eSIM till Galaxy Watch

  • 13 september 2018
  • 219 svar
  • 56883 visningar

Användarnivå 1
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

219 svar

Användarnivå 7
Emblem +8
❕UPDATE

Vi börjar närma oss lansering och som det ser ut just nu kommer vi att kunna erbjuda eSIM anslutning för Galaxy Watch & Galaxy Watch Active 2 någon gång under oktober 2019.
Användarnivå 1
För att väcka tråden till liv igen, undrar jag likt föregående talare om det numera finns ett datum för esim till samsung watch att meddela? Jag chattade med en Brianna från er kundtjänst idag och hon sa att det inte finns ett datum och att OM tre ens släpper esim till samsung får kunderna reda på det via tv och sociala medier. stämmer det att det numera inte ens är säkert om tre överhuvudtaget kommer släppa esim till samsung watch? tacksam för svar!
Hej! Har samma fråga som Gotthardsson... När jag köpte min Galaxy Watch i oktober var det för att få tillgång till eSim funktionen, då jag i mitt jobb har dygnetruntjour och klockan skulle vara till stor hjälp. Er säljare berättade då jag köpte klockan, att funktionen inte stöddes i dagsläget men att den skulle komma inom kort. Läser nu att ni inte ens vet OM den ska komma. Kan jag häva köpet? Vad erbjuder ni annars kunderna för kompensation? Eller är det bara att inse att Tre valde att lura sina kunder för att få sälja?
Användarnivå 1
Till alla er 3kunder som precis som jag köpt Galaxy Gear3 smart watch itron att esim skulle komma under början av 2019 men som fortfarande väntar, så kan jag berätta att Telenor lyckats med det som 3 verkar ha så svårt för.
Hos Telenor finns det som tillvalstjänst. Priset ät 49kr i månaden. Så man kanske ska lämna 3 och gå över till Telenor? Är vi många som gör dem uppmärksamma så kanske 3 äntligen får tummarna loss och börjar leverera vad det lovat så länge!
Blir så trött.....Köpte min Galaxy Watch 46mm för 6 månadet sedan!

När jag köpte den så var det med anledning av att TRE marknadsförde den med möjlighet till e-sim.

Säljaren sa att e-sim från TRE var på gång till klockan och vi talade då om enstaka veckor till någon månad! Detta var som sagt 6 månader sedan.

Ni har nu e-sim till diverse plattor och Apple Watch, men jag sitter fortfarande och väntar på det till min Galaxy Watch.

Telenor har nu släppt e-sim till Galaxy Watch.

Som jag ser det så har TRE sålt klockan till mig under falska premisser, och jag kommer kräva mina pengar tillbaka och byta operatör, troligen till Telenor.
Användarnivå 1

Vi vill ha E-sim på Galaxy Watch! Helst igår! 🧐
Nyheter om processen?

Ämnet har flyttats till en tidigare tråd
Tyvärr, har fortfarande inget datum men vet att det jobbas på! 😟


Då måste jag verkligen fråga dig Erik (eller egentligen vem som helst på Tre) vad är det ni jobbar på? Vad är det som ni inte klarar av men som både Telia och Telenor gör? Som så många har skrivit så är det så sjukt dåligt av er att inte ge oss mer info. Det finns ingen som kan övertyga mig om att det inte finns någon mer info kring detta hos er på Tre. Frågetecknen blir ju bara fler kring varför vi inte får mer info alt en tidsplan och vi känner oss svikna av den operatör vi har varit hos länge och även ha litat på.

Det är riktigt tråkigt att känna sig som en förlorare som har köpt Galaxy Watch och har sitt abonnemang hos Tre.

Hej ansvariga på tre, jag ser inte bara på ett forum att kunder är fly förbannade att ni inte löst esim till Galaxy Watch än.

 

Jag har varit trogen kund sedan ni startade företaget det är många år nu. Jag har alltid varit nöjd och ni har varit måna att ha kvar mig hos er, kunder som är lojala och trogna i många år mitt fall är kanske overkill att inte bytt på 20 år plus minus år , vi är inte många i er bransch det väldigt vanligt att kunder byter operatör varje år så den skara som är lojala är väldigt viktigt att ni ombesörjer vi är ambassadörer oavsett vi vill eller ej och ormar då ni får nya kunder oavsiktligt. 
Jag vet att alla operatörer i denna bransch kan gradera kunder o se vilka som byter operatör hela tiden och vilka som stannat mer än 24 månads period . 
 

jag hoppas att ni tänker om angående 6 mån gratis kompensation för att ni inte levererat esim tjänsten till samsung Galaxy Watch många av oss har cashat eller betalar månadsvis för klockor dom ej fungerar som tillverkar skapat dem till och kunder fått info kontinuerligt per telefon , här att nästa månad är det löst det har gått nästan 12 nästan månader och hoppas att ni kan se de konsekvenser i kund flykt om ni inte i esim frågan erbjuder en kompensation som kanske kostar lite slantar för er på kort sikt men genererar vinst på en lite längre period,  missnöjet blir istället överraskande glada o kanske smått förvånade kunder att dem fått någon bonus som ej är uttalad i form och vi tänker ok tre har visat att dem felat men oxå tagit ansvar till de drabbade kunder då kan jag garantera att vi som stannat hos er förlåter och troligen tom skriver på olika forum vilken grym operatör tre är som vårdar kunder o tar ansvar.

