När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Hej!
Nu kommer den nya samsung galaxy Watch att börja säljas i Sverige inom kort. Jag är mycket sugen på att köpa en sådan med e-sim funktion. Jag undrar därför m 3 kommer att stödja den funktionen för samsung (jag vet att stöd för apple Watch finns redan).

MVH Veronika

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Cissi!

Tre har redan lanserat stöd för eSIM i samband med att man började försäljningen av Apple Watch Series 3.

När det gäller Samsung Galaxy Watch så fanns det för drygt en halv månad sedan ingen information om beslut i den frågan och jag har inte sett någon uppdatering än.
Galaxy Watch
Användarnivå 2
Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?


Det är precis just vad jag menar.

Den lösning och det stöd 3 har tagit fram var specifikt för Apple Watch.

Givetvis kan de nyttja kunskap från denna process för att bygga upp liknande stöd för eSIM i exempelvis Galaxy Watch men det finns ingen information om ett sådant stöd än.
Hej, nu har jag köpt en galaxy watch med e-SIM funktion och frågade när jag beställde om det skulle funka när klockan levererades, svaret från försäljaren då va ja det kommer att funka. Nu har klockan kommit och det funkar inte, så min fråga är kommer det att funka och när kommer det att funka?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 7
Emblem +10
Varmt välkommen till 3Community @Tekgirl och grattis till din nya klocka! Den är otroligt snygg måste jag säga. 😃
Våra utvecklare jobbar för fullt för att få det att fungera, tyvärr har jag inget exakt datum men av det jag hört så ska det inte dröja allt för länge. Ledsen att du har fått annan information av min kollega. 😥
Tack @Erik... Ja visst är klockan snygg, bara älskar den.
Vad bra att ni jobbar på det, då blir jag glad.
Ja lite tråkigt när någon säger att det skall funka och så gör det inte det, men huvudsaken är att ni jobbar på det och hoppas det funkar snart.
Vänliga hälsningar
Hej!
En fråga till om eSim / Samsung Galaxy Watch. Jag har försökt prata med flertalet hos er telefon support, men ingen verkar har fått information vad eSim enns är förnågot och att det just betyder embedded/inbyggt. Ni har ju denna informationen på eran hemsida. Jag har inskaffat mig en Samsung Galaxy Watch och skulle vilka programera dess eSim så att den fungerar med mitt nuvarande telefon abonemang hos er.

Jag ser att ni kan hantera eSim då ni säljer Apple watch som även den har eSim, plus att ni har anonserat på eran hemsida just att ni säljer just Samsung Galaxy Watch med eSim:
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/samsung-galaxy-watch/

Så kan ni hantera min Samsung Galaxy Watch eller har ni något special deal med Apple och bara hanterar deras eSim?

Kolla på Samsungs hemsida:
https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch/esim/

Där ser ni att inga leverantörer verkar kunna hantera eSim just nu, så nog rätt smart att vara först på den bollen. eSim är ingen fluga, då mobiltillverkare vill komma ifrån att behöva ha luckor som behövs vattentätas på deras mobiler, dvs extra risk att ha ett traditionellt SIM kort som dom även behöver se till att bli vattentät.

PS: Hoppas ni är snabbast på bollen!

//Mvh Sanna
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!
En fråga till om eSim / Samsung Galaxy Watch. Jag har försökt prata med flertalet hos er telefon support, men ingen verkar har fått information vad eSim enns är förnågot och att det just betyder embedded/inbyggt. Ni har ju denna informationen på eran hemsida. Jag har inskaffat mig en Samsung Galaxy Watch och skulle vilka programera dess eSim så att den fungerar med mitt nuvarande telefon abonemang hos er.


Hej!

Enligt svar från @Erik som finns här, så finns inget exakt datum ännu - men 3 jobbar på att få igång det så snart som möjligt! Esim är ju riktigt smidigt och spännande, tror att vi kommer få se mycket mer av det inom en snar framtid 🙂
När kommer esim till galaxy watch?


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Simon!

Det kommer när utvecklarna har vecklat ut tillräckligt och enligt svaret här så ska det inte vara alltför länge tills dess, men något definitivt lanseringsdatum för stöd av eSIM för Galaxy Watch har inte presenterats än.

Det blir helt enkelt att stå ut ett litet tag till. : )
Talade med någon på er support som sa att ni är den enda operatören som stöder e-Sim, när vi pratade om Samsung Galaxy Watch. Stämmer det, är det igång nu? Har läst tidningsartiklar och tester som skriver att ingen i Sverige har detta ännu. Vad är sant?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hasse!

Det som är sant är att Tre idag har stöd för eSIM gällande Apple Watch och att utvecklarna arbetar med att ta fram motsvarande stöd för Samsung Galaxy Watch.

Jag har hittills inte sett någon information om att det stödet ska ha blivit lanserat.

Enligt det svar som lämnades här för dryga tre veckor sedan pågår i alla fall arbetet med utvecklingen.

@Erik har du någon uppdatering gällande lansering av ovanstående stöd?
Hej Tristan!

Tack för ditt svar, ja jag har sett tidigare svar i detta community. Talade då på telefon med någon hos er som sa att det skulle vara klart även till Samsung, men det kan ju ha varit fel uppgifter.

Hoppas på lansering snarast, då det är av vikt för mig om jag nu köper en klocka via er.

Mvh Hasse
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @HasseS och varmt välkommen till 3Community! Det är en plats där våra kunder kan hjälpa varandra med generella frågor men inte minst diskutera allt som rör den mobila världen. ☺️

@Tristan, jag kollade med mina kollegor och har dessvärre inget nytt att berätta förutom att det går framåt. Uppdaterar er så fort vi vet något mer!
Hej,

Okej, ja då får vi hoppas på positiva nyheter inom det snaraste. Tack!

Mvh Hasse
När börjar ni med esim till samsungs klockor?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jennie!

Enligt svaret vi fick här för lite drygt 1 dag sedan finns det i dagsläget inget specificerat lanseringsdatum, men utvecklarna jobbar på att ta fram eSIM-stöd även för Samsung Galaxy Watch.

Håll lite koll på tråden ovan för vår community manager Erik sa att han skulle återkoppla med besked där så snart han hör något nytt.
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... 🙂
Hej @Erik, Hur går det med utvecklingen? Nu har det gått över en månad
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Erik, Hur går det med utvecklingen? Nu har det gått över en månad

Det sista jag hörde var att det jobbas för fullt med det, låt mig prata med utvecklarna så hör jag av mig direkt efter det, senast måndag. 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)

Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!
Nån som har en aning om när Samsungs esim ska komma igång? Väntar med spänning på att köpa nya klockan med den funktionen. Men så fort man ringer kundtjänst får man bara "inom en månad eller så" till svar...Detta var två månader sen...

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Erik, Hur går det med utvecklingen? Nu har det gått över en månadDet sista jag hörde var att det jobbas för fullt med det, låt mig prata med utvecklarna så hör jag av mig direkt efter det, senast måndag. 🙂


Har kikat och vi har dessvärre inget datum ännu. 😞
Min klocka funkar också...förutom esim:et då ^^

Men om ni inte löser detta snart så lär ni ju få ett gäng sura kunder och det är ju oss ni lever på...! Klockan är inte gratis och just nu är det som att ni säljer en mobil som varken går att ringa eller sms:a på...!

Men om det inte löser sig snart kommer folk då kunna lämna tillbaka klockan eller kompenserar ni väntetiden då ni inte löst detta "snart". Jag bara undrar för jag är väldigt nöjd me klockan såhär långt:)

Tack på förhand

Svara