När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

❕

Det gick sådär med det lanseringsdatumet också verkar det som, eller har jag fel?

 

Jag längtar också efter lanseringen av esim men nu så är inte oktober riktigt över ännu. Det är några dagar kvar trots allt. 

Tänkte mest på den här informationen: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-till-galaxy-watch-2899#post10090 

Användarnivå 7
Emblem +38

@Implosion förståe, ja hade missat det inläget. Men på gång fortfarande!

Kommer bli sjukt najs när det väl kommer 

Användarnivå 2

Några nyheter om när vi får Esim till Samsungs klockor?

Användarnivå 7
Emblem +36

Några nyheter om när vi får Esim till Samsungs klockor?

Tjena @Samuelb!

Dessvärre har jag inga uppgifter om exakt när det kommer. Det var planerat nu i Oktober, men blev tyvärr uppskjutet. Det ska dock inte röra sig om månader, utan mer om veckor - så snart så! :wink:

Användarnivå 2

Något verkar ni gjort för nu på morgonen gick det slå på från klockan/appen. Däremot tog det död på simkortet i mobilen så nu går alla samtal direkt till klockan och mobilens kort verkar helt dött... Försöker få tag i er telesupport för att få hjälp.

Användarnivå 7
Emblem +38

Något verkar ni gjort för nu på morgonen gick det slå på från klockan/appen. Däremot tog det död på simkortet i mobilen så nu går alla samtal direkt till klockan och mobilens kort verkar helt dött... Försöker få tag i er telesupport för att få hjälp.

Hej, du kan alltid Aktivera ditt mobil-sim på mitt3….Så du behöver inte kontakta supporten. Det finns under abonnemangsdetaljer så kan du alltid aktivera ditt nuvarande sim. 

:) Jag testade samma förra veckan. Fungerar bra!  

Användarnivå 2

@Chipsgeneralen  lyckades du få det att fungera med både mobilen och klockan till slut? För mig gick allt tillbaka till mobilen igen när de aktiverade mitt SIM i mobilen.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej', nej för det är ju ett och samma sim. Eftersom du bara kan ha ett aktivt per abonnemang.

Användarnivå 2

@Chipsgeneralen men för Apple watch är ju processen typ samma men där får man ju nån slags klon som funkar på båda. Borde vara typ samma modell för Samsung nu när de löst så man kan jacka upp ett Esim. 

Användarnivå 7
Emblem +38

@Chipsgeneralen men för Apple watch är ju processen typ samma men där får man ju nån slags klon som funkar på båda. Borde vara typ samma modell för Samsung nu när de löst så man kan jacka upp ett Esim. 

 

Ja men det är just det som är skillnaden nu. Att den verkar inte klona, det är väl det som Samsung och tre försöker jobba fram en lösning på. 

Användarnivå 1

Nu börjar det detta bli parodiskt. För 8 dagar sedan skrives moderatorn att det kommer om ungefär två veckor. Dvs en vecka kvar nu och ingen info från Tre.

Tre talar också om att man vill vara transparanta men det lyckas ju så där om man inte tycker en mussla är transparent.

 

Skärpning nu

 

 

Status på denna tre?

Användarnivå 5
Emblem +10

Status på denna tre?

 

Det finns ingen ny information att gå ut med än den som skrev senast i tråden, tyvärr. 

Användarnivå 2

Ring Telia och fråga hur man gör :joy:

Kan man köra enbart klockan till ni löser detta, eller är det också för svårt?

Användarnivå 2

Har du någon ny status på detta @Jocke vi börjar vara rätt trötta på att vänta.

Användarnivå 1

Har du någon ny status på detta @Jocke vi börjar vara rätt trötta på att vänta.

Håller med. Uppdaterar denna tråd varje dag för mer info.

Användarnivå 2

Ringde och pratade med deras support som försökte skaffa information och påstod att deras produktansvarige säger att de aldrig lovat några datum alls och att de inte vet när det blir klart men "jobbar på det". Suck.

 

 

 

Användarnivå 2
Emblem

Hej ansvariga på tre, jag ser inte bara på ett forum att kunder är fly förbannade att ni inte löst esim till Galaxy Watch än.

 

Jag har varit trogen kund sedan ni startade företaget det är många år nu. Jag har alltid varit nöjd och ni har varit måna att ha kvar mig hos er, kunder som är lojala och trogna i många år mitt fall är kanske overkill att inte bytt på 20 år plus minus år , vi är inte många i er bransch det väldigt vanligt att kunder byter operatör varje år så den skara som är lojala är väldigt viktigt att ni ombesörjer vi är ambassadörer oavsett vi vill eller ej och ormar då ni får nya kunder oavsiktligt. 
Jag vet att alla operatörer i denna bransch kan gradera kunder o se vilka som byter operatör hela tiden och vilka som stannat mer än 24 månads period . 
 

jag hoppas att ni tänker om angående 6 mån gratis kompensation för att ni inte levererat esim tjänsten till samsung Galaxy Watch många av oss har cashat eller betalar månadsvis för klockor dom ej fungerar som tillverkar skapat dem till och kunder fått info kontinuerligt per telefon , här att nästa månad är det löst det har gått nästan 12 nästan månader och hoppas att ni kan se de konsekvenser i kund flykt om ni inte i esim frågan erbjuder en kompensation som kanske kostar lite slantar för er på kort sikt men genererar vinst på en lite längre period,  missnöjet blir istället överraskande glada o kanske smått förvånade kunder att dem fått någon bonus som ej är uttalad i form och vi tänker ok tre har visat att dem felat men oxå tagit ansvar till de drabbade kunder då kan jag garantera att vi som stannat hos er förlåter och troligen tom skriver på olika forum vilken grym operatör tre är som vårdar kunder o tar ansvar.

För 6 mån gratis det kommer inte hjälpa o det handlar inte om dyrt eller billig kompensation utan ansvar och vårda de kunder då kommer nog många att förlåta o ändra din uppfattning om tre till positiv och ni kommer generera nya kunder o kanske förlora procentenhet som är obetydlig men ha kvar stora massan som väljer att stanna hos er .

 

lite tankar bara 

tack för ordet

david 

Användarnivå 1

Status ESIM Galaxy Watch? Kompensation när det väl finns fungerande ESIM till Galaxy Watch? 

// Redigerat // - Inlägget har flyttats till en tidigare tråd som berör samma ämne

Hej

Jag har fått igång Esim på min Samsung klocka.

👍

 

Användarnivå 2

Någon fler som får detta?

 

 

Användarnivå 2

Nu går det komma vidare, man får scanna QR koden på mitt3 för att komma igång. Tyvärr verkar inte kloningen fungera så hela ens abonnemang flyttad nu över till klockan och mobilen lägger av. :(

Användarnivå 7
Emblem +38

Nu går det komma vidare, man får scanna QR koden på mitt3 för att komma igång. Tyvärr verkar inte kloningen fungera så hela ens abonnemang flyttad nu över till klockan och mobilen lägger av. :(

 

 

Hej, det är för att om man följer de instruktionerna är det inte en kloning utan du aktiverar bara ditt befintliga nummer på ett E-sim. Så det är därför det inte fungerar. Systemet har inte kommit igång officiellt så det kan fortfarande vara konstiga saker i systemet. 

Men Du får nog ta och aktivera ditt sim i mobilen igen. Skulle jag rekommendera! :) 

Användarnivå 7
Emblem +10

Tjänsten är nu lanserad! :slight_smile:
Följ nedan länk för att komma igång: 

Galaxy Watch-anslutning

Svara