Besvarat

Bedrägerisamtal?

  • 16 July 2019
  • 3 svar
  • 3056 visningar

Hej,
Fick igår den 15 juli följande sms:
Vi har viktig information om ditt mobilavtal som du har hos oss på Tre. När du har tid, ring oss på 020-0751809, vardagar 09-18, fredagar 09-15, Hälsningar Tre
Avreg: skicka TRESTOPP till 71550

Ringde tyvärr upp och kände att personen som svarade endast ville sälja nytt och dyrare abonnemang, avslutade snabbt samtalet och kontaktade närmsta 3-butik. Personalen förstod inte vad det var och inget fanns i deras dator om sms:et eller samtalet.
Kollade vart numret gick och får då ollia hänvisningar men också till 3.
Misstänker bedrägeriförsök.

Borde kanske kollas upp av 3 eller hur?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Jocke 17 July 2019, 15:47

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Lelo.

Det är väldigt bra att du hör av dig om du misstänker att det är ett bedrägeri, alltid bäst att vara på den säkra sidan 😉

Du kan dock vara helt lugn. Det kommer från oss på Tre 🙂
Trots att jag blockerade numret så ringde dom igen, hade då ändrat slutsiffran.
Även om du säger dom ringer från Tre så känns detta inte seriöst, all kontakt från er bör ske via Mitt3.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Lelo

Väldigt trist att läsa att du känner på det viset. Dock är det ingen dum idé gällande Mitt3, det tar vi med oss 😉

Svara