eSIM till Galaxy Watch

  • 13 september 2018
  • 224 svar
  • 58611 visningar


Visa första inlägg

224 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
❕

Det gick sådär med det lanseringsdatumet också verkar det som, eller har jag fel?

 

Jag längtar också efter lanseringen av esim men nu så är inte oktober riktigt över ännu. Det är några dagar kvar trots allt. 

❕

Det gick sådär med det lanseringsdatumet också verkar det som, eller har jag fel?

 

Jag längtar också efter lanseringen av esim men nu så är inte oktober riktigt över ännu. Det är några dagar kvar trots allt. 

Tänkte mest på den här informationen: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-till-galaxy-watch-2899#post10090 

Användarnivå 6
Emblem +10

@Implosion förståe, ja hade missat det inläget. Men på gång fortfarande!

Kommer bli sjukt najs när det väl kommer 

Användarnivå 2

Några nyheter om när vi får Esim till Samsungs klockor?

Användarnivå 3
Emblem +4

Några nyheter om när vi får Esim till Samsungs klockor?

Tjena @Samuelb!

Dessvärre har jag inga uppgifter om exakt när det kommer. Det var planerat nu i Oktober, men blev tyvärr uppskjutet. Det ska dock inte röra sig om månader, utan mer om veckor - så snart så! :wink:

Användarnivå 2

Något verkar ni gjort för nu på morgonen gick det slå på från klockan/appen. Däremot tog det död på simkortet i mobilen så nu går alla samtal direkt till klockan och mobilens kort verkar helt dött... Försöker få tag i er telesupport för att få hjälp.

Användarnivå 6
Emblem +10

Något verkar ni gjort för nu på morgonen gick det slå på från klockan/appen. Däremot tog det död på simkortet i mobilen så nu går alla samtal direkt till klockan och mobilens kort verkar helt dött... Försöker få tag i er telesupport för att få hjälp.

Hej, du kan alltid Aktivera ditt mobil-sim på mitt3….Så du behöver inte kontakta supporten. Det finns under abonnemangsdetaljer så kan du alltid aktivera ditt nuvarande sim. 

:) Jag testade samma förra veckan. Fungerar bra!  

Användarnivå 2

@Chipsgeneralen  lyckades du få det att fungera med både mobilen och klockan till slut? För mig gick allt tillbaka till mobilen igen när de aktiverade mitt SIM i mobilen.

Användarnivå 6
Emblem +10

Hej', nej för det är ju ett och samma sim. Eftersom du bara kan ha ett aktivt per abonnemang.

Användarnivå 2

@Chipsgeneralen men för Apple watch är ju processen typ samma men där får man ju nån slags klon som funkar på båda. Borde vara typ samma modell för Samsung nu när de löst så man kan jacka upp ett Esim. 

Användarnivå 6
Emblem +10

@Chipsgeneralen men för Apple watch är ju processen typ samma men där får man ju nån slags klon som funkar på båda. Borde vara typ samma modell för Samsung nu när de löst så man kan jacka upp ett Esim. 

 

Ja men det är just det som är skillnaden nu. Att den verkar inte klona, det är väl det som Samsung och tre försöker jobba fram en lösning på. 

Användarnivå 5
Emblem +10

Status på denna tre?

 

Det finns ingen ny information att gå ut med än den som skrev senast i tråden, tyvärr. 

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Cissi!

Tre har redan lanserat stöd för eSIM i samband med att man började försäljningen av Apple Watch Series 3.

