Besvarat

Hur får ni igång samsung watch och e-sim

  • 29 June 2020
  • 7 svar
  • 719 visningar

Hej

Jag pratade med någon "stjärna" på supporten i fredags om att det nu äntligen har kommit esim till samsung galaxy watch och som ska funka med vissa samsumg telefoner.

Jag har en samsung s9 + som visserligen inte stod med på listan över telefoner som stödjer funktionen men efter ett samtal med kundtjänst som bekräftade att det skulle funka ändå så provade jag och nu är esim:et aktiverat på klockan men sen är det stopp,hur i hela universum ska jag bära mig åt för att få det att fungera och kunna svara med klockan utan telefonen närvarande?,jag har provat att ansluta klockan med Bluetooth men också startat om den för att aktivera den utan bluetooth men resultatet är ändå samma.

Gör jag helt fel eller pratade jag med en riktig "stjärna" på kundtjänst i fredags?🤔

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 30 June 2020, 11:18

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

När du säger stopp va menar du då? :) 

 

den är mobildata aktiverat på klockan? Och om du går in på mitt 3 så står det att du har en ”watch” anslutning? :) 

ja.det stämmer men jag kan inte svara på klockan utan telefonen

Användarnivå 7
Emblem +38

Vad händer om du startar om klockan? Och sätter mobilen i flygplansläge? 
jag har just nu inte varken klocka eller Samsung nu men, det låter otroligt irriterande. 
För det märkliga är att du just får igång esim

så borde det inte vara något problem. Är allt uppdaterat? 

jag ska prova att starta om klockan och sätta på flygläge på mobilen,allt ska uppdaterat som jag vet iallafall.

 

Nu har jag provat att göra det men får då "felmeddelandet" i klockan att jag bara kan ringa nödsamtal🤬🤬🤬

Användarnivå 7
Emblem +38

Förlåt om jag inte är superinsatt i just Samsung men om du återställde klockan helt och hållet, och sedan försöker se att du inte har någon aktiv anslutning under mitt 3 på klockan för att göra en ny anslutning? 
 

Annars skulle jag testa chatten alternativt ringa för att se om dem kan hjälpa dig över de kanalerna. 
 

du ser alternativen HÄR

Hej gott folk,tänkte uppdatera lite om statusen på ärendet och ordet är hopplöst.

Igår pratade jag med teknisk support via telefon och först fick jag frågan om mobilen är köpt i utlandet,nä svarar jag då den är köpt i en tre butik i Sverige men min gamla blev skrot så jag har fått en ny på min försäkring som jag har hos er på tre,jag hoppas att den är likadan och gjord för Sverige sa jag..., efter det börjar personen på teknisk support fråga om mitt imei-nummer på mobilen,jag ger han det och får till svar att klockan är knuten till fel imei nummer så vi tar bort anslutningen på klockan och lägger till den igen men fortfarande samma sak,till slut tröttnar jag och frågar om det inte är klockans imei-nummer han ser,alldeles riktigt,det var klockans imei-nummer...🤦‍♂️,efter det får jag tipset att gå in till en tre butik och be dom hjälpa mig så jag antar att vi inte är färdiga här.

Nu på morgonen slog det mig att det kanske är så att telefonen inte är "svensk" som den behöver vara om jag förstår det rätt,jag läste att försäkringsbolaget är engelskt och mobilen jag fick på försäkringen levererades av ups och jag tror den kom från Tyskland stod det på lådan,jag vet att dom också sa att det inte var säkert telefonerna man får är nya men dom är "rekondade" så att dom är typ som nya,är nu så fallet så har jag lust att trycka ner mobilen i halsen på dom i 3 butiken.

Uppdatering 3/7-2020

Jag var inne på tre-butiken i fredags den dom kunde inte heller lösa det utan dom fick göra ett "ärende" av det så någon speciell grupp skulle kunna börja göra en felsökning att allt,dom skulle höra av sig när dom kommit fram till något.

Svara