När kommer eSIM till Galaxy Watch?

  • 13 September 2018
  • 225 svar
  • 60369 visningar

Användarnivå 2
Hej
Jag undrar när 3 kommer att lansera esim? Jag tänker på Samsung galaxy watch som kommer snart.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

225 svar

Användarnivå 1
Skandal.
Esim till klockan är inget att vänta på.
Har apple watch idag och var standalone när jag
glömde mobilen hemma.
Batteriet dog bara efter 5 timmar och jag hade bara kollat vad klockan är😈😈
Användarnivå 7
Emblem +38
Esim till klockan är inget att vänta på.
Har apple watch idag och var standalone när jag
glömde mobilen hemma.
Batteriet dog bara efter 5 timmar och jag hade bara kollat vad klockan är😈😈




Vilken modell har du?
Låter väldigt snålt med tid.
Min klocka håller verkligen hela dagen utan att jag har telefonen med!
Esim till klockan är inget att vänta på.
Har apple watch idag och var standalone när jag
glömde mobilen hemma.
Batteriet dog bara efter 5 timmar och jag hade bara kollat vad klockan är😈😈

Helt onödigt svar, då det inte gäller Apple watch. Du har ju ingen aning om hur någon annan använder sin klocka, vilket inte heller spelar någon roll.
Klockan salufördes med försäkran att den skulle gå att använda "stand alone" och då är det ju upp till tre att uppfylla sin del.
För övrigt laddar jag min Samsung klocka var fjärde dag, var tredje om jag använder den mycket.
Jobba jobba joooooobba.
Stödjer Tre e-sim i galaxy watch? Vill gärna kunna använda klockan utan att ta med mig mobilen hela tiden!
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, i dagsläget så stödjer inte 3 e-sim galaxy Watch.
förstår känslan av frihet från mobil man vill uppnå. Skulle nog gissa på att det kommer komma
information kring enheter som får
stöd för e-sim
fortlöpande under året. Det är fortfarande en teknik som kräver sitt jobb. Och olika enheter samt länder kräver ibland olika mjukvaru-stöd osv.
Tre har länge skyltad och stoltserat med att man säljer både e-sim och galaxy watch men det går ändå inte att använda dem tillsammans? När lanseras detta?
Ja nu kom det mail från Samsung att Telenor har esim till Galaxy Watch.
Vad händer Tre???
Användarnivå 2
Jag undra vad som händer med detta och när kommer Tre ha så att det fungerar med esim på klockan?
Fick mejl från samsung att dom nu har fått igång detta hos telenor.
Nu har telenor lanserat esim till galaxy watch. När ska tre haka på samma spår? Ovanligt tyst från tre som annars brukar vara tidiga med nya lanseringar. Om ni inte avser att lansera detta så borde ni vara transparenta med det också.
Användarnivå 1
Jag undra vad som händer med detta och när kommer Tre ha så att det fungerar med esim på klockan?
Fick mejl från samsung att dom nu har fått igång detta hos telenor.


Ja, vad gör nu Tre avseende eSIM och Galaxy Watch? Tre håller på grund av eSIM-hanteringen på att förlora mitt och familjens abonnemang...?
Tre, hej då... Telenor år först med stöd till galaxy watch esim...
Hej nu undrar man igen hur det går, hur kommer det sig att Telenor lyckats men inte ni? Eller är det som andra säger att Apple har köpt rättigheterna hos er? Det enda jag vet är att det suger. Och hur blir vi kompenserade för detta, eller skall alla kanske byta till Telenor?
Hej

Idag börjar Telenor med e-sim till Galaxy Watch!

Kommer det snart hos tre? eller skall man passa på att byta operatör?

mvh

Hasse
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Arvidsson!

Vi har stöd för eSIM till Apple Watch Series 3 & 4, till iPhone XR, XS & XS Max samt iPad Pro 11" & 12,9" (3rd Gen), Air (3rd Gen) & Mini 5 (3rd Gen).

Ovan mobiler behöver ha iOS 12.1.1 eller senare samt ovan plattor behöver ha iOS 12.1.4 eller senare.