När det gäller Samsung Galaxy Watch så fanns det för drygt en halv månad sedan ingen information om beslut i den frågan och jag har inte sett någon uppdatering än.
Galaxy Watch
Användarnivå 2
Hej igen.
Menar du att även fast Tre har lanserat eSIM så kommer det inte att fungera på Galaxy watch?
Hej, nu har jag köpt en galaxy watch med e-SIM funktion och frågade när jag beställde om det skulle funka när klockan levererades, svaret från försäljaren då va ja det kommer att funka. Nu har klockan kommit och det funkar inte, så min fråga är kommer det att funka och när kommer det att funka?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 7
Emblem +9
Varmt välkommen till 3Community @Tekgirl och grattis till din nya klocka! Den är otroligt snygg måste jag säga. 😃
Våra utvecklare jobbar för fullt för att få det att fungera, tyvärr har jag inget exakt datum men av det jag hört så ska det inte dröja allt för länge. Ledsen att du har fått annan information av min kollega. 😥
Tack @Erik... Ja visst är klockan snygg, bara älskar den.
Vad bra att ni jobbar på det, då blir jag glad.
Ja lite tråkigt när någon säger att det skall funka och så gör det inte det, men huvudsaken är att ni jobbar på det och hoppas det funkar snart.
Vänliga hälsningar
Hej!
En fråga till om eSim / Samsung Galaxy Watch. Jag har försökt prata med flertalet hos er telefon support, men ingen verkar har fått information vad eSim enns är förnågot och att det just betyder embedded/inbyggt. Ni har ju denna informationen på eran hemsida. Jag har inskaffat mig en Samsung Galaxy Watch och skulle vilka programera dess eSim så att den fungerar med mitt nuvarande telefon abonemang hos er.

Jag ser att ni kan hantera eSim då ni säljer Apple watch som även den har eSim, plus att ni har anonserat på eran hemsida just att ni säljer just Samsung Galaxy Watch med eSim:
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/samsung-galaxy-watch/

Så kan ni hantera min Samsung Galaxy Watch eller har ni något special deal med Apple och bara hanterar deras eSim?

Kolla på Samsungs hemsida:
https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch/esim/

Där ser ni att inga leverantörer verkar kunna hantera eSim just nu, så nog rätt smart att vara först på den bollen. eSim är ingen fluga, då mobiltillverkare vill komma ifrån att behöva ha luckor som behövs vattentätas på deras mobiler, dvs extra risk att ha ett traditionellt SIM kort som dom även behöver se till att bli vattentät.

PS: Hoppas ni är snabbast på bollen!

//Mvh Sanna
Användarnivå 7
Emblem +12
Hej!
En fråga till om eSim / Samsung Galaxy Watch. Jag har försökt prata med flertalet hos er telefon support, men ingen verkar har fått information vad eSim enns är förnågot och att det just betyder embedded/inbyggt. Ni har ju denna informationen på eran hemsida. Jag har inskaffat mig en Samsung Galaxy Watch och skulle vilka programera dess eSim så att den fungerar med mitt nuvarande telefon abonemang hos er.


Hej!

Enligt svar från @Erik som finns här, så finns inget exakt datum ännu - men 3 jobbar på att få igång det så snart som möjligt! Esim är ju riktigt smidigt och spännande, tror att vi kommer få se mycket mer av det inom en snar framtid 🙂
När kommer esim till galaxy watch?


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Talade med någon på er support som sa att ni är den enda operatören som stöder e-Sim, när vi pratade om Samsung Galaxy Watch. Stämmer det, är det igång nu? Har läst tidningsartiklar och tester som skriver att ingen i Sverige har detta ännu. Vad är sant?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hasse!

Det som är sant är att Tre idag har stöd för eSIM gällande Apple Watch och att utvecklarna arbetar med att ta fram motsvarande stöd för Samsung Galaxy Watch.

Jag har hittills inte sett någon information om att det stödet ska ha blivit lanserat.

Enligt det svar som lämnades här för dryga tre veckor sedan pågår i alla fall arbetet med utvecklingen.

@Erik har du någon uppdatering gällande lansering av ovanstående stöd?
Hej Tristan!

Tack för ditt svar, ja jag har sett tidigare svar i detta community. Talade då på telefon med någon hos er som sa att det skulle vara klart även till Samsung, men det kan ju ha varit fel uppgifter.

Hoppas på lansering snarast, då det är av vikt för mig om jag nu köper en klocka via er.

Mvh Hasse
Användarnivå 7
Emblem +9
Hej @HasseS och varmt välkommen till 3Community! Det är en plats där våra kunder kan hjälpa varandra med generella frågor men inte minst diskutera allt som rör den mobila världen. ☺

@Tristan, jag kollade med mina kollegor och har dessvärre inget nytt att berätta förutom att det går framåt. Uppdaterar er så fort vi vet något mer!

Svara