När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar


Inget nytt? Beräknat datum för stöd för Galaxy Watch? Köpte en klocka idag... :)Åh! Grattis till nya klockan! Vad blev det för färg? :)
Önskar att jag hade kunnat ge ett datum men kan säga att vi jobbar för fullt för att få igång eSIM även på Galaxy Watch. Håll ut!


Det blev den svarta 42mm varianten :)
Helnöjd med klockan, väntar ivrigt på stöd för e-SIM

/Roger
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Ekroth90 👋🏻🙂

I skrivande stund har jag ingen exakt information om när detta kommer.

Samsung har dock skapat en sida där du kan anmäla dig och bli meddelad så snart det släpps.

Du hittar den här: https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch/esim/
Tycker och undrar som @Salt här, jag gillar också min klocka men det första jag frågade va om den funktionen funkade när man fick klockan och eran försäljare sa att det skulle den göra. Nu har jag väntat ett tag och inget händer, så vad händer @Erik om ni inte får igång det? Och varför skall man betala för något som inte funkar som man har blivit lovad?
Användarnivå 1
Hej

Så fort Tre släpper funktionen kommer jag att köpa en klocka. Finns det någon uppdatering på när det kan ske?
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Bw55!

Jag kikade med teknikgudarna och tyvärr inget nytt än - men så fort vi vet något kommer vi att göra oss hörda! 🙂
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

undefinededigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre


Hej

Hr ni någon uppdatering gällande e-sim för Samsung Galaxy Watch?

Mvh
Jonas
Någon uppdatering om esim?
Har fundering på att skaffa ny klocka och detta med esim vore mycket trevlig funktion så man slipper ha telefonen med sig.
Användarnivå 5
Emblem +10
Vi har inget nytt om det i dagsläget @TÖB.

Håll utkik vad framtiden har att komma med 🙂
Skulle köpa en i Black Friday men tog reda på att tre har inte släppt eSim:et än. Hoppas ni hör av er men bra nyheter snart.
Hur går det med då esim. Ni uppvisar tron på hemsidan om att allt skall fungera men det fungerar ju inte alls.
Användarnivå 5
Emblem +36
Hur går det med då esim. Ni uppvisar tron på hemsidan om att allt skall fungera men det fungerar ju inte alls.

Det går framåt! 👷🏻🔧

Idag lanserar vi som första svenska operatör eSIM för iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR men mer är påväg.

Vi jobbar för fullt på detta, så håll ögonen öppna här på forumet! 💯
Det låter ju bra men för samsung då?
Det är ju bra att ni jobbar på det. Men som för många andra så känner man sig grundlurad när säljaren i butik samt en person på kundservice påstår att det ska vara igång när klockan lanseras och man får pressa ur er en ursäkt för att man blivit lurad.
Sen så prioriterar man då att lansera till Apple innan man löst det till Galaxy Watch där större delen av era kunder som köpt klockan via TRE blivit lurade.
Det är ju bra att ni jobbar på det. Men som för många andra så känner man sig grundlurad när säljaren i butik samt en person på kundservice påstår att det ska vara igång när klockan lanseras och man får pressa ur er en ursäkt för att man blivit lurad.
Sen så prioriterar man då att lansera till Apple innan man löst det till Galaxy Watch där större delen av era kunder som köpt klockan via TRE blivit lurade.


Ja precis så känner jag också.
Användarnivå 1
Kan det vara så att Tre avtalat med Apple om att erbjuda esim endast för dem under en period.. Det känns onaturligt tyst från Tre. Nånting döljer man
Hej

När lancerar ni e-sim stöd för Samsung Galaxy watch?

Mby
JJonas Bågenhammar

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 1
Jag har också beställt en galaxy watch, under beställningen så frågade jag om det kommer att fungera via 4G när klockan kommer och jag kan använda den funktion direkt? Hans svar var att det skulle fungera utmärkt. Jag köpte mest klockan så jag kan använda den separat från mobilen. Hur lågt behöver vi vänta och det borde ligga på er att informera kunder som köpt klockan då ni kommer igång med tjänsten och inte att vi skall behöva kolla upp detta själva hela tiden.
På riktigt, hur går det? Har ni semester? Kanske dags att se över kompetensen om era utvecklare jobbat med det här i flera månader men bara står och stampar.
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Konungen!

Vi har nyligen förra veckan, den 4:e december med iOS 12.1.1 lanserat eSIM för iPhone XR, XS och XS Max och jag är övertygad om att stöd för eSIM till Samsung Galaxy Watch inte dröjer länge till.
@niiveus Vad är det som strular? Tekniska termer är ok.
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Båge!

Det dröjer nog inte länge till skulle jag gissa på nu när stöd för eSIM till iPhone XR, XS och XS Max. Min gissning skulle vara på i början på nästa år, men det återstår att se. 🙂
Tack för svar. Vad beräknas tjänsten kosta?

Mby
JB
Användarnivå 4
Emblem +9
@niiveus Vad är det som strular? Tekniska termer är ok.

Det är nog ingenting som strular. Har tyvärr inte fått något bekräftat men min gissning är att vi behöver en mjukvaruuppdatering kompatibel med vårt nät för att kunna stödja eSIM i Samsung Galaxy Watch, precis som med iOS 12.1.1 till Apples iPhone XR, XS och XS Max vilket gjorde det möjligt för eSIM hos oss till dom mobilerna.
Användarnivå 4
Emblem +9
Tack för svar. Vad beräknas tjänsten kosta?

Mby
JB


Det vet jag tyvärr inte, men skulle tro på 99 kronor i månaden som anslutningsavgiften för Apple Watch. Det är något som löpande ses över för att vara så konkurrenskraftigt som möjligt. 🙂
Kan någon som jobbar på 3 ta reda på fakta om hur det ligger till, då gissningar inte duger som svar. Som många andra här har man en produkt som man inte kan använda som det är tänkt fullt ut.

Svara