Besvarat

eSIM till Galaxy Watch

  • 13 september 2018
  • 162 svar
  • 44137 visningar


Visa första inlägg

162 svar

Det känns lite udda att det dels inte finns någon deadline, dels att det dröjt nio månader från lanseringen och att det ännu inte finns något svar från Tre. Tyvärr litade jag på försäljaren när han sa att det kommer när som helst.


Det är klart det finns. Och jag är helt övertygad om att supporten vet vad som är problemet men de får itne säga något.

Men ja man blir ordentligt irriterad när 3s säljare säger att ja de kommer komma närsomhelst för 1 år sen o så fortfarande ingenting. De e ju nästan som man vill försöka bryta kontraktet på något sätt genom mass klagomål till konsumentombudsmannen. Jag har alltid gillat Tre men efter dehär har jag ändrat min uppfattning. Såhär sköter man inte en lansering av en ny tjänst och man ljuger inte kunderna rakt i ansiktet.

Dax att flytta hela familjen från tre till något annat!
Till: niiveus
Moderator

""Då vi inte gått ut med någon bekräftat datum när vi kan komma att lansera stöd för eSIM till Galaxy Watch kommer inte heller någon kompensation att utfärdas.""

Och hur gör ni i mitt fall där säljare lovat att klockan skall fungera med e sim så fort jag har fått hem den? Nu är det mer en 6 månader senare och ingenting, jag vill skicka in klockan och ha en total kompensation av det hela.
Användarnivå 3
Emblem +9
Hejsan @CTVredvirus!

Det är i sånt fall ett annorlunda fall. Tre har inte gått ut med något datum när eSIM till Galaxy Watch kommer att lanseras, och om du har vid köptillfället fått felaktig information är det något som vi behöver utreda med dig. Jag rekommenderar att du mejlar in så detaljerat du kan vad som skedde för köptillfället till kundservice för att få vidare hjälp med det.
Har tidigare försökt att prata med er om detta men ni avfärdade detta.
Till alla er 3kunder som precis som jag köpt Galaxy Gear3 smart watch itron att esim skulle komma under början av 2019 men som fortfarande väntar, så kan jag berätta att Telenor lyckats med det som 3 verkar ha så svårt för.
Hos Telenor finns det som tillvalstjänst. Priset ät 49kr i månaden. Så man kanske ska lämna 3 och gå över till Telenor? Är vi många som gör dem uppmärksamma så kanske 3 äntligen får tummarna loss och börjar leverera vad det lovat så länge!
Jag skulle kort och gott vilja påstå att det är dags för er att lösa detta nu Tre.
Det har tagit löjligt lång tid jämfört med liknande lösning gällande Apple watch och ni går ut hårt i er marknadsföring för Samsung och Galaxy watch.
Att sälja produkter med avbetalningsmöjligheter kräver nästan att full funktionalitet skall finnas tillgänglig.
Jag använder en Apple watch med LTE med min iPhone men väntar på att kunna använda min Galaxy watch på samma sätt för det är otroligt smidigt.

Att åtminstone ge en tidsram för när tjänsten kan bli tillgänglig bör i detta skede vara en självklarhet.
Att ni inte ens vill ge oss detta bådar inte gott.
Som någon skriver, Telenor har löst det. Då skall det också vara löst på ert håll. Ni är en stor drake med mycket muskler. Agera nu därefter.

Mvh Olof

(Trogen kund sedan 12 år tillbaka)
Hej,

När lanserar ni eSim till Samsung galaxy watch? möjligt med någon information eller behöver man byta operatör?

Redigerat - Flyttad till redan befintlig tråd
Användarnivå 3
Emblem +9
När lanserar ni eSim till Samsung galaxy watch? möjligt med någon information eller behöver man byta operatör?

Hejhej!

Jag flyttade din topic till denna redan befintliga tråd. Gällande din fråga har vi inget datum i dagsläget - men vi hoppas på att kunna återkomma med ett datum inom snar framtid.
Haha, är det här på riktigt?! Jag har, precis som så många andra här fått höra att tre skulle lansera eSIM för galaxy watch. Detta var anledningen till att jag köpte klockan. Såväl samsung som tre meddelade under telefonsamtal med respektive kundtjänst att detta skulle vara löst i NÄRTID. Jag såg i samband med inköpet att det var "under utveckling" och har släppt pucken sedan ett halvår tillbaka.

Nu när jag går in och kikar status igen så verkar det inte hänt någonting och informationen kring eSIM och galaxy watch är borta från hemsidan.

Nej detta sänker förtroendet för tre i botten på nytt. Riktigt B!
Blir så trött.....Köpte min Galaxy Watch 46mm för 6 månadet sedan!

När jag köpte den så var det med anledning av att TRE marknadsförde den med möjlighet till e-sim.

Säljaren sa att e-sim från TRE var på gång till klockan och vi talade då om enstaka veckor till någon månad! Detta var som sagt 6 månader sedan.

Ni har nu e-sim till diverse plattor och Apple Watch, men jag sitter fortfarande och väntar på det till min Galaxy Watch.

Telenor har nu släppt e-sim till Galaxy Watch.

Som jag ser det så har TRE sålt klockan till mig under falska premisser, och jag kommer kräva mina pengar tillbaka och byta operatör, troligen till Telenor.
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?
Användarnivå 3
Emblem +9
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?

Halloj! Jag flyttade ditt ämne till en redan befintlig gällande eSIM till Galaxy Watch. Just nu inget nytt, vi kommer uppdatera alla så snart vi har ny information gällande eSIM till Galaxy Watch och när det kan komma.

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings