När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Användarnivå 1
För att väcka tråden till liv igen, undrar jag likt föregående talare om det numera finns ett datum för esim till samsung watch att meddela?

Jag chattade med en Brianna från er kundtjänst idag och hon sa att det inte finns ett datum och att OM tre ens släpper esim till samsung får kunderna reda på det via tv och sociala medier.

stämmer det att det numera inte ens är säkert om tre överhuvudtaget kommer släppa esim till samsung watch?

tacksam för svar!
Användarnivå 1
För att väcka tråden till liv igen, undrar jag likt föregående talare om det numera finns ett datum för esim till samsung watch att meddela? Jag chattade med en Brianna från er kundtjänst idag och hon sa att det inte finns ett datum och att OM tre ens släpper esim till samsung får kunderna reda på det via tv och sociala medier. stämmer det att det numera inte ens är säkert om tre överhuvudtaget kommer släppa esim till samsung watch? tacksam för svar!
När kommer Esim till Samsung Galaxy watch.
När ska ni få häcken ur gällande E-sim stöd för Galaxy watch. Hur svårt kan det vara? Med tanke på hur många Galaxy Watch som har sålt så borde det finnas massiv efterfrågan på detta. Kan ni ge ett datum ??
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, e-sim bygger väldigt mycket mjukvarusystem och region-känsligt.
samsungs mjukvara måste stödja vissa bandbredden osv .
Som jag förstått det är det inte bara att ”Flip a switch”
utan det är en hel del jobb bakom och om inte stödet från OS finns så blir det svårare. Men det är på gång. Så inte en alltför avlägsen framtid borde det finnas. Men jag har ingen aning om något egentligen.

Förutom just att det är regions-könsligt inom operativsystem. Och att då utvecklarna (dvs android/Google/samsung) måste lösa sitt först.
Jag tror det stämmer inte att Google/Samsung behöver fixa nåt.
Android Pie är ute till Samsung lurarna(S8 och nyare) och också klockan har fått en uppdatering häromdagen(4.0.0.1 som var ingen säkerhetsuppdatering)
Esim finns redan till Galaxy Watch i Norge, Finland och Tyskland mm Jag tror inte att det finns något Google eller Samsung fixar speciellt för Sverige. Marknaden är alldeles för lite.
Det är närmare nånchalans eller något annat hos de svenska operatörerna.
Troligen är det enda som behöva fixas i någon mjukvara operatörernas hemsidor och billingsystem att man äntligen kan beställa esim.
Och så klart kundservice folk behöver också träning.
Största anlednigen är nog att slipsarna och marketing folk inte fattar vad det handlar om och inte vet hur de ska sätta priset och marknadsföra allt.

Man känner sig lite som i en tredje världs land när man ser att det går mer framåt i flera länder runtomkring.
Hej. Hur går det med esim till Galaxy Watch?
Varför vänta på E till slamsung då det finns massor av E på plattan 😎
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan @Tenhult 63

Din fråga är givetvis relevant och vi är också taggade på detta. Däremot har vi i dagsläget ingen information alls om eSIM till Samsung Galaxy Watch. Jag kan tyvärr inte svara på om eller när det lanseras.
Som vanligt uppdaterar vi forumet och Tre.se med information och kommande releaser. Håll utkik!
Jag köpte en Samsung galaxy watch från er för ca. ett halvår sedan, då man enligt annons kan an använda klockan "stand alone", via mobilnätet.
Detta går ju fortfarande inte att göra och jag börjar känna mig lurad. Hur länge ska jag behöva vänta?
Kan man häva köpet? Ska jag vända mig till konsumentverket?
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan Xpibe1

