Besvarat

Pris Apple Watch-anslutning

  • 29 December 2018
  • 4 svar
  • 1246 visningar

Hej! Jag är tre-kund och sedan 4-5 år tillbaka mycket pga Er prisbild kontra utbud. Nu har jag skaffat en Apple Watch och tecknat abonnemang med e-sim. Nyligen såg jag att Telenor även släppt sitt abbonemang med Apple Watch för 49:-/ mån alltså HALVA priset mot Er. Känns inte som en e-tjänst skulle skilja så mycket. Vad jag har läst så kostar det 39:-/ månad på Tre i Danmark. Vad är det som gör att ni inte kan matcha detta i Sverige?

//Stefan

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör
icon

Bäst svar av Pettersson 29 December 2018, 15:17

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

jag tror inte att 3 kommenterar sin prissättning, men kanske kan de komma med något svar här? :)

Innan Telenor släppte tjänsten var 3 ensamma på denna i Sverige och då blir det ju ingen konkurrens. Kanske kan det tänkas bli en prisjustering nu?

Gällande Danmark så är det en helt annan telekommarknad där än i Sverige och det går inte att jämföra abonnemang som finns där mot de som finns i Sverige i princip. Prisbilden är bättre i Danmark. Samtidigt är det ett mindre land som är avsevärt mycket lättare att bygga nät i, vilket på ett sätt sänker kostnaderna för operatörerna.
Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj!

@Pettersson är inne på rätt spår! :-)

Jag kan dock ej säga om eller när det sker en prisjustering då jag helt enkelt inte har fått någon tydlig information om det i dagsläget.
Nja, e-sim kostnaden handlar väl inte direkt om utbyggnad av nätet utan mer om en digital plattform. Jag tycker väl jämförelsen med Telenor Sverige är mest relevant. Och där är ju fakta att de tar häften så mycket som Tre gör för samma tjänst. Tittar man på övriga priser Tre kontra Telenor är ju inte Tre dubbelt så dyra på abb. mm. Jag tror att Tre i det här fallet har fel prissättning kanske pga att de var först ut med detta. Jag hoppas på en prissänkning så kan man ligga kvar på Tre även i framtiden.😎
Användarnivå 5
Emblem +36
Tjo @Sportsman och @Pettersson !

Återkommer här bara för att informera om att priset för anslutningen har justerats till 49 kr/månad från och med den 15:e Januari! 🙂

Svara