När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Då får jag ta tillbaka mina ord och be om ursäkt på grund av min bristiga information om tele2 och ser detta som ett race mellan Tre och Tele2 ❤🤣
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @adde_sundvall !

Vi kan tyvärr ej besvara exakt när detta sker som det ser ut i dagsläget.

För frågor kring just detta rekommenderar jag denna tråd då frågeställningen uppkommit tidigare: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-stoed-till-den-nya-samsung-galaxy-watch-802

Så snart vi har någon mer information om när det lanseras, så kommer det komma upp här på forumet.
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan Maxim!

Då frågeställningen uppkommit tidigare rekommenderar jag denna tråd: https://community.tre.se/smartklockor-och-tillbehoer-35/esim-stoed-till-den-nya-samsung-galaxy-watch-802

Vi har i dagsläget ingen mer information om när detta lanseras. Så snart vi har någon ny information kommer det att komma upp här på forumet.

Du kan även anmäla dig direkt på https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch/esim/ så blir du notifierad om när det finns tillgängligt.
Användarnivå 1
Jag har anmält mig till att få information om de olika operatörernas om stöd till Samsung watch på Samsungs hemsida.
Det var den vägen jag fick informationen så nog kommer stöder att gälla Samsung watch. Slarvigt nog läste jag tidpunkten januari som första januari, vilket kanske var fel.

Faktum kvarstår dock att stödet är på väg under januari. Lämnar Tre så fort det lanseras av en konkurrent då jag valde Tre för deras höga tekniska nivå och inte för priset, efter att ha varit kund sen Tre lanserade sig på marknaden. Trist att Tre inte ens kan binda sig för ett datum? Känns inte som man ens är nära en lösning om man fortfarande inte törs tidssätta ett lanseringsdatum. Eller litar man inte på den egna utvecklingsavdelningens tidsplaner, för jag utgår från att de finns sådana.
Bästa sättet att hålla en plan är att lova kund ett datum och sedan styra in de resurser som behövs för att nå målet. Den som leder utvecklingen är den som kommer att vinna kunderna. Utmana er själva och ge kunderna ett löfte. Det skulle uppskattas
Utan utmaningar sätts inga rekord eller man lyckas inte ens behålla sin position.
Apple mutade tre topparna å vips så lanserades esim i deras nät med apple watch 😇 Kostar nu efter 6 månader gratis nu 99 kr i månaden extra om man vill kunna nås på äpple klockan när man glömt mobilen hemma. Men man får snabba sig hem då lte suger ur batteriet fort.Har man även gps på så kan man glömma att hinna hem innan batteriet dör.Tänker i samma banor som er andra att galaxy watch med esim vore guld att ha.Med bra batteritid även med lte å gps på å bluetooth hörlurarna på högsta volym (airpodsen då förstås)Men hur bra batteritid har galaxy watchen igentligen ??Tror inte man kan klara sig en hel dag utan laddaren om man pillar på klockan ständigt,ringer samtal,lyssar på musik,betalar med klockan osv.Kommer såklart testa den med esim när väl samsung mutat 3 topparna med guld å gröna skogar.Att inte 3 eller nån operatör kan ge svar när skiten ska lanseras må väl vara så.Men att operatörerna säljer skiten på deras hemsida och butikerna säljer skiten utan att man kan använd skiten fullt ut.
Apple watch är rektangulär. Redan där tar suget stopp. Batteriet är grymt bra med 46mm-variant. Kan jämföras med Huawei watch 2 4G som drar batteri snabbt.

Själv orolig att tele2 inte riktigt kommer stödja g. Watch initialt, även om de säger att stöd kommer nu i jan.

Bättre om tre fläskar fram ett datum. Kommer lugna en del kunder. Sen har tre musikstreaming för tidal och Spotify mm. Grymt bra.
Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj alla! 👋🏻

Det är många som sitter och väntar spänt på lanseringen, så även jag! 🕵🏼

Vi vill släppa det så snabbt det bara går, men det är vissa detaljer som behöver falla på plats innan vi kan släppa det till kunderna. Vi vill inte släppa det, innan funktionen är så smidig och bra som möjligt.

Anledningen till att vi inte kan sätta ett datum för lansering är helt enkelt på att vi inte har ett klart datum i dagsläget. Vi vill inte ge kunder som väntar på detta falska förhoppningar och slänga ut ett datum redan nu.

Så snart vi har någon mer information, kommer vi självklart att lägga upp detta här på forumet och även i denna tråd! 😊
Skriv gärna tydligt på eran säljsida att ni inte har en aning om när esim kommer till galaxy watch.Många som köpt väntar förjäves.De kunde
köpt gear s3 för 2000 kr idag istället.s3 an är trevlig
med mst betalning där inte nfc fungerar tex på coop forum södertälje. Betala 2000 istället för 4000 kr så länge Å så hinner nog nästa gen smartwatch lanseras .Galaxy xxx innan 3 är med:
🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠
Hej alla som väntar!

Jag pratade nyss med supporten hur det ser ut med esim.
Personen kunde inte ge ett lanseringsdatum. Men på frågan om det bilr av under januari eller närmare juni svarade personen (citat): "Det blir väl under det här kvartalet!".

För mig låter det inte direkt som imorgon eller under januari... och därför håller jag utkik vad de andra gör
Hejsan Indfree, vad kul att du har hittat in hit!