För 6 mån gratis det kommer inte hjälpa o det handlar inte om dyrt eller billig kompensation utan ansvar och vårda de kunder då kommer nog många att förlåta o ändra din uppfattning om tre till positiv och ni kommer generera nya kunder o kanske förlora procentenhet som är obetydlig men ha kvar stora massan som väljer att stanna hos er .

 

lite tankar bara 

tack för ordet

david 

Min klocka funkar också...förutom esim:et då ^^

Men om ni inte löser detta snart så lär ni ju få ett gäng sura kunder och det är ju oss ni lever på...! Klockan är inte gratis och just nu är det som att ni säljer en mobil som varken går att ringa eller sms:a på...!

Men om det inte löser sig snart kommer folk då kunna lämna tillbaka klockan eller kompenserar ni väntetiden då ni inte löst detta "snart". Jag bara undrar för jag är väldigt nöjd me klockan såhär långt:)

Tack på förhand
Jag undra vad som händer med detta och när kommer Tre ha så att det fungerar med esim på klockan?
Fick mejl från samsung att dom nu har fått igång detta hos telenor.
Användarnivå 2
Nå....så va händer....nu har ligger ni riktigt mycket efter. Både telenor och telia har lanserat esim stöd för galaxy watch. Va händer med er? Ni som brukar vara i framkant. Inte nog att er kundtjänst och säljare sagt att esim lanseras väldigt snart och på så sätt vilselett kunder, i nästan ett års tid, Nu när de andra lanserat så är ni fortfarande tysta. Ni verkar ju inte ens bry er att folk drar. Måste vår familj o alla andra som känner sig lurade byta operatör? Det har ju nästan blivit en principsak att byta från er efter hur illa ni hanterat denhär lanseringen.
Användarnivå 2
Jag köpte min Galaxy Watch i november.♥

Blev superglad när jag hörde att min operatör var först med eSim...👍🏿

Det fick mig att tänka att jag ändå hade en bra operatör för en gångs skull. (har inte bytt operatöf pga ev strul som uppstår).
Ser nu till min förskräckelse att det ännu ej är fixat. Luktar hämmande av konkurrens och har möjligtvis🍎något med saken att göra?
Nu när man förstår att annan operatör har eSim till den enhet man köpt blir man häpen.... eSim är väl en standard?📣 hur kan en standard fungera på vissa enheter och inte andra?📣

Som jag ser det är det klart att en annan tillverkare, som redan har esim för GALAXY Watch hos annan operatör, har lagt hinder hos Tre för att introducera esim för GALAXY Watch. Har varit Tre trogen i snart ett decennium, men nu är det nog dags att dra vidare. Inte bara för att jag inte får esim till klockan (GW), utan för på det sätt Tre hanterar informationen kring, snarare utebliven information, tidsaspekter och varför esim inte införs. Besviken.
Användarnivå 2
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!

Kan tillägga här att jag var inne hos Elgiganten idag och bad dem ringa upp Tre för att höra om det fanns någon tidsplan för esim till GW. Svaret jag fick var att Tre inte planerar något införande av esim för GW. Det finns alltså inte med i planerna. Så vi får nog inse att de klockor vi har (GW) köpt inte kommer att kunna användas så det var sagt från Tre sida. Det blir då att vända sig till annan operatör för att få GW att fungera som det är sagt. Ganska dåligt hanterat.
Användarnivå 1

Har du någon ny status på detta @Jocke vi börjar vara rätt trötta på att vänta.

Det är ju bra att ni jobbar på det. Men som för många andra så känner man sig grundlurad när säljaren i butik samt en person på kundservice påstår att det ska vara igång när klockan lanseras och man får pressa ur er en ursäkt för att man blivit lurad.
Sen så prioriterar man då att lansera till Apple innan man löst det till Galaxy Watch där större delen av era kunder som köpt klockan via TRE blivit lurade.


Ja precis så känner jag också.
Nej, förfan… Jobbar nån där på Tre?
Användarnivå 1
Nu har även Telia lanserat esim till Galaxy watch i Norge

https://www.telia.no/sim-pin-puk/tvilling/kom-i-gang-med-samsung-galaxy-watch

Att ingen lyckas i Sverige stärker bara min teori om att Apple signat upp ensamrätt hos operatörerna i Sverige.