Vi har i dagsläget ingen ny information om eller när eSIM till Galaxy Watch kommer att lanseras. Du kan hålla utkik på nyheter och framtida lanseringar här på forumet alternativt på tre.se
Hej! Har samma fråga som Gotthardsson... När jag köpte min Galaxy Watch i oktober var det för att få tillgång till eSim funktionen, då jag i mitt jobb har dygnetruntjour och klockan skulle vara till stor hjälp. Er säljare berättade då jag köpte klockan, att funktionen inte stöddes i dagsläget men att den skulle komma inom kort. Läser nu att ni inte ens vet OM den ska komma. Kan jag häva köpet? Vad erbjuder ni annars kunderna för kompensation? Eller är det bara att inse att Tre valde att lura sina kunder för att få sälja?
Hej @Emil, jag har exakt samma fråga som Gotthardsson och Helene. När jag beställde klockan så frågade jag om den funktionen skulle funka när klockan levererades och säljaren sa att det skulle redan funka när klockan levererades. Nu har det gått flera månader och inget händer och inget hopp om det heller. Jag hade redan en Samsung klocka och köpte galaxy watch bara för E-sim funktionen. Känner mig super lurad nu och undrar också vad ni skall göra för att jag skall bli nöjd med er igen. Jag har faktiskt varit kund hos er från början av 3 och varit mycket nöjd, men det ni har gjort nu är inte okay.
exakt samma som ovanstående. änner mig riktigt lurad av detta. först så sa säljaren att de skulle fungera då apple watch skulle få det odå hade jag hörr att samsung ej hade det klart o ifrpgasatte detta. då vart han osäker o frågade ngn odå fick ja som svar att det skulle komma i nov eller dec. o nu sitter jag här med en klocka nästan 6 månader senare som inte kan användas som utlovat vid försäljning.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej allihopa.

När jag läser era inlägg är det väldigt tråkigt att läsa att ni känner er lurade och att funktionen e-SIM var det avgörande köpet för klockan i många fall.

Som @Emil skriver så finns det i dagsläget inget preliminärt lanseringsdatum för e-SIM till Galaxy Watch. Vi vill givetvis inte heller ge er några falska förhoppningar och lova något som inte kan hållas, det vinner ingen på. Det jobbas på en lösning men vi har tyvärr inga mer positiva nyheter än så att ge er i dagsläget.

Tack för ert tålamod.
@Jocke men eftersom ni inte ens vet när ni skall lansera detta och det egentligen utlovades vid köp så va frågan vad tänker Tre göra för att kompensera kunderna som har blivit lurade, och jag vill inte behöva läsa en gång till att ni jobbar på e-SIM.
j men frågan nu var juh vad ni skulle göra för oss som ni fått känna sig lurade av er?
Hur kan ni INTE ha e-sin till klockan när ni precis lanserat det till Ipad?
Vad är det som är så svårt just för Tre att lösa detta?
Ni var först ut med reklam om e-sim för klockan vilket i sig är korrekt, sen att ni inte löser det håller ni ju tyst om...
Helt ärligt så är detta riktigt KASST!....
När kommer e-sim till Samsung Watch? Byter operatör om inget vettigt svar kommer.
Från Telenors hemsida:
Under andra kvartalet 2019 kommer Telenor att lansera Galaxy Watch tillsammans med tjänsten Mobiluppkoppling klocka för privatkunder. Tjänsten fungerar med hjälp av tekniken e-sim.
Telenor anger på sin hwmsida:
Under andra kvartalet 2019 kommer Telenor att lansera Galaxy Watch tillsammans med tjänsten Mobiluppkoppling klocka för privatkunder. Tjänsten fungerar med hjälp av tekniken e-sim.
Enligt information på Telenors hemsida är de nära en lansering:
Under andra kvartalet 2019 kommer Telenor att lansera Galaxy Watch tillsammans med tjänsten Mobiluppkoppling klocka för privatkunder. Tjänsten fungerar med hjälp av tekniken e-sim.
Inget nytt om eSIM till Samsung Galaxy watch??

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Tenhult 57 !

Tyvärr har vi ingen uppdatering kring detta i dagsläget. Så snart vi har någon mer information eller uppdatering kommer vi självklart att gå ut med det.
Användarnivå 1
3 borde ta tillbaks all klockor och återbetala för oss som har köpt klockan primärt för möjligheten med 4g som man blev lurad utav säljaren.

Svara