Besvarat

eSIM till Galaxy Watch

  • 13 september 2018
  • 182 svar
  • 49811 visningar

Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tristan 13 september 2018, 08:10

Hej Cissi!

Tre har redan lanserat stöd för eSIM i samband med att man började försäljningen av Apple Watch Series 3.

När det gäller Samsung Galaxy Watch så fanns det för drygt en halv månad sedan ingen information om beslut i den frågan och jag har inte sett någon uppdatering än.
Galaxy Watch
Visa original

182 svar

Jag har bara en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på från tre. Kommer ni att släppa esim till galaxy watch? För jag börjar undra nu när det gått 1 år och 18 dagar sen klockan släpptes.
Nu börjar det bli pinsamt för TRE, att man inte kan lösa detta eller att komma med relevant information i ärendet.
3 är sena. Telia har redan eSIM till Samsung Galaxy Watch. Se info: https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/esim
Helt ynkligt att ett företag av tres storlek inte ens kan ge upplysning om man överhuvudtaget avser eSim för Samsungs watch dvs inte bara IOS utan även Android.
Har varit kund i många år, men nu börjar det bli dags att byta operatör!
Chopper
Användarnivå 4
Emblem +10
Hej, när är det planerat att Esim ska komma till Samsung Galaxy Watch? Senaste svaret jag hittade från er var ungefär 8 månader sedan.. har ni nåhon ny uppdatering på hur situationen ser ut idag?

Hej @Panda! Jag flyttade ditt inlägg till en redan befintlig tråd som berör ämnet. Tyvärr har vi i dagsläget inte någon mer information, men när vi vet mer kommer vi att uppdatera det i denna tråd.

Jag beklagar verkligen att väntan är så pass lång och önskar verkligen jag hade något tydligare att förmedla just nu.
Hej, när är det planerat att Esim ska komma till Samsung Galaxy Watch? Senaste svaret jag hittade från er var ungefär 8 månader sedan.. har ni nåhon ny uppdatering på hur situationen ser ut idag?
Ni har jobbat med detta länge nu, är det så att era konkurrenter har bättre kompetens/resurser när det gäller ny teknik? Eller vad är problemet?

Har själv fått många svar från säljare att de jobbar på det och att det kommer ut snart!
Det saknas verkligen transparens med era kunder som verkligen gillar era tjänster och lägger både tid och pengar på er. Är det så att Tre inte vill ha bra relation med sina kunder?

Önskar att produktägaren skriver ett uttal om vad det som gör att det tar så lång tid.
Har de börjat utvecklingen?
Är det lågprioriterat?
Kommer det överhuvud taget att lanseras?
Ska man förvänta sig lika lång tid på andra "nya" produkter som Tre börjar sälja?
Har haft 3 sedan första videomobilen kom, typ 2000.
Men nu kommer jag tacka för mig när bindningstiden går ut, upplever att 3 bara blivit sämre och sämre.

När jag förlängde mitt abonnemang så sa de som till många andra att det är på gång inom det närmaste... Men som vi ser så händer det inget med esim.

Vill 3 inte ha några kunder kvar? Hur kan de då inte säga till personalen att de ska svara att de inte vet, istället för att ge hopp genom att säga att det kommer snart.
https://twitter.com/3Sverige/status/1155822463575629826?s=09

De är konsekventa i alla fall. Men känns väldigt oseriöst.
-ska också lämna 3 efter att bindningstiden. Löftet om esim på Galaxy Watch i oktober 2018 är den sista produkten jag köpte där,trotts att jag haft 3 under väldigt många år både själv,och till mina söner.
"Blir nog Telia, som precis som Telenor idag stödjer esim för Samsung produkter,är inget Appel fan,- det ska bli roligt och se om tele2 eller 3 blir den sista stödjer Samsung esim. 3 kanske var först med esim till Apple,och kanske blir sist för Samsung.
Avkastningen hade varit bättre om de hade levererat e-sim i tid. Många är ute efter klockan just pga e-sim. Jag är ex tre kund. Ska bara ha de så länge jag inte avbetalad mobilen. Sen aldrig titta tillbaka.
Tre har ingen kommunikation med Samsung längre angående esim på deras produkter,
Samsungs programvara var klar oktober 2018.
Det är den ekonomiska som gör att 3 inte kan uppfylla vad de lovade sina kunder, -då de inte är nöjda med avkastningen för Samsungs esim produkt.
"Misstänker att det är för att det är svårt att binda kunden till 3 med Samsungs öppna esim produkt"
Användarnivå 1

Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Tyvärr, har fortfarande inget datum men vet att det jobbas på! 😟


Då måste jag verkligen fråga dig Erik (eller egentligen vem som helst på Tre) vad är det ni jobbar på? Vad är det som ni inte klarar av men som både Telia och Telenor gör? Som så många har skrivit så är det så sjukt dåligt av er att inte ge oss mer info. Det finns ingen som kan övertyga mig om att det inte finns någon mer info kring detta hos er på Tre. Frågetecknen blir ju bara fler kring varför vi inte får mer info alt en tidsplan och vi känner oss svikna av den operatör vi har varit hos länge och även ha litat på.