Vi har i skrivande stund inget svar på när eller om vi kommer släppa eSIM till Galaxy Watch. Håll utkik på forumet under "nyheter" för framtida information.


Jag önskar dig en god fortsättning!


Hur kan ni som etablerad stor aktör, ett seriöst företag (?), nu komma med information att ni ev. inte kommer att komma med eSIM till galaxy watch när ni säljer produkten som att det skulle fungera direkt.
Kommer det inte inom snar framtid byter jag operatör asap.
Google och Samsung var först med E-Sim, ändå så prioriterar 3 iFån? Säger en del om deras prioriteringar!
Tele2 släpper under slutet på januari/början av februari. Och de verkade ha koll på att just galaxy watch samt apple watch skulle få stöd i samband med detta.
@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.
Användarnivå 7
Emblem +10
@Erik nu har det snart gått 4 månader sedan jag köpte min klocka och blev lovad och tydligen lurad att e-SIM skulle fungera när klockan levererades. Nu undrar jag vad tänker ni göra åt detta, jag har tappat hoppet om att det skall fungera men skall jag behöva tappa hoppet om Tre som operatör också? Tycker inte att det är okay att ni behandlar era kunder så och speciellt inte när man har varit kund hos er sedan början av tre.

Jag vet att du har fått information av säljaren att funktionaliteten skulle lanseras strax efter att klockan levererades till dig och vill återigen be om ursäkt för att du har fått felaktig information. Som jag tidigare nämnt är vi medvetna om att många där ute önskar eSIM till sin Samsung klocka men vi har ännu inget datum som vi kan dela med oss av. Vi är oerhört glada över att du har varit kund hos oss så länge och vill naturligtvis inte att du ska tappa hoppet om oss. Jag och mina kollegor tackar för visat tålamod och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth.
Användarnivå 1
Nu var i alla fall Telenor lanserar det i Norge....
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/
Användarnivå 1
Kolla den här länken...

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim/

Nu har en konkurrent släppt det i Norge och Sverige kommer snart
Förlåt, men kommentarer av typen "... och att ni under tiden använder alla fantastiska funktioner som klockan erbjuder tillsammans med en telefon via Bluetooth" känns inte så konstruktiva och gör nog mer skada än nytta. Själva poängen är att klockan inte tarvar en mobiltelefon inom en radie på fem meter, det råkar vara ett av dess största mervärden och åtminstone för mig det bärande argumentet till att skaffa den. Det vill säga, så länge operatören lyckas erbjuda den relevanta tjänsten. Uttalandet riskerar att tolkas som "var nöjda med det ni har". Jag använder för egen del blåtandsfunktionen PÅ GRUND AV att Tre inte får det att fungera, i annat fall hade blåtand varit avstängt på mobilen.
Användarnivå 1
Känns snarare som man invecklat sig än utvecklar.
Telenor i Norge har redan släppt esim stöd till Galaxy watch.

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/samsung-galaxy-watch-esim


Vad är så knepigt? Ryktats däremot om att Tre tecknat ett avtal med Apple som förbjuder dem att lansera esim till annat än Appleprodukter. Stämmer det?
Användarnivå 2
Emblem +1
Låt oss släppa den stora bongotrumman: https://www.tele2.se/handla/esim

Inte heller Tele2 stöder fler enheter än Apples översta segment av enheter.

Vi får helt enkelt fredligt fortsätta vänta.
Användarnivå 1
Nu har även Telia lanserat esim till Galaxy watch i Norge

https://www.telia.no/sim-pin-puk/tvilling/kom-i-gang-med-samsung-galaxy-watch

Att ingen lyckas i Sverige stärker bara min teori om att Apple signat upp ensamrätt hos operatörerna i Sverige.

Varför dementerar ingen från Tre om så inte är fallet?

Funderar på att låta konkurrensverket ta er titt på detta.
Norge är ju inte kända för att komma före Sverige med ny teknik och särskilt inte i andra nät än Telenors
Jag läste på Tres forum att problemet bestod i att det var svårt att få till provisioning men uppenbart inte ett problem om det går i Norge. Rätta mig Tre men dessa databaser är väl internationella?
Kommer det e-sim till galaxy watch?
Användarnivå 5
Emblem +36
Kommer det e-sim till galaxy watch?

Hejsan @Andersd ! 🙂 Jag flyttade ditt inlägg till en tidigare tråd som berör samma fråga.
Användarnivå 1
Vad händer Tre. Varför kommenterar ingen från er?
Vet vi något ni inte kan berätta ?På alla seriösa företag har man ett måldatum när man startar en utveckling. Att ni håller på med utvecklingen är ju redan bekräftat. Att då inte ha ett måldatum känns väldigt konstigt. Har utvecklarna helt fria tyglar utan krav. Är produktägaren lika kravlös vad gäller krav och och mål kring säkerhet i era system?
Hej!
Min man köpte en Samsung galaxy watch till mig idag och måste nu ordna sånt där esim. Hur gör jag de ? Läste nått om att 3 ej har de till klockan. Hoppas att det inte stämmer!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

3 har inte stöd för eSim till Galaxy Watch ännu, men de ska jobba på det. Det borde inte ta alltför lång tid 🙂

Svara