Vi arbetar vidare med att lansera stöd till Galaxy Watch och hoppas att kunnat komma med ett datum inom snar framtid.
Användarnivå 2
Vi är många som har undrat samma sak under lång tid. Nu har Telenor släppt e-sim till Galaxy Watch så hur långt efter ska vi 3 kunder behöva vänta?
Användarnivå 4
Emblem +9
Ja nu kom det mail från Samsung att Telenor har esim till Galaxy Watch.
Vad händer Tre???


Ja, det var synd! Vi ville ju såklart vara först med eSIM till Galaxy Watch i Sverige också som vi var för Apple Watch... men vi jobbar vidare på det och hoppas att vi kan komma med ett datum inom snar framtid! 🙂
Användarnivå 4
Emblem +9
Vi är många som har undrat samma sak under lång tid. Nu har Telenor släppt e-sim till Galaxy Watch så hur långt efter ska vi 3 kunder behöva vänta?

Förhoppningsvis inte länge till!
Användarnivå 4
Emblem +9
Nu har telenor lanserat esim till galaxy watch. När ska tre haka på samma spår? Ovanligt tyst från tre som annars brukar vara tidiga med nya lanseringar. Om ni inte avser att lansera detta så borde ni vara transparenta med det också.

Vi jobbar på med att lansera stöd för eSIM till Galaxy Watch. Vi hoppas att kunna återkomma med ett datum inom en snar framtid. 🙂
Fick idag ett mejl att esim till Galaxy watch nu finns hos Telenor.
Nu är sommaren i antågande, fram med mtb cykeln sticka ut i skogen ta en svöng till jörvsö å köra Downhill. Fan va smidigt att inte behöva ha med telefonen å riskera å smasha den nör man rotar å ändå kunna ha en viss säkerhet o kontakt med omvärlden om något går fel, tack vare Galaxy watch o esim. Men tji fick man för man har abonnemang hos Tre. Vad händer?
Funderar på att byta till Telenor för det är NU jag behöver det.
./Gunnar
Användarnivå 4
Emblem +9
Hej nu undrar man igen hur det går, hur kommer det sig att Telenor lyckats men inte ni? Eller är det som andra säger att Apple har köpt rättigheterna hos er? Det enda jag vet är att det suger. Och hur blir vi kompenserade för detta, eller skall alla kanske byta till Telenor?

Vi jobbar på med eSIM till Galaxy Watch - trist nog hann vi inte först som med eSIM till Apple Watch. Vi hoppas att kunna återkomma med ett datum inom snar framtid!

Då vi inte gått ut med någon bekräftat datum när vi kan komma att lansera stöd för eSIM till Galaxy Watch kommer inte heller någon kompensation att utfärdas.
Användarnivå 1
Då blev vi slagna av norrmännen.

För guds skull 3, ni ska vara först på bollen ALLTID.
Ni ska alltid ligga i framkant för telkomteknikens framfart å så blir vi omsprugna av Telenor.
Förstår att man vill testa och utvärdera ny teknik innan man lanserar men ni måste ju lägga resurserna rätt så ni inte tappar andelar både ekonomiskt och psykologiskt.
Användarnivå 4
Emblem +9
Då blev vi slagna av norrmännen.

För guds skull 3, ni ska vara först på bollen ALLTID.
Ni ska alltid ligga i framkant för telkomteknikens framfart å så blir vi omsprugna av Telenor.
Förstår att man vill testa och utvärdera ny teknik innan man lanserar men ni måste ju lägga resurserna rätt så ni inte tappar andelar både ekonomiskt och psykologiskt.


Ja, det känns udda och inte alls som oss. Jag lovar att återkomma så snart jag har mer kött på benen att dela med mig av. 🙂
Det känns lite udda att det dels inte finns någon deadline, dels att det dröjt nio månader från lanseringen och att det ännu inte finns något svar från Tre. Tyvärr litade jag på försäljaren när han sa att det kommer när som helst.

Svara