När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Ni har jobbat med detta länge nu, är det så att era konkurrenter har bättre kompetens/resurser när det gäller ny teknik? Eller vad är problemet?

Har själv fått många svar från säljare att de jobbar på det och att det kommer ut snart!
Det saknas verkligen transparens med era kunder som verkligen gillar era tjänster och lägger både tid och pengar på er. Är det så att Tre inte vill ha bra relation med sina kunder?

Önskar att produktägaren skriver ett uttal om vad det som gör att det tar så lång tid.
Har de börjat utvecklingen?
Är det lågprioriterat?
Kommer det överhuvud taget att lanseras?
Ska man förvänta sig lika lång tid på andra "nya" produkter som Tre börjar sälja?
Hej, när är det planerat att Esim ska komma till Samsung Galaxy Watch? Senaste svaret jag hittade från er var ungefär 8 månader sedan.. har ni nåhon ny uppdatering på hur situationen ser ut idag?
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej, när är det planerat att Esim ska komma till Samsung Galaxy Watch? Senaste svaret jag hittade från er var ungefär 8 månader sedan.. har ni nåhon ny uppdatering på hur situationen ser ut idag?

Hej @Panda! Jag flyttade ditt inlägg till en redan befintlig tråd som berör ämnet. Tyvärr har vi i dagsläget inte någon mer information, men när vi vet mer kommer vi att uppdatera det i denna tråd.

Jag beklagar verkligen att väntan är så pass lång och önskar verkligen jag hade något tydligare att förmedla just nu.
Användarnivå 3
Helt ynkligt att ett företag av tres storlek inte ens kan ge upplysning om man överhuvudtaget avser eSim för Samsungs watch dvs inte bara IOS utan även Android.
Har varit kund i många år, men nu börjar det bli dags att byta operatör!
Chopper
3 är sena. Telia har redan eSIM till Samsung Galaxy Watch. Se info: https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/esim
Nu börjar det bli pinsamt för TRE, att man inte kan lösa detta eller att komma med relevant information i ärendet.
Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.
Användarnivå 2
Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.
Snälla Tre, svara på denna enkla fråga!!!!!!!!
Hej!
Undrar när det släpps e-sim till Samsung? Frågan väcktes för 11 månader. Fortfarande inga nyheter?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
Användarnivå 5
Emblem +10
Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.

Ja, det kommer att släppas.

Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.Ja, det kommer att släppas.


Hur vet du det? Källa till den informationen?
Användarnivå 5
Emblem +10


Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.Ja, det kommer att släppas.
Hur vet du det? Källa till den informationen?


Jag är moderator här på forumet, anställd på Tre och har fått bekräftat av källor här på bygget att en lansering kommer att ske.
Användarnivå 2



Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.Ja, det kommer att släppas.
Hur vet du det? Källa till den informationen?
Jag är moderator här på forumet, anställd på Tre och har fått bekräftat av källor här på bygget att en lansering kommer att ske.


Då vill jag bara få ur mig att ditt svar Jocke är ju inte bättre än någon av dina kollegors svar det senaste året. Det ni svarar från 3 är : "det kommer snart", "man jobbar på en lösning och det kommer inom en snar framtid" "det är nära nu" "man jobbar på en lösning men det finns ingen tidsplan" m.fl. till ditt svar nu "Ja, det kommer att släppas". Jag har sagt det förr och säger det igen, ni borde verkligen skämmas. På det sätt som 3 har hanterat detta gentemot sina kunder är verkligen under all kritik. När jag var i kontakt med ert Kundombud och delade med mig av ett axplock av de löften om nära släpp, och luddiga svar så svara dom därifrån att " man inte kan se att man har gått ut med ett datum" och tyckte då inte heller att man skött detta på ett småaktigt sätt mot sina kunder. Ni har verkligen lyckats med att få era kunder att gå från glädje, för att man har köpt en snygg klocka som inom kort kommer ha e-sim, till att vissa verkligen har valt att lämna er p.g.a riktigt dålig service, support och ärlighet i detta fall. Vi som än sålänge hänger kvar få glatt se på när operatör efter operatör släpper e-sim till Galaxy Watch medans ni jobbar på att få fram en lösning för detta. Tycker detta är så sjukt skumt och jag kan inte se logiken i varför det skulle ta så lång tid för ett företag i er storlek att lösa detta men jag är ju heller ingen tekniker inom detta område.

Långt inlägg från en trogen men smått besviken 3 kund
Användarnivå 5
Emblem +10
@Micke74

Jag är verkligen ledsen att lansering av e-SIM har dragit ut på tiden. Såklart är det väsentligt för oss som operatör att kunna hänga på de allra senaste funktionerna och tjänsterna. e-SIM till Galaxy Watch kommer att komma. Var så säker på det.
Användarnivå 7
Emblem +10
❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.
Användarnivå 2
About fucking time! 😛
Hallelujah!
❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.


Toppen! 👌😀
Användarnivå 1
Vad kommer det kosta?
Användarnivå 7
Emblem +10
Vad kommer det kosta?

I skrivande stund har vi inga detaljer rörande tjänsten men det kommer mer information närmare/vid lansering av "Galaxy Watch anslutning". ☺️
Användarnivå 1
Fantastiska nyheter! Det var verkligen på tiden. Jag var på vippen att byta till en annan operatör på grund av den sega lanseringen av e-sim till Galaxy Watch och den bristen på info kring detta!
Användarnivå 1
Jag vill höja ett varningens finger att det inte verkar finnas någon gemensam ståndpunkt gällande lanseringsdatum för esim.
För jag var inne på Emporias 3Butik och frågade.
Gissa OM jag blev förvånad när personen sa att lanseringsdatumet är satt till någon vecka in i November.

Alltså jag påtalade att det står Oktober och det kunde han inte se i några system.
Så det låter som att olika datum fortfarande verkar florera internt hos TRE.
Jag tycker att det nu är dax för någon med befattning hos detta företag ställa sig och tala om vad som gäller och när vi kommer få det vi alla väntar på.
För nu är det enbart 3 som inte kommit till skott. Alla andra operatörer i Sverige har redan lanserat detta till sina kunder.
Jag kommer inte förlänga mina tjänster hos tre när de löper ut nästa gång.
Användarnivå 2

Peter Ö

Hur svårt kan det vara att erkänna misslyckande och istället tala om när det kommer och vad det eventuellt kostar. Vi är ju rätt många som undrar. Ringde support häromdagen och där visste man inte ens att det fanns i planerna och förnekade all kännedom om lansering. Skitdåligt!

❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.

 

Det gick sådär med det lanseringsdatumet också verkar det som, eller har jag fel?

Användarnivå 7
Emblem +38
❕

Det gick sådär med det lanseringsdatumet också verkar det som, eller har jag fel?

 

Jag längtar också efter lanseringen av esim men nu så är inte oktober riktigt över ännu. Det är några dagar kvar trots allt. 

Svara