Varför dementerar ingen från Tre om så inte är fallet?

Funderar på att låta konkurrensverket ta er titt på detta.
Norge är ju inte kända för att komma före Sverige med ny teknik och särskilt inte i andra nät än Telenors
Jag läste på Tres forum att problemet bestod i att det var svårt att få till provisioning men uppenbart inte ett problem om det går i Norge. Rätta mig Tre men dessa databaser är väl internationella?
Hej @Emil, jag har exakt samma fråga som Gotthardsson och Helene. När jag beställde klockan så frågade jag om den funktionen skulle funka när klockan levererades och säljaren sa att det skulle redan funka när klockan levererades. Nu har det gått flera månader och inget händer och inget hopp om det heller. Jag hade redan en Samsung klocka och köpte galaxy watch bara för E-sim funktionen. Känner mig super lurad nu och undrar också vad ni skall göra för att jag skall bli nöjd med er igen. Jag har faktiskt varit kund hos er från början av 3 och varit mycket nöjd, men det ni har gjort nu är inte okay.
Tre har länge skyltad och stoltserat med att man säljer både e-sim och galaxy watch men det går ändå inte att använda dem tillsammans? När lanseras detta?
Nu har telenor lanserat esim till galaxy watch. När ska tre haka på samma spår? Ovanligt tyst från tre som annars brukar vara tidiga med nya lanseringar. Om ni inte avser att lansera detta så borde ni vara transparenta med det också.
Jag undra vad som händer med detta och när kommer Tre ha så att det fungerar med esim på klockan?
Fick mejl från samsung att dom nu har fått igång detta hos telenor.


Ja, vad gör nu Tre avseende eSIM och Galaxy Watch? Tre håller på grund av eSIM-hanteringen på att förlora mitt och familjens abonnemang...?
Det känns lite udda att det dels inte finns någon deadline, dels att det dröjt nio månader från lanseringen och att det ännu inte finns något svar från Tre. Tyvärr litade jag på försäljaren när han sa att det kommer när som helst.
Användarnivå 2
Det känns lite udda att det dels inte finns någon deadline, dels att det dröjt nio månader från lanseringen och att det ännu inte finns något svar från Tre. Tyvärr litade jag på försäljaren när han sa att det kommer när som helst.


Det är klart det finns. Och jag är helt övertygad om att supporten vet vad som är problemet men de får itne säga något.

Men ja man blir ordentligt irriterad när 3s säljare säger att ja de kommer komma närsomhelst för 1 år sen o så fortfarande ingenting. De e ju nästan som man vill försöka bryta kontraktet på något sätt genom mass klagomål till konsumentombudsmannen. Jag har alltid gillat Tre men efter dehär har jag ändrat min uppfattning. Såhär sköter man inte en lansering av en ny tjänst och man ljuger inte kunderna rakt i ansiktet.

Dax att flytta hela familjen från tre till något annat!
Haha, är det här på riktigt?! Jag har, precis som så många andra här fått höra att tre skulle lansera eSIM för galaxy watch. Detta var anledningen till att jag köpte klockan. Såväl samsung som tre meddelade under telefonsamtal med respektive kundtjänst att detta skulle vara löst i NÄRTID. Jag såg i samband med inköpet att det var "under utveckling" och har släppt pucken sedan ett halvår tillbaka.

Nu när jag går in och kikar status igen så verkar det inte hänt någonting och informationen kring eSIM och galaxy watch är borta från hemsidan.

Nej detta sänker förtroendet för tre i botten på nytt. Riktigt B!
Finns det fortfarande ingen officiell information om när Esim för Galaxy watch kommer kunna fungera med tre?
Användarnivå 1
Jag kan bara hålla med dom som skrivit innan. I december köpte jag min klockan och man försäkrade mig om att e-sim skulle fungera. Från 3 sida så visste man att denna felaktiga information hade gått ut och att man också skulle kompensera det. Jag fick en liten blyg kompensation vilket absolut var uppskattat men det var absolut inte det jag var ute efter. Jag vill ju som alla andra få igång och nyttja min klocka fullt ut vilket inte ännu går och då är vi nu inne i juli. Nej nu måste ni verkligen komma med något definitivt besked för att vi som har varit hos er och varit trogna kunder under lång tid förtjänar inte den behandling som ni nu ger oss. Operatör efter operatör erbjuder e-sim till Galaxy Watch men dock inte vår operatör, inte ens en tidsplan kan vi få. Detta har ni skött riktigt dåligt och det är trist att tänka (jag och andra med mig) att man ska behöva byta operatör för något så litet som ett e-sim till en klocka!!

Svara