Besvarat

Galaxy Watch Esim

• 4 november 2019
  • 11 svar
  • 766 visningar

Hej. 

Har uppgraderat min, min frus och mina barns smart watches till Galaxy Watch. Är oerhört besvikna när vi nu fått höra att ni inte kan erbjuda oss esim som komplement till våra abonnemang. 

För att vårt företroende till er som leverantör skall finnas kvar förväntar jag mig nu raka besked om när vi kan aktivera denna funktionalitet och en trovärdig och ärlig förklaring till varför ni inte ännu kan erbjuda detta.

Notera: Det är för mig och säkerligen många av era kunder samt aktieägare överkomligt om ni skulle erkänna att ni, på grund av mänskliga faktorn, har brustit i er leverans angående detta. 

OBS en av grundreglerna för att behålla sitt förtroende när man pudlar(erkänner att man gjort bort sig), rent PR-mässigt, är att det man kommunicerar när missnöjet uppkommit - det håller man. 

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör

icon

Bästa svar av JeppePeppe 8 november 2019, 08:46

Hej @Rikard Lindholm, välkommen till 3Community :slight_smile:

Ledsen att vi inte har stöd för eSIM på Galaxy Watch ännu, och att du inte fått informationen innan du beställde klockorna. Det är givetvis tråkigt att det beräknade leveransdatumet som var i mitten av Oktober inte blev av, om jag kunde ändra på det så hade jag inte tvekat en sekund.

Detta är något som väldigt många väntar på och jag kan försäkra dig om att det är i full rulle och är här snart. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få fram info till varför det dröjt som du undrar över, men jag har fått uppgifter om att den beräknade lanseringen rör sig om ett par veckor och inte mer.

Jag håller tummarna om att den är här inom kort och att du är nöjd med dina nya klockor! :rainbow:

Visa original

11 svar

Användarnivå 3
Emblem +4

Hej @Rikard Lindholm, välkommen till 3Community :slight_smile:

Ledsen att vi inte har stöd för eSIM på Galaxy Watch ännu, och att du inte fått informationen innan du beställde klockorna. Det är givetvis tråkigt att det beräknade leveransdatumet som var i mitten av Oktober inte blev av, om jag kunde ändra på det så hade jag inte tvekat en sekund.

Detta är något som väldigt många väntar på och jag kan försäkra dig om att det är i full rulle och är här snart. Jag har tyvärr ingen möjlighet att få fram info till varför det dröjt som du undrar över, men jag har fått uppgifter om att den beräknade lanseringen rör sig om ett par veckor och inte mer.

Jag håller tummarna om att den är här inom kort och att du är nöjd med dina nya klockor! :rainbow:

När är “snart"?

Användarnivå 2

Senaste informationen i andra trådar är att de inte har något datum. Ringer man supporten påstår dom att det aldrig funnits ett datum planerat och det är osäkert om de ska stödja det. Har försökt få tag på någon ansvarig på högre nivå men det är helt omöjligt. Är otroligt besviken och kommer flytta mina abonnemang så snart jag får loss dom från bindningstiden.

Användarnivå 3
Emblem +7

@Doneberg  Hade jag kunnat ge dig ett datum nu hade jag gärna gjort det, men tyvärr vet vi inte exakt! Men jag lovar att vi jobbar stenhårt på det :runner_tone1:

@Samuelb Jag beklagar givetvis hela situationen. Vi kan däremot inte påskynda processen mer än vi gjort. Jag hoppas du stannar kvar hos oss ändå  :cry:

Hej !

Vet någonpå Tre något om detta idag? 

Vem kan man vända sig till för att få ett vettigt svar?

Vem kan ge en förklaring vad som är problemet eller en förklaring vad man prioriterar istället just nu?

T.ex. den som är projektledare för implementeringen av eSIM , uppdateringen av nätverket eller vad det nu kan vara som är så svårt att få att fungera?

Finns det en Produktchef för eSIM abonnemang.

Kundsupporten -är tydligen inte betrodda eller vet vem som ansvarar för vad. De sitter bara och beklagar sig att de inte vet något och tydligen har de inte tillgång till eller läst i det här forumet.   

Sälj inte grejer som ni inte kan hantera eller har kompetens att stödja.

Kanske Samsung kan hjälpa er.

Blir inte Samsung sura att ni inte “levererar” och stödjer deras produkter?  

MVH

Hans 

Användarnivå 3
Emblem +7

Hejsan @Hatte61 

Det handlar inte om att vi prioriterar annat, snarare tvärtom. Om man följt tråden så kan man se att vi har varit nära lansering ett par gånger nu men stött på oförutsedda problem. Dessa oförutsedda tekniska problem har orsakat i att vi behövt skjuta fram lanseringen. Med det i åtanke så vill vi inte i skrivande stund lova ett nytt datum för att inte ge falska förhoppningar. Med det sagt är vi måna om att lansera tjänsten snarast möjligast. 

Jag får även passa på att önska dig en fin helg :-)

Användarnivå 2

Äntligen ett försök att vara ärlig. Tycker synd om er kundtjänst som ska behöva svara att man inte vet. Det är inte OK i dagens samhälle och med den teknik som står till förfogande. Man undrar vad det är som särskiljer Tre från övriga operatörer. Jag antar att ni grunden har samma leverantör av nätkomponenter. För min del ser jag “kostnadsbesparing” som mer sannolikt vad gäller Tre’s agerande.

Om ni inte har en aning om hur ni ska lösa problemet eller när så är ni illa ute. Både Telia och Telenor erbjuder tjänsten så det finns en lösning. Men som sagt jag tror den ekonomiska viljan saknas.

Mitt vanliga abonnemang går ut i maj så då kommer jag att byta efter 5 år som kund

Användarnivå 2

@Peter Östergren lyckades precis lägga in Esim i Samsung appen nu!

Svara