Det är riktigt tråkigt att känna sig som en förlorare som har köpt Galaxy Watch och har sitt abonnemang hos Tre.
Användarnivå 6
Emblem +8
Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

Ämnet har flyttats till en tidigare tråd


Tyvärr, har fortfarande inget datum men vet att det jobbas på! 😟
Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Användarnivå 1
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!

Kan tillägga här att jag var inne hos Elgiganten idag och bad dem ringa upp Tre för att höra om det fanns någon tidsplan för esim till GW. Svaret jag fick var att Tre inte planerar något införande av esim för GW. Det finns alltså inte med i planerna. Så vi får nog inse att de klockor vi har (GW) köpt inte kommer att kunna användas så det var sagt från Tre sida. Det blir då att vända sig till annan operatör för att få GW att fungera som det är sagt. Ganska dåligt hanterat.
Användarnivå 1
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥

Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿

Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣

Som jag ser det är det klart att en annan tillverkare, som redan har esim för GALAXY Watch hos annan operatör, har lagt hinder hos Tre för att introducera esim för GALAXY Watch. Har varit Tre trogen i snart ett decennium, men nu är det nog dags att dra vidare. Inte bara för att jag inte får esim till klockan (GW), utan för på det sätt Tre hanterar informationen kring, snarare utebliven information, tidsaspekter och varför esim inte införs. Besviken.
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥
Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿
Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣
Användarnivå 1
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!
Användarnivå 1
Nå....så va händer....nu har ligger ni riktigt mycket efter. Både telenor och telia har lanserat esim stöd för galaxy watch. Va händer med er? Ni som brukar vara i framkant. Inte nog att er kundtjänst och säljare sagt att esim lanseras väldigt snart och på så sätt vilselett kunder, i nästan ett års tid, Nu när de andra lanserat så är ni fortfarande tysta. Ni verkar ju inte ens bry er att folk drar. Måste vår familj o alla andra som känner sig lurade byta operatör? Det har ju nästan blivit en principsak att byta från er efter hur illa ni hanterat denhär lanseringen.
Användarnivå 3
Emblem +9
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?

Halloj! Jag flyttade ditt ämne till en redan befintlig gällande eSIM till Galaxy Watch. Just nu inget nytt, vi kommer uppdatera alla så snart vi har ny information gällande eSIM till Galaxy Watch och när det kan komma.
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?
Blir så trött.....Köpte min Galaxy Watch 46mm för 6 månadet sedan!

När jag köpte den så var det med anledning av att TRE marknadsförde den med möjlighet till e-sim.

Säljaren sa att e-sim från TRE var på gång till klockan och vi talade då om enstaka veckor till någon månad! Detta var som sagt 6 månader sedan.

Ni har nu e-sim till diverse plattor och Apple Watch, men jag sitter fortfarande och väntar på det till min Galaxy Watch.

Telenor har nu släppt e-sim till Galaxy Watch.

Som jag ser det så har TRE sålt klockan till mig under falska premisser, och jag kommer kräva mina pengar tillbaka och byta operatör, troligen till Telenor.
Haha, är det här på riktigt?! Jag har, precis som så många andra här fått höra att tre skulle lansera eSIM för galaxy watch. Detta var anledningen till att jag köpte klockan. Såväl samsung som tre meddelade under telefonsamtal med respektive kundtjänst att detta skulle vara löst i NÄRTID. Jag såg i samband med inköpet att det var "under utveckling" och har släppt pucken sedan ett halvår tillbaka.

Nu när jag går in och kikar status igen så verkar det inte hänt någonting och informationen kring eSIM och galaxy watch är borta från hemsidan.

Nej detta sänker förtroendet för tre i botten på nytt. Riktigt B!
Användarnivå 3
Emblem +9
När lanserar ni eSim till Samsung galaxy watch? möjligt med någon information eller behöver man byta operatör?

Hejhej!

Jag flyttade din topic till denna redan befintliga tråd. Gällande din fråga har vi inget datum i dagsläget - men vi hoppas på att kunna återkomma med ett datum inom snar framtid.

Svara