När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Kan någon som jobbar på 3 ta reda på fakta om hur det ligger till, då gissningar inte duger som svar. Som många andra här har man en produkt som man inte kan använda som det är tänkt fullt ut.

Vi förstår frustrationen och är fullt medvetna om att många där ute vill få igång eSIM-kortet i sina Galaxy klockor, speciellt med tanke på nyligen släppta eSIM för iPhone.

Man kan naturligtvis tänka att om stödet för eSIM redan finns i andra produkter (iPhone, Apple Watch) bör det vara relativt enkelt att slå på samma funktionalitet även för ex. Samsung. Tyvärr ser provisioneringen / registrering olika ut för alla enheter vilket gör att man behöver utveckla stöd för varje enskild produkt / tillverkare.

Dessvärre kan vi inte ge ett datum på när det blir klart då många bitar behöver falla på plats och vi tummar inte på kvaliteten. Så fort stödet lanseras kommer vi att notifiera er om det i bl. a denna tråd.
Nu har jag köpt Galaxy Watch och missat att läsa här på detta forum innan inköpet. Inser vilken miss jag gjort när e-sim inte fungerar till Galaxy Watch på Tre. Kan man inte sätta ett datum för genomförande, så ser det mycket mörkt ut.
Får söka på andra operatörer och se om de stödjer e-sim, det går ju trots allt att byta operatör.
När kommer Esim till Samsung Galaxy att fungera ??
Användarnivå 1
Tyvärr har de andra operatörerna inte ens fått till esim mot någon annan enhet. Är nog så att det är Tre som kommit längst.
Hej,

Jag tycker det är fantastiskt kul att Tre stödjer eSIM. Jag är övertygad om att det är ett steg i rätt riktning, och uppenbarligen är det många som håller med. Jag ser också fram emot att Tre stödjer eSIM till Samsung Galaxy Watch och även andra enheter som stödjer detta. Jag har full förståelse för att det inte finns någon exakt tidpunkt för när det lanseras men jag, och uppenbarligen flera av era andra kunder, ser fram emot det så snart det går.

Jag hoppas på att Tre mycket snart erbjuder ett brett stöd för eSIM istället för att endast erbjuda det till apple. Det känns tråkigt men jag antar att det finns tekniska förklaringar till det snarare än att Tre medvetet väljer att exkludera en grupp av sina kunder? Eller hur är det med det?
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej,

Jag tycker det är fantastiskt kul att Tre stödjer eSIM. Jag är övertygad om att det är ett steg i rätt riktning, och uppenbarligen är det många som håller med. Jag ser också fram emot att Tre stödjer eSIM till Samsung Galaxy Watch och även andra enheter som stödjer detta. Jag har full förståelse för att det inte finns någon exakt tidpunkt för när det lanseras men jag, och uppenbarligen flera av era andra kunder, ser fram emot det så snart det går.

Jag hoppas på att Tre mycket snart erbjuder ett brett stöd för eSIM istället för att endast erbjuda det till apple. Det känns tråkigt men jag antar att det finns tekniska förklaringar till det snarare än att Tre medvetet väljer att exkludera en grupp av sina kunder? Eller hur är det med det?


Hej @Redbluespot och varmt välkommen hit!
Det tycker vi också och tror verkligen på att eSIM är framtiden. Oerhört smidigt och man slipper dessutom all plast. Som vanligt men ny teknik så tar det tid innan det blir ny standard, att det finns så många olika leverantörer som behöver synka gör det inte lättare.

Man kan naturligtvis tänka att om stödet för eSIM redan finns i andra produkter (iPhone, Apple Watch) bör det vara relativt enkelt att slå på samma funktionalitet även för ex. Samsung. Tyvärr ser provisioneringen / registrering olika ut för alla enheter vilket gör att man behöver utveckla stöd för varje enskild produkt / tillverkare.

Vi vet att många där ute vill få igång eSIM-kortet i sina Galaxy klockor och andra produkter och arbetar för att ha så brett utbud som möjligt.

Dessvärre kan vi inte ge ett datum på när det blir klart då många bitar behöver falla på plats och vi tummar inte på kvaliteten. Så fort stödet lanseras kommer vi naturligtvis berätta om det bl.a här. 😃
Har klockorna stannat?
Användarnivå 7
Emblem +10
Har klockorna stannat?

Hur menar du nu @Konungen ?
Användarnivå 1
Köpte en klocka idag eftersom Tele2 annonserar stöd för esim mot Samsung i sitt nät från 1 januari.
Har Tre inte lyckats att lösa detta så byter jag operatör när min bindningstid går ut sista februari. Trist om det blir så då jag varit kund sen Tre startade 2003, mycket beroende på att de alltid lett tekniken. Hanteringen av esim har dock varit en besvikelse och tystnaden gör att jag inte kommer att tveka om att byta leverantör för att få igång klockan
Användarnivå 1
Tele 2 lanserar stöd för esim i galaxy watch den 1/1
Användarnivå 1
Ni hade skrivit detta om e sim.... Det är främst tillgång till produkter. Vi följer det som kommer och kan lansera efter tillverkarnas tidplaner... Tillverkarna i detta fall Samsung har släppt sin produkt men här följde ni inte tidsplanen.
Nej, förfan… Jobbar nån där på Tre?
Användarnivå 5
Emblem +10
Nej, förfan… Jobbar nån där på Tre?

Klart vi gör. Hade vi inte jobbat hade vi t.ex. inte varit först i Sverige med lansering av Wifi-samtal, e-SIM (visserligen endast för Apple i dagsläget) och VoLTE för att dra några exempel 😉

Såhär i juletider är det såklart lite bortfall på grund av ledighet men företaget rullar på och det finns alltid folk på kontoret och i fält som jobbar för att ni kunder ska få den bästa, möjliga upplevelsen av våra tjänster.
VoLTE fungerar inte vad jag ser... annars skulle man se uppe på mobil skärmen ikonen i stället för 4G+...
Användarnivå 7
Emblem +10
VoLTE (Voice Over LTE) är en funktion i 4G nätet som gör det möjligt att ringa/ta emot samtal utan att telefonen behöver hoppa ner till 3G under samtalet.

”VoLTE” är inte något som syns i mobilen, utan det ska stå 4G.
Jo det ska synas... Det syns hos andra operatorer och jag har haft den också på betatest tiden men inte nu länge... så fatar jag att inte funkar...VoLTE

Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤❤peace love and understanding ❤❤ god jul På er❤❤
Användarnivå 1
Jag går också över till tele 2 med min klocka då de skall lansera e. Sim för galaxy wat h 1/1. Funderar också på att göra det då mina abonnemang hos er. Dålig information till oss kunder.
Användarnivå 2
Emblem +1
Jo det ska synas... Det syns hos andra operatorer och jag har haft den också på betatest tiden men inte nu länge... så fatar jag att inte funkar...VoLTE


Tre visar inte när VoLTE är aktivt i min Samsung-lur. Men, du kan vara säker på att du ringer via LTE-nätet när LTE/4G visas intill din täckningsstapel även när du har ett aktivt samtal. (Med undantag för när du är ansluten till ett wifi-nätverk likt bilden du bifogat). Samsung visar även "HD" intill samtalsminuterna när man ringer över 4G-nätet.
Tjenare, hur långt borta är ni att släppa ett eSIM som funkar till Samsung Galaxy watch?
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan Indfree, vad kul att du har hittat in hit!

Vi har i skrivande stund inget svar på när eller om vi kommer släppa eSIM till Galaxy Watch. Håll utkik på forumet under "nyheter" för framtida information.


Jag önskar dig en god fortsättning!
När kommer ni få tummen ur a*slet och släppa eSIM till Samsung Galaxy Watch?
Användarnivå 1
https://m3.idg.se/2.1022/1.690677/e-sim/sida/2/detta-sager-operatorerna

I en artikel på M3 svarar eran PR-chef följande på frågan varför e-sim inte är lanserat:

– Det är främst tillgång till produkter.
Vi följer det som kommer och kan lansera efter tillverkarnas tidplaner.
..........

Nu är Galaxy watch lanserad sedan länge och jag har en på handleden nu.
Varför är ni så sega?
Varför finns inte esim till GW?
Även jag kommer överge tre för tele2 till anledning av detta.
Användarnivå 2
Emblem +1
Precis som några här blev jag lovad försäljaren och att allt skulle funka direkt med mobilen. Kommer hem och testar, börjar ringa till support och fick svar "vad är esim" var tvungen att förklara att gå in på tres hemsida och läsa. Då var hans svar ändå JA...men det verkar som personalen behöver snabbare information om vad ni gör då det verkar bli något brist på kommunikation. Kollade på hemsidan och i annonsen lät det verkligen som att det skulle funka men glömde påpeka det tydligt till samsung lovers.
Så långt som ni verkar ha kommit är det endast @Eriks repetionorer om alla iphone och hur duktiga vi är med att lansera det till dem nyare iphone.
Det ända folket vill ha svar på "när lanseras skiten" då ni endast svarar samma BS!
Samsung galaxy watch 2 hinner lanseras innan ni ens hunnit fundera om våra problem.
Varit kund hos 3 ett tag och anser mig trogen till er. Men jag säljer er samma dag som abonnemanget tar slut EFTERSOM, i alla dessa forum jag läst har varit samma svar och att teknikGudarna @Erik jagar kan inte ens ge simpelt svar.

P.S!! Jag har varit väldigt nöjd som kund i alla dessa år men när support inte vet vad esim är och hemsidan lockade på ett väldigt fult set så känns det som att er service har fallit radikalt.

Det intressanta är att Tele2 har fått ett datum 1/1.
@Erik du kan hälsa era teknikgudar att i alla dessa månader ni jagat efter ett datum så har tele2 gjort oss glada med svaret!!

Tack för all er tid och support genom åren ❤❤peace love and understanding ❤❤ god jul På er❤❤




Jag förstår delvis den frustrerade andan i trådarna (som är ett gäng nu) angående E-Sim till Galaxy Watch. Men, faktum kvarstår att inte heller Tele2 lanserat e-sim den 1/1 som en rad personer pratat om. Vid min kontakt med Tele2 så kan man inte lämna mer information än att e-sim kommer att släppas någon gång under Januari. Man specificerar alltså inte något specifikt datum och inte heller till vilka enheter man har för avsikt att stödja initialt.

Vi får helt enkelt samla oss en smula och vänta.

Svara