer?
Funderar på att byta till Telenor för det är NU jag behöver det.
./Gunnar
Till: niiveus
Moderator

""Då vi inte gått ut med någon bekräftat datum när vi kan komma att lansera stöd för eSIM till Galaxy Watch kommer inte heller någon kompensation att utfärdas.""

Och hur gör ni i mitt fall där säljare lovat att klockan skall fungera med e sim så fort jag har fått hem den? Nu är det mer en 6 månader senare och ingenting, jag vill skicka in klockan och ha en total kompensation av det hela.
Har tidigare försökt att prata med er om detta men ni avfärdade detta.
Användarnivå 3
Emblem +9
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?

Halloj! Jag flyttade ditt ämne till en redan befintlig gällande eSIM till Galaxy Watch. Just nu inget nytt, vi kommer uppdatera alla så snart vi har ny information gällande eSIM till Galaxy Watch och när det kan komma.
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥
Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿
Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣
Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Avkastningen hade varit bättre om de hade levererat e-sim i tid. Många är ute efter klockan just pga e-sim. Jag är ex tre kund. Ska bara ha de så länge jag inte avbetalad mobilen. Sen aldrig titta tillbaka.
Ni har jobbat med detta länge nu, är det så att era konkurrenter har bättre kompetens/resurser när det gäller ny teknik? Eller vad är problemet?

Har själv fått många svar från säljare att de jobbar på det och att det kommer ut snart!
Det saknas verkligen transparens med era kunder som verkligen gillar era tjänster och lägger både tid och pengar på er. Är det så att Tre inte vill ha bra relation med sina kunder?

Önskar att produktägaren skriver ett uttal om vad det som gör att det tar så lång tid.
Har de börjat utvecklingen?
Är det lågprioriterat?
Kommer det överhuvud taget att lanseras?
Ska man förvänta sig lika lång tid på andra "nya" produkter som Tre börjar sälja?
Användarnivå 3
Helt ynkligt att ett företag av tres storlek inte ens kan ge upplysning om man överhuvudtaget avser eSim för Samsungs watch dvs inte bara IOS utan även Android.
Har varit kund i många år, men nu börjar det bli dags att byta operatör!
Chopper
Användarnivå 2
Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.
Snälla Tre, svara på denna enkla fråga!!!!!!!!
Användarnivå 5
Emblem +10
@Micke74

Jag är verkligen ledsen att lansering av e-SIM har dragit ut på tiden. Såklart är det väsentligt för oss som operatör att kunna hänga på de allra senaste funktionerna och tjänsterna. e-SIM till Galaxy Watch kommer att komma. Var så säker på det.
Användarnivå 1

Nu börjar det detta bli parodiskt. För 8 dagar sedan skrives moderatorn att det kommer om ungefär två veckor. Dvs en vecka kvar nu och ingen info från Tre.

Tre talar också om att man vill vara transparanta men det lyckas ju så där om man inte tycker en mussla är transparent.

Skärpning nu

Användarnivå 2

Ring Telia och fråga hur man gör :joy:

Kan man köra enbart klockan till ni löser detta, eller är det också för svårt?

Användarnivå 1

Har du någon ny status på detta @Jocke vi börjar vara rätt trötta på att vänta.

Håller med. Uppdaterar denna tråd varje dag för mer info.

Användarnivå 2

Ringde och pratade med deras support som försökte skaffa information och påstod att deras produktansvarige säger att de aldrig lovat några datum alls och att de inte vet när det blir klart men "jobbar på det". Suck.

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?

Det är precis just vad jag menar.

Den lösning och det stöd 3 har tagit fram var specifikt för Apple Watch.

Givetvis kan de nyttja kunskap från denna process för att bygga upp liknande stöd för eSIM i exempelvis Galaxy Watch men det finns ingen information om ett sådant stöd än.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Simon!

Det kommer när utvecklarna har vecklat ut tillräckligt och enligt svaret här så ska det inte vara alltför länge tills dess, men något definitivt lanseringsdatum för stöd av eSIM för Galaxy Watch har inte presenterats än.

Det blir helt enkelt att stå ut ett litet tag till. : )
Hej,

Okej, ja då får vi hoppas på positiva nyheter inom det snaraste. Tack!

Mvh Hasse
När börjar ni med esim till samsungs klockor?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jennie!

Enligt svaret vi fick här för lite drygt 1 dag sedan finns det i dagsläget inget specificerat lanseringsdatum, men utvecklarna jobbar på att ta fram eSIM-stöd även för Samsung Galaxy Watch.

Håll lite koll på tråden ovan för vår community manager Erik sa att han skulle återkoppla med besked där så snart han hör något nytt.
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... 🙂

